29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Skifte part eller ?? {{forumTopicSubject}}
Hjælp er i vildrede .. Jeg har haft 4 års ridepause (har altid haft egen hest) men startede op i midten af marts med en sød tur part.. Og nu er jeg i tvivl om jeg skal finde mig en ny part.. Har bare lidt dårlig samvittighed over at overveje det..
"Problemerne" men den part jeg har er at jeg gerne vil mere end ture nu jeg er igang, men hesten er en ældre herre der ikke er vandt til,banen længere og er meget tung at ride.. Og når man ikke har hesten hver dag vil det tage for langt tid at omskole den.. Min krop er ikke tip top og kan derfor ikke holde til at den er så tung at ride..
I skoven er den sød, men den bliver let forskrækket (spjætter bare) og jeg for simpelthen et chok hver gang.. Kombien af nervøs og tung er lige modsat af hvad type hest jeg ønsker.. Vil helst ride en energisk og Selvgående men nervefast hest..
Ud over det passer det mig bedst at ride formiddag, men det er 100 % selvpas hvor den står! så når de kommer ind fra græs skal hesten enten på boks allerede ved middags tid! jeg skal tage i stalden igen om eftermiddag/aften (hvilket nærmest er umuligt med 3 små børn) eller ejer skal selv ud og lukke ind..
Men både hest og ejer er super søde men er bare i tvivl.. Ville bare super gerne ride noget undervisning og få noget ud af det (især rettet min opstilling) men svært hvis alt energien går til at holde hesten igang ..
Ville i skifte ?
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Prøv at læse dit indlæg, og forestil dig at det er en anden der har skrevet det. Hvad ville du råde vedkommende til? Som jeg ser det, er der stort set kun ting der taler for at skifte - det eneste der taler for at beholde den, er at hest og ejer er søde.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men at hesten skal passes syntes jeg hører med til det at have hest.. Om du så har børn, mand, eller andre interesser.. Så skal hesten jo passes. Og sådan er det jo når man har valgt denne hobby... Så kan man absolut ikke altid springe over hvor gærdet er lavest.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Så nej, jeg mener ikke, at hesten nødvendigvis SKAL passes (af ejer/part). Ikke hvis man kan finde et sted, hvor det ikke er et krav. Hvis man med familie ikke har tid til at bruge timevis på selvpas, hvorfor er det så forkert, at finde en part, hvor dette ikke er et krav? Jeg kan virkelig ikke se hvad der er galt i, at finde en part der kræver mindre arbejde og som man desuden passer bedre sammen med. Overhovedet ikke. Det handler jo ikke om, at man ikke vil lave noget staldarbejde - det handler om, at det ikke passer sammen med familielivet (og i denne situation desuden kun, hvis det skal gøres over to gange i løbet af dagen). Det findes der jo løsninger på, så hvorfor ikke benytte dem?
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Skifte part eller ??