Mindre afhængig af andre heste Mindre afhængig af andre heste
Da jeg i sin tid købte Shaggert havde han gået som turhest eller været spændt for en vogn. Altså sådan at turister kunne ride en tur på hest, hvor de var flere afsted.
Det er nok den største fejl, jeg har gjort i købet af ham, for han er stadig meget afhængig af andre, når vi skal ud at ride - selv på banen!
Det går selvfølgelig bedre den dag i dag, men det er bare som om, at det stadig sidder ret meget i ham - savnet om, at der skal gå en hest foran eller ved siden af eller bare i nærheden. Han er fx svær at tage med ud på en ridetur i terrænet, uden det er nødvendigt at "kæmpe" med at få ham fremad, og på banen er han ikke særlig lydhør og virker mildest talt doven, og prøver bare at komme op mod udgangen og tilbage til stalden.
Tager vi derimod på tur sammen med en hest mere, er han den sødeste englehest, man kan finde ;o) Så opfører han sig eksemplarisk, og reagerer på det mindste, man beder ham om.
Nu er det så jeg vil høre, om der er nogle, der kan komme med nogle gode råd til, hvordan han kan gøres mindre afhængig af andre heste? Han følger normalt fint med, hvis jeg ikke sidder på ryggen af ham, men går foran ham...
Jeg har en lille mistanke til, at han aldrig er blevet ordentligt tilredet, men blot har lært at have en rytter på ryggen :-S
Fortsat god sommer! :o)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 55
jul 2005
Følger: 100 Følgere: 97 Heste: 4 Emner: 153 Svar: 2.832
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.648
Gentag igen, og forlæng først turen væk fra stalden, når hesten er rolig ved forrige skridt. Husk hellere gå en meter for lidt, en af hive og slide den en meter for meget, vi ønsker jo gerne at hesten går frivilligt med
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 55
Nu har jeg jo haft ham siden 1998 og har redet ham alene og sammen med andre, men i perioder kom hans savn efter at ride sammen med andre altså tilbage :o(
Zandra: Det vil jeg ikke have nogle problemer med at gøre. Problemet opstår først, når jeg skal ride ham.
Skal jeg så gå frem på samme måde, hvor jeg sidder på ryggen af ham? :o)
sep 2005
sep 2005
Mindre afhængig af andre heste