568 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til Galop .. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en unghest på 4 som jeg rider i Dressur .. Jeg vil vildt gerne ride mit første stævne på ham i December som er en Lc2 . Mit problem er bare at han stadig har lidt problemer med at holde galoppen .. Han er bedst til venstre galop og springer NÆSTEN an med det samme og til højre er lidt svært for ham + at han ikke rigtig vil holde sig selv i galop. Han stopper tit og går ned i trav selvom jeg driver godt på og har benene godt ved.
Mit spørgsmål er bare : Kan jeg nå at være klar til det stæve og hvilken træning skal jeg gøre for at hjælpe ham med at få balancen i galop så jeg kan starte ?
Håber nogen kan hjælpe
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
i min første LC1 der gik isabella også i stå i den ene galop.. red til 56% alligevel...
så hvis du nu bare giver den ekstra "power" i de andre øvelser, skal det nok trække op og gøre bedring på eventuelt en dårlig galop *G*G*
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 1.145
Håber du kan brude det til noget(o; Held og lykke
dec 2006
Følger: 62 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 91
Jeg har selv en 4 års i træning lige pt, så kender det godt.
Husk at ride godt frem, støt den på udvendige tøjle, og skær hjørnerne af. Hvis du rider helt ud i hjørnerne, mister den ballancen, og går i stå.
Hvis du træner den dagligt, uden at overdrive, skal du nok blive klar.
Held og lykke herfra.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Dette kan gøres ved at du på den ene langside rider 2-3 meter indenfor hovslaget. På den måde lærer den ikke at støtte sig til barrieren. og rid nogle store volter. minimum 20 meter (det blir selvfølgelig svært i ridehus/ ppå bane).
Men træning/træning/træning
Hjælp til Galop ..