Når alt bare er.... ØV.. {{forumTopicSubject}}
Har I også sådan nogen perioder?
Jeg er inde i en lige for tiden.. Puha hvor er det ikke sjovt :(.
Jeg har en rigtig god veninde, som jeg virkelig holder af. Hun har det rigtig svært for tiden med alt. Og selvfølgelig vil jeg hjælpe, ingen tvivl, men hold op hvor er det hårdt nogen gange, at høre på andres problemer. Altså ikke som i at det er irriterende, men man bliver helt trist og ked af det selv, og hvis man så intet har at sige fordi man ikke ved hvad man skal sige, så bliver det bare værre.
Jeg har svært ved at følge med i gymnasiet. Dog ikke lige så meget som i starten, men kan godt mærke det er noget andet end folkeskolen. Især i naturfagene har jeg svært ved at følge med.
Vi havde NV (Natur Videnskabeligt grundforløb) eksamen i går, og det gik bare slet ikke. Jeg forstod slet ikke det emne vi har haft om som vi skulle op i, lærerne var der ikke over halvdelen af gangene og de var bare dårlige til at forklare sig. Jeg kom ud med et 00 (heldigvis skal jeg ikke bruge det til en disse så jeg kan være ligeglad, men det er alligevel øv!!), og ikke nok med det, så begyndte jeg at stortude da jeg var inde. Og jeg er ikke typen som græder til eksamener. I går var bare nok..
Og i dag ville jeg ride min pony. Når kun lige at skridte varm og vil sætte i trav, så begynder hun at hoste, og jeg bliver bekymret da en opstalder der havde en hest som også hostede helt vildt, og de kunne ikke finde ud af hvad det var. Så hver gang Natash hoster bliver jeg paranoid og panikker næsten.
Så jeg stopper med at ride og tager hende over i roundpennen i stedet for at se om det var generelt, eller kun når jeg red at hun hostede. Og der var intet, heldigvis.
Da jeg så skulle have mit hø ned til hende, siger hende hvis hest hostede, at mit hø var dårligt. Så får man det bare ENDNU mere øv, og føler sig som en uansvarlig hesteejer. Jeg har haft fodret med dårligt hø. EJ hvor får man det bare dårligt med sig selv.. Men nu tror vi da at det så er på grund af svampespore at Natash hostede, for da vi fik sorteret den smule gode hø fra som der var, og havde vandet det, var der ingen hosten. Og hun plejede altid at hoste efter hun havde spist lidt hø.
Så nu får hun en pause fra ridningen og så håber jeg at gårdejeren snart får det hø hjem som jeg har betalt for.. Og så vander jeg mit hø for fremtiden.
Eijh altså, det er bare slet ikke min tid lige for tiden... Det er bare noget rigtig øv det hele synes jeg :(.
mar 2013
Følger: 31 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.271
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
feb 2012
Følger: 18 Følgere: 15 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 170
Min pony er begyndt at få gjordkramper og sadelmageren kan først komme i januar, så kan ikke rigtig ride ordentligt, lige nu hvor det går så godt! Hun hoster også lidt(kun lidt i starten af rideturen), men dyrlægen kan ikke finde ud af hvad det er. Vi har rimeligt travlt i skolen og kan bare ikke beslutte mig om jeg skal på htx eller stx så nej det går heller ikke sk*de godt her, men heldigvis har jeg en masse fantastiske mennesker omkring mig, som kan hjælpe på humøret når man er helt nede
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Jeg vælge bare at sætte mine forventninger ned og skure ned på alt.
Jeg håber virkelig, du kommer over på den anden side snart:-)
Du er IKKE en dårlig hesteejer, fordi d har fodret med noget forkert, alle laver fejl, og det at du får dårlig samvittighed viser jo at du bekymre dig, og at det ikke var meningen:-)
Held og lykke!
Mht. til eksamen og NV, har jeg hørt meget om at det skulle være totalt uforståeligt. Sådan er det en gang i mellem, da er noget man ikke forstår og sådan er det bare, godt du kan sige pyt:-)
nov 2008
Det er SÅ typisk, når det er mens det går godt.. Vi var også begyndt at samle Natash op til bæring, hun er begyndt at lystre SÅ godt for ben og sådan noget. Og nu, jamen.. Det er bare øv :(.
Jeg kan godt lide STX :). Men det kommer jo også meget an på hvad du vil!
Jeg har heldigvis også nogen helt fantastiske mennesker til at hjælpe mig. De er bare guld værd!
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 326
nov 2008
Nej jeg ved det, men man føler sig godt nok som en dårlig ejer :(.
Og mange tak!
Havde jeg haft nogen lærer som var bedre til at forklare og nemmere at forstå, tror jeg faktisk at jeg ville have haft forstået det bare nogenlunde. Vi havde om krop og energi :).
Er bare lykkelig over at jeg ikke skal have det længere! Holder mig til musik og sprog, haha
nov 2008
jan 2011
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Svar: 61
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
Du har en veninde, der har det svært. og selvom du ved at du blir ked af at lytte til hende, hjælper du hende stadig.. du er jo en FANTASTISK veninde..
Ja det er mega øv at få 00.. men hey.. du skriver du ikke skal bruge fagene og lærerene har været meget fraværende.. så F it
Du fandt ud af hvorfor ponse hoster.. gjorde noget ved, og det hele er ved at blive bedre.. amen altså.. du har da så mange ting at være glad over
at være dyreejer betyder også at man begår nogle fejl.. men hvis man lærer af dem, så blir man jo bare en endnu bedre dyreejer..
nov 2008
Råbeture har jeg også. Bare med min mor....
Missen - Jah. Kan godt se det, og jeg burde ikke tænke så negativt. Men det er så nemt at se de dårlige ting, og glemme at fokusere på det positive :(.
A S - Har aldrig haft dårligt hø mellem hænderne, så jeg vidste ikke hvordan dette ville se ud eller føles. Men ja, nu er problemet klaret, forhåbentlig.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Jeg er sikker på du snart at "frisk" igen, og ovre på den anden side:-)
nov 2008
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 678
Kender det skam selv, føler sig jeg er på vej i en (IGEN) og aner ikke hvorfor. Synes ellers alt spiller for mig, men alligevel er noget som det ikke skal være...
- Hvis du finder en mirakelkur, så giv endelig ud
nov 2008
Surt :(. Den der følelse af at noget ikke er korrekt, er ret skræmmende nogen gange S:.
Det gør jeg helt sikkert, haha!
dec 2011
Følger: 53 Følgere: 84 Heste: 14 Emner: 168 Svar: 1.168
nov 2008
Når alt bare er.... ØV..