{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Når alt bare er så opgivende. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har prøvet at have sådan en periode hvor man føler at man bare er gået i stå med træningen af sin hest?

Lige nu har jeg det bare som om at jeg ikke kommer nogle vejne, og hvis jeg skal være ærlig har jeg slet ikke lyst til at ride.

Nogle gode opmuntrende råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når alt bare er så opgivende.
  • #1   10. nov 2007 Jeg kender det! - Alt for godt /:

Jeg har også en rigtig sum periode med Dancer /:
    Hun vil bare ikke noget som helst! - Lystrer mig ikke, er dum, stikker af osv. Det er bare så træls! s:

• #2   10. nov 2007 Kender det godt (:
    Plejer bare at hyggeride så :b så kommer lysten til at kæmpe vidre igen smiley

• #3   10. nov 2007 Jeg har været tæt på at opgive Cæsar 100000 gange, men jeg blev ved, og til sidst kunne jeg så høste frugterne af mit arbejde, da jeg hele tiden blev rost af en masse og fik at vide han var velgående :o)

Er glad for jeg blev ved og ikke gav op. Selvom folk fortalte mig jeg skulle..

• #4   10. nov 2007 JA-JA-JA!!!

• #5   10. nov 2007 Det er bare så træls når man ikke kan få noget til at fungerre. Og jeg kun bebrejde en eneste person - mig selv. Jeg plejer ikke at være opgivende, men lige nu er det bare - arggg, så trælst..

• #6   10. nov 2007 Kender det alt for godt smiley
    Er tit inde i sådan en periode om vinteren smiley
    Min ridelære plejer at sige at man skal altid huske at Hesten også kan have en dårlig periode smiley
    Så tænker altid på at det kommer til at gå godt engang når der går skidt smiley

• #7   10. nov 2007 Jeg bliver så arig på mig selv, at det går ud over min træning. Og jeg ved jo godt det ikke er hestens skyld. Den kan jo ikke vide hvad pokker jeg vil have den til. Arg altså. Har mest bare lyst til ikke at ride. Men det kommer man jo heller ingen vejne med, og hesten er i forvejen tyk. Men på den anden side, at det også dumt at gøre noget når lysten ikke der!?

• #8   10. nov 2007 SUUA: Træner rigtig meget jordarbejde. Og det er vi virkelig kommet lang med. Måske skulle jeg bare træne det lidt, og holde en pause..

Det trælse er at jeg ikke har nogen lærer at få undervisning af og dele min træning med :o/

• #9   10. nov 2007 Har faktisk aldrig oplevet det før?

• #10   10. nov 2007 Hehe tja.. Jeg tror faktisk alle oplever den tur, at man bare ikke føler man kommer nogen vejen med sin hest.. Det har jeg skam prøvet mmmmaaange gange.. men jeg tror bare at det er en fase man skal igennem engang imellem, ens hest er jo heller ikke den samme at ride hverdag.. hvertfald ikke mine heste smiley Men altså føler man, at man køre surt i sin træning, kan det være godt at springe ud i noget andet, istedet for den samme rutine.. det kan jo også kede hesten.. smiley

hihi jeg vovede ud i at springe på min venindes hest idag.. på trods af hvor meget dressur rytter jeg er. nu er det så ikke fordi jeg er kørt surt i dressur, for elsker at arbejde med hestene, og få dem til at gøre hvad jeg beder dem om, men altså de heste jeg rider, er heller ikke bare lige sådan nogen heste der bare går perfekt hvergang.. så det gør jo at man får noget udfordring, hvilket også er godt.. hvor man er nødt til at være mere obs på hesten, og forsøge at løse det der ikke lige går efter planen.. smiley

men altså.. ja, du må bare lade værre med at træne seriøst for meget.. smiley også lave noget ande du syntes er sjovt.. men man skal også huske at der sagtens kan være perioder, hvor man føler man går i stå.. men det er somsagt noget vi alle oplever, og som skal igennem, lige pludselig ser man, at det rent faktisk går frem ad.. smiley

tænk positiv det er altid godt.. smiley

• #12   10. nov 2007 Stine: Det er nok det der er det største problem. Har svært ved at fokusere på det posetive.

• #13   10. nov 2007 Jeg har aldrig mistet lysten til at ride.
    Hvis Imagine er dum en dag, så rider vi en tur eller tager en tur om på spring banen.
    Eller også så rider jeg lige 10 min. i ridehuset. og laver noget hun kan finde ud af, også stopper vi. fordi så sidder jeg ikke og kæmper med hende, også er hun som regl sød efter smiley

• #14   10. nov 2007 zandra.. ja selvfølgelig.. der er heller ingen der siger det skal være nemt at arbejde med hesten.. smiley :) Jeg kender det godt selv, hvor man står der, og ikke aner hvad man skal gøre, men altså i de perioder jeg har bøvlet med mine heste, har jeg også haft en underviser ved siden, til hjælp.. og ja det har jo så også skubbet og presset mig frem, hvilket jeg er glad for de gjorde.. smiley

• #15   11. nov 2007 Bliv ved. Men kast jer over noget andet en tid smiley Giv jer selv nogle udfordringer. måske en ny gren indenfor sporten smiley Bare til i ligesom finder lysten og bliver motiverede!

(kender det ALT for godt selv)

• #16   11. nov 2007 Kender det godt !
    og jawor er til salg, så det er endnu sværer nu, når man inderst inde bare har lyst til og have ham på fold, hygge og gå en tur, skridte en tur smiley

• #17   12. nov 2007 bare ver sammen med din hest lær den ting fras jorden hyg om den strigl den rid hygge ridning . Er sikker på at i er et godt team knuss

• #18   12. nov 2007 Tak .

• #19   12. nov 2007 Har/havde en periode præcis som dig, hor det hele bare var alt for svært. Jeg var selv nybegynder, og lotti er gammel og stiv. Jeg kunne næsten ikke få hende til at gå lige ud. Jeg drømte om at min far ville købe mig en dressur hest, så jeg kunne komme videre, for han ønskede også jeg skulle blive god til dressur. Men han insisterede på at jeg skulle fortsætte på Lotti, og ja, så en dag ringede jeg til min private dressur underviser, og fortalte hende at dressuren simpelthen ikke var os, og jeg kunne ikke klare den nedtur der var evig eneste dag. Mig og lotti havde det meget bedre når vi bare slappede af og red uden udstyr. Så sådan blev det, så nu arbejder vi på at få bedre tillid, og at jeg kan styre hende med benene og vægten.

Så må vi jo se om ham lækre Zeusen bliver min ridehst når han skal tilrides. Man kan jo håbe smiley

• #20   13. nov 2007 Søde ven... Vi har alle dårlige perioder, og nogle gange er det bare ikke til at holde ud, men tænk på at det er din hest er din bedste ven, og hvor trist det ville være uden den.. Har du ikke lysten lige pt. synes jeg det bedste er at holde en kort pause. Hvis du rider selvom du er sur og trist, så vil det aldrig gå godt. Tænk lidt på dig selv og din hest.
    Håber du kan bruge det til noget. smiley

Christina

Kommentér på:
Når alt bare er så opgivende.

Annonce