{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Skæv ryg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har dette problem at min ryg er skæv, så jeg hælder til højre side. ville høre om nogen har forstand på hvordan jeg kan arbejde med dette?
Kan det skade hesten at jeg sidder skævt?
Kan det hjælpe hvis jeg hver anden gang eller lign. kun rider med venstre bøjle så jeg automatisk får det rettet op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv ryg?
  • #1   4. mar 2013 tag til kioprakter og få det rettet?

• #2   4. mar 2013 Det noget der ikke kan rettes op, altså det min rygsøjle der er lidt skæv

• #3   4. mar 2013 Jeg har også en skæv ryg. Men jeg TROR ikke at det er så slemt, at det kan påvirke hesten. Selvfølgelig hvis din ryg er meget skæv, kan det være at du bliver nødt til at tænke lidt over, hvordan du sidder. Om ikke andet kan du sætte dig, som du normalt ville sidde, så få en af dine venner, eller en i din familie til at gå om bag hesten og så sige om du sidder lige smiley
    Hilsen Juliane

• #4   4. mar 2013 Hvis du ligefrem hælder til den ene side, så kan du jo risikere at gøre hesten skæv. Men kan næsten ikke sige andet, end at du så må prøve at kompensere lidt, så du kommer til at sidde lige på hesten? smiley

• #6   4. mar 2013 Jeg var på tur idag, og hende der red bag mig kunne se at hestens mave skød ud mod højre og da jeg rettede op var der intet. Tror du det vil hjælpe at ride med kun ventre stigbøjle i en lille periode så jeg evt. kan rette det lidt på den måde?

• #7   4. mar 2013 Freja det drejer sig om en halv cm eller sådan noget at jeg er skæv smiley

• #8   4. mar 2013 Jeg opdagede også for et par måneder siden at min ryg var skæv. Jeg tog efter et stykke tid endelig til lægen med det, her viser det sig at jeg har en ryg sygdom kaldet Skoliose, mener nok at ca. 5-10% at alle teenage piger er ramt af det i mildere eller sværere grad. Dit behøves selvfølgelig ikke at være så slemt, men derfor kan det måske være rart at få tjekket. Min hest bliver ikke dicideret skæv af min sygdom, men jeg har sværere ved at bøje ham i den ene side.

• #9   4. mar 2013 Har været hos lægen her for nogle måneder siden, og fik ryggen scannet med det var kun meget lidt den var skæv. Så tror jeg prøver at ride med en stigbøjle og ser om det bliver bedre smiley

• #11   4. mar 2013 Hesten kan helt sikkert mærke det, men via træning / jævnlig ridning kan den sagtens lære at kompensere og fx gå ligeud selvom din krop indikerer at du ønsker at dreje. Har også selv problemet og oplever INTET med min hest, som jeg selv har tilredet, men andres heste reagerer mere.
    Men god ide med noget fysio eller anden træning.

Kommentér på:
Skæv ryg?

Annonce