{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Hjælp til Galop .. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en unghest på 4 som jeg rider i Dressur .. Jeg vil vildt gerne ride mit første stævne på ham i December som er en Lc2 . Mit problem er bare at han stadig har lidt problemer med at holde galoppen .. Han er bedst til venstre galop og springer NÆSTEN an med det samme og til højre er lidt svært for ham + at han ikke rigtig vil holde sig selv i galop. Han stopper tit og går ned i trav selvom jeg driver godt på og har benene godt ved.
Mit spørgsmål er bare : Kan jeg nå at være klar til det stæve og hvilken træning skal jeg gøre for at hjælpe ham med at få balancen i galop så jeg kan starte ?
Håber nogen kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Galop ..
  • #1   11. nov 2007 LC2 er en begynder klasse... så du behøver jo ikke ride perfekt *GG*

i min første LC1 der gik isabella også i stå i den ene galop.. red til 56% alligevel...

så hvis du nu bare giver den ekstra "power" i de andre øvelser, skal det nok trække op og gøre bedring på eventuelt en dårlig galop *G*G*

• #2   11. nov 2007 Pyt med det. Det væsentligste er jo, at dig og din hest får en god tur som I er tilfredse med.. Og er du forberedt på at han falder ned, så går det nok. Jeg har startet en lb1 hvor ponyen ikke galopperede en eneste gang xD

• #3   11. nov 2007 Du får det nok ikke på plads lige med det sammen, men træning træning træning... øv galopanspring, og øv at holde hesten, tak en kæp med, det kan hjælpe med at holde den igang, og brug benene, det er vigtigt at du opbygger kondien, så den kan holde galoppen, tag flere runder hele vejen rundt på ridebanen, og læg 20meter volter ind midt på langsiden, når du kan holde den i galoppen lidt længere... altså træning træning træning, og det er da fint du vil til stævne jeg var da heller ikke heeelt klar da jeg startede sidst, men jeg havde en fantastisk oplevelse, selvom hun faldt i trav i højre galoppen flere gange...

• #4   12. nov 2007 Jeg rider også LC på min 5 års vallak, som langtfra går perfekt(o; Men jeg elsker at ride stævner, og han nyder at komme afsted. Det er også sundt for dem at vænne sig til(o;
    Håber du kan brude det til noget(o; Held og lykke

• #7   13. nov 2007 Hej....
    Jeg har selv en 4 års i træning lige pt, så kender det godt. smiley
    Husk at ride godt frem, støt den på udvendige tøjle, og skær hjørnerne af. Hvis du rider helt ud i hjørnerne, mister den ballancen, og går i stå.
    Hvis du træner den dagligt, uden at overdrive, skal du nok blive klar. smiley
    Held og lykke herfra.

• #8   13. nov 2007 du skal træne nogle ballance øvelser i gallop.

Dette kan gøres ved at du på den ene langside rider 2-3 meter indenfor hovslaget. På den måde lærer den ikke at støtte sig til barrieren. og rid nogle store volter. minimum 20 meter (det blir selvfølgelig svært i ridehus/ ppå bane).

Men træning/træning/træning smiley

Kommentér på:
Hjælp til Galop ..

Annonce