hestens huld og muskel stand {{forumTopicSubject}}
Hvordan vil i vurdere min dames huld og muskelstand? Har lidt svært ved selv at bedømme hende - derudover har jeg det med at stirrer mig blindt, nu hvor jeg går op og ned af hende hver dag
træningen blev sat lidt til side i januar, da hun virkede lidt mat og begyndte at tabe sig. Siden da har hun fået nyt foder, og er påbegyndt træningen igen. Siden foderskiftet har hun taget på og er blevet lidt mere rund f.eks. på bagparten.
Hun har aldrig haft særlig meget hals, og halsen er også en a vores "største" problemer ifh til muskler..
håber i vil give jeres vurdering og evt nogle træningstips ????
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 238 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 389
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 224 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.199
Vil klart anbefale dig masser af akademisk ridekunst (mest fra jorden til at starte med) og ture ud i naturen - Det hjalp for min hoppe
Her er hun med et års forskel:
apr 2010
Uh ja, akademisk vil jeg også rigtig gerne, men har svært ved at finde en underviser som kører ud på Fyn og som på samme tid ikke er alt for dyr
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 117
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
kan kun anbefale Frederikke fra equus sanus, hende bruger jeg selv
apr 2010
apr 2010
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 538
apr 2010
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Muskler tager tid, men jeg synes først jeg oplever der "sker" noget når man kommer videre fra " frem og ned " stadiet og begynder at forlange noget af hesten.
Men ja, hun ser muskelfattig ud - hun ligner min da jeg overtog hende :o) Det er det øverste billed, det nederste er fra sidste år. Lidt sommerfed.
dec 2008
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan Amina er, personlighedsmæssigt, men Copy elsker at vise sig frem med rigtig arabertrav og hvælvet hals. De skal ofte bare finde ud af at de godt kan lege *med* os! Udover det har jeg bugt nogle selvstændige øvelser til at "trigge" hans show-off og begyndelsen på mere samling.
De to øverste billeder er fra april sidste år, mens ridebilledet nederst er fra oktober og det andet fra jorden er fra januar i år. Udover at hans gang er blevet større og han har fået meget mere selvtillid og selvstændighed, har han også fået mange flere muskler! Især omkring skulderen, bringen og den øverste del af halsen, vi mangler bare lige at få "øksehugget" ved manken og krydset med.
Det der helt sikkert har gjort forskellen for os har været den frivillige holdning. Det har godt nok startet som *kun* en form i halsen, men det har trigget en bestemt adfærd (hos ham) som har ført til en generelt bedre kropsholdning og efterhånden mere samling Så jeg tror bestemt at det kan starte i noget så simpelt som en figur. Jeg tror mere og mere på at det er mentaliteten som former bevægelsen og ikke omvendt.
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Gang i en god underviser og så skal der bare trænes - Selvfølgelig med stille og rolig start
Min gamle hest var også noget besværligt bygget - men det lykkedes med masser af træning at få ham til at se meget bedre ud. Her er hans tynde hals, som vi startede med. Så smider jeg et billede af halsen 1-2 år senere nedenunder (her er stadig lang vej igen, men lige det billede, hvor jeg bedst kan vise hans hals).
jul 2008
jul 2008
Så på med arbejdshandskerne - det er lidt hårdere med de heste, der ikke "automatisk" bruger de rigtige muskler - men man kan hjælpe dem meget med den rigtige træning
God arbejdslyst.
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Emner: 31 Svar: 672
apr 2010
Frida det må du meget gerne, jo mere jeg kan lave med hende jo bedre, i sær hvis jeg kan få hende til at være lidt mere, ja "legesyg" eller hvad man siger. Hun er til dagligt en meget magelig hest, der helst ikke laver for meget - Hun elsker at hygge på folden, og syntes bestemt også det er hyggeligt hvis jeg sidder der sammen med hende, men legesyg vil jeg ikke kalde hende, og hun er heller ikke en hest der elsker at vise sig frem - Så det da være fedt at prøve at arbejde det op i hende
Aimee, super - jeg har skrevet til hende
Lisette, det vil jeg da enormt gerne!
dec 2008
Copy var også ret venlig og afventende da jeg fik ham, og det ville jeg egentlig gerne pille lidt af ham igen. Han er generelt venlig af natur hvilket er super fedt, men jeg ville gerne have ham til at være mere selvstændig og tage initiativ. Han synes det er MEGA fedt hvis jeg gider "jagte" ham rundt på ridebanen eller på folden, det var sådan vores første leg Det foregik meget på afstand, men det var den mentalitet jeg gik efter! Har Amina også sådan nogle dage, hvor hun måske viser noget du kan bruge i din træning?
Udover det kan tricks altså også hjælpe rigtig meget! Copy har nogle "power tricks" som han elsker at lave, og virkelig booster hans selvtillid. Måske kan du finde sådan nogle til Amina? Er der noget hun bare ELSKER (som altså er i bevægelse, haha!)?
apr 2010
hestens huld og muskel stand