{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Skæv gang.. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen ..

Jeg har halvpart på en hest, hvor jeg har lidt spørgsmål til hans gang ..
Han går super og har en flot gang , men jeg bemærkede tidligt at han trådte meget op i sig selv, kunne høre det på hans sko der rammer hinanden..
Så hende der ejer ham, hun får jævnligt undervisning på ham af en rimelig dygtig ridelærer, hun har sagt til hende at hun skal presse hans bagpart meget ind på langsiden når hun rider højre volte, for han går i fire spor..
Dette gør jo også han går skævt i ryggen, han har ingen smerter i ryggen, hopper og springer rundt som alle andre 7 årige heste, MEEN når jeg longere ham inden ridetimen så når jeg forsøger at lave galop anspring med ham så går han RIGTIG TIT i kryds galop, og han retter den ikke, han ligner egentlig en som der ikke finder det besværligt..
Kan dette ikke medføre større problemer senere hen i ryg og kryds ?
Jeg kan godt ride ham ind på plads men der kræver god vilje.. Er der nogle der har nogle gode idér eller har prøvet det samme ?

På forhånd mange tak . Og forsat god søndag..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv gang..
  • #1   13. jul 2008 Jeg springer sammen med en som har samme problem i galop.

Hun går ved Tove Due hver måned for at få ham rettet i ryggen (hesten står hos Tove så det er nemt) .. Men hendes hest slår over i krydsgalop hver gang han er sprunget rigtig an. Altså changere over. og der er et eller andet galt..

Da jeg fik min ville hun slet ikke springe an til højre. Hun var låst i skulderen. (Det fik jeg også rettet ved Tove Due)

Jeg ville få en massør og kiropraktor til at kigge på det. Men hvis hesten kun er 7 kan det måske også bare være mangelende rutine eller forkert indlæring ..

• #2   13. jul 2008 han har stået en del stille med mellemrum da han fik astma og blev lidt halt og da hans ejer fik en skade (inden min tid)
    Han blev redet op at en berider, og hun har nu egenligt gjort sit arbejde super godt, for i hele hans liv er han kun samlet redet 1 år og han kan alt grunlæggende, stortset.. Samler sig , anspring, lydig på schenkler og ja hans adfærd på banen er go..
    Men ja vil da stadig give dig ret i at det sagtens kunne være manglende rutine.. Håber ikke det er forkert indlæring .. smiley
    Men hvem er hende Tove ? Hvor kommer hun fra og sådan, det kunne være jeg skulle have kontakt til hende ..

Mange tak ..

• #3   13. jul 2008 Sultan har samme problem med at hans bagsko slår mod hans forsko, desværre er der ikke noget vi kan gøre ved det da hans bagben er hele 10 cm længere end hans forben!! Tilgengæld træder han sygt meget ind under sig helt uden man skal gøre noget... hehe... Men det er viildt irriterende og høre på...

• #4   13. jul 2008 Lyder da som om den er lidt skæv, især hvis det kun er på den ene volte.

Jeg har haft Masetto i træning hos Pernille Thiesen, anatomiak rigtig ridning, i 6 uger, det er utroligt dejligt, hvad hun har kunnet gøre for ham og hans små skævheder.

• #5   13. jul 2008 Dina J :

Hun er en super dygtig kiropraktor der holder til i Korinth på sydfyn (Tæt på Faaborg) Folk kører fra hele landet for at lade hende behandle ..

Hun bruger også arkupunktur og er udd. dyrlæge og hun har en massør tilknytttet hver fredag ..

• #6   13. jul 2008 http://www.tovedue.dk/

• #7   13. jul 2008 jeg har prøvet tove due.. og hun gør akkurat det samme som ved alle heste.. og i følge hende fejler de nærmest alle sammen det samme! :S

Jeg gav 850 kr. for en behandling hos hende, og det er nok de dårligste penge jeg længe har brugt..

• #8   14. jul 2008 Janni, man kan være uheldig, nu har jeg haft 3 forskellige heste derovre, og hun har ikke give samme diagnose, og det har virkelig været guld værd det hun har gjort.

Diana J. Jeg ville nok også anbefale en kiropraktor jeg kan også kun anbefale Tove due, og få den masseret Sussanne frimodt er rigtig dygtig.
    Men hvis det bliver ved kan det også have noget at gøre med hvordan hesten sporer og går. hvilket kan rettes op med anatomisk rigtig ridning

Kommentér på:
Skæv gang..

Annonce