{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Hubertusjagt? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg jorede inde i halen her igår (den 23.03.08) fordi der kun var 2 inde i hallen, som skridtede af, og så spurgte en veninde (en som skridtede af) hvornår jeg skulle med til hubertusjagt? ;P og så svarede jeg "det gad jeg faktisk godt", så her står jeg så , og ved kun, at man rider i gennem marker osv. Jeg vil helt vildt gerne prøve det!
så jeg har nogle spørgsmål:

-hvordan starter man med at ride jagter?
-Hvor højt skal man kunne springe?
-Hvor lang er distancen?
-Foregår det i galop hele vejen?
-Er der klubber for jagtryttere?
-Kan man ride med og mod ponyer?
-findes der noget her nede i sønderjylland?
-evt. mere info?

Jeg har en 8 års new forest vallak på 149 cm. med 4 sko! Kan jeg ride jagter/hubertusjagter med ham? eller er det kun for heste?

håber at du kan hjælpe!?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hubertusjagt?
  • #1   24. mar 2008 -hvordan starter man med at ride jagter? du skal ride nogle mindre jagter, får at kvalifisere dig til hubertus
    -Hvor højt skal man kunne springe?
    kan jeg ikke huske, men du skal også kunne springe andet end højter, f.eks dybe nedspring, hække osv
    -Hvor lang er distancen?
    lang, www.google.dk
    -Foregår det i galop hele vejen?
    ja
    -Er der klubber for jagtryttere?
    ved ikke, er det ikke selv
    -Kan man ride med og mod ponyer?
    forstår ikk lige ?
    -findes der noget her nede i sønderjylland?
    ja, det vil jeg da tro
    -evt. mere info?
    spørg ?

• #2   24. mar 2008 Hm, jeg kender ikke de nye regler, men for heste skal man have redet 25 jagter. Mener kun, at det er 8 jagter inden man starter hubertusjagten? Det kommer også an på, om du vil starte opløb osv.
    Feltet er delt op i heste og ponyer, men det kræves vistnok, at din pony kan springe minimum 90 centimeter.
    Du må ikke hænge mig op på nogen af disse ting, men ellers så prøv og søg efter det på nettet smiley Jeg er ikke helt sikker..

• #3   24. mar 2008 okay, tak for alle informationerne

• #4   24. mar 2008 reglerne er FORSKELLIGE alt efter hvor du rider, mange steder skal du max kunne springe 80 cm..! kommer an på med hvem og hvor du starter.. og nogle steder skal du kun fuldføre selve hubertus for at starte opløb, og IKKE have redet x- antal jagter.. Så det er VIDT forskelligt alt efter hvorhenne du starter..

• #5   24. mar 2008 okay, er der nogle, som evt. har nogle link (gerne om her nede i sønderjylland!)

For er "Nybegynder" Og ved intet!

• #6   24. mar 2008 gælder det bare om at løbe hurtigst, og over alle springene, og så i mål?

Kommentér på:
Hubertusjagt?

Annonce