skifte eller ikke skifte træner skifte eller ikke skifte træner
hej HG
jeg har et spørgsmål
men jeg står af og til i situationer hvor jeg har af og til har bare lyst til at skifte træner her og nu, hvorfor, udelukket fordi uden for træning og i stalden, så føler jeg mange gangen udenfor, føle mig ret, når jeg spørger min træner udenfor træning føler jeg at jeg bliver hold for nar, ment på den måde at når jeg spørger om hvad som helst, bliver det nok ikke sagt eller tingene ikke siges som de er og at min træner ikke rigtigt snakker til mig i hverdagen udenfor træning og spørger ikke rigtigt til hvordan min hest har det eller lige inden man starter en undervisning eller giver mig råd, men forstår mig ret, jeg prøver og prøver spørger indtil træning eller andre stald sager, for jeg nærmest et ubehageligt svar tilbage, jeg har også tænkt på at skifte træner da min træner ikke har forventninger for vores udvirklig, men mærkeligste af det hele når jeg for træning på heste ryg, går det godt, snakke flink til mig og min hest er villig til at går til ridning, men når vi er færdig er det bare det, ingen tips, ingen snak om hvad man skal gøre til næste gang. Nu har jeg haft min træner fra Ca. 2015 og der er sket en forskel på vores ridning og det gavner, men hvad nytter det når hverken kommunikation ikke er der og det sammen med sandheden når vi taler og jeg bare føler at jeg er en ydmyget stald opstalder og bliver snakket for lukket døren og jeg nærmest bliver nedlagt med det samme når ting ikke er rigtigt og at jeg bliver den først det bliver peget på, når tingene ikke er godt nok.
så her er mit spørgsmål hvad vil i/du gøre skifte træner eller lade være og se tiden mere an og stadig føler sig ydmyget eller hvad med det 3, føle mig ret, jeg føler mig så meget LOST på rigtige mange måder, håber i kommer med råd og vejledning, jeg tror jeg har brug for andre meninger om denne debat på forhånd tak
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 348
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Så hvis du har muligheden så skift
Mvh TT
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 464
Jeg har heller aldrig hørt om en rideunderviser, der giver staldtips, igen med mindre træneren samtidig er opstalder.
Så hvis undervisnigen går fint og det ikke er “hele stedet” der er imid dig, så synes jeg du skal forventningsafstemme med træneren.
Jeg underviser selv og har tilknyttet undervisere til mit firma (ej heste) og tendensen i dag er desværre at folk forventer man er til rådeighed for dem 24/7, og det er ikke muligt. I folkeskolen, gymnasie, universitet eller ligenende, der kontakter man heller ikke underviseren privat og stiller spørgsmål.
Så tal med underviseren, har du sprøgsmål, så spørg når du har undervisnigstime. Afstem med træneren hvad du vil, hvis træneren ikke ved du gerne vil have mål, så kan han/hun jo ikke give dig det. Staldtips, synes jeg du skal holde ude, med mindre at 1. Det er relevant for ridningen, eller 2. At træneren står for stalden.
Alt er skrevet ud fra hvad jeg læser ud af dit indlæg og jeg kan tage fejl, men held og lykke
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Men inden at du gør det, så kan du måske selv prøve at gøre noget lidt anderledes. Når din undervisning er ved at være slut, så spørg: Hvad skal jeg arbejde med til næste gang?
Så er du selv lidt aktiv og viser derved at DU gerne vil mere.
Personligt er jeg ikke så glad for træner skift, synes at det tage lang tid at få et godt samarbejde op og køre, så at træner og rytter forstår hinanden.
Samtidigt er det tit meget givtigt at skifte træner, hvis man altså finder den rigtige. Jeg har dog i mit lange hesteliv kun mødt ganske få som ikke har kunne lære mig et eller andet.
skifte eller ikke skifte træner