Bjørnetjeneste eller ej, bare kaste ham ud i det? Bjørnetjeneste eller ej, bare kaste ham ud i det?
Ja vi har jo i dag startet op igen efter en måneds træningsfri pga sygdom hos Tindur. Og jeg er i syv sind mht hvad jeg skal gøre.. Han er simpelthen så nervøs, og stresser SÅ meget op.. Så jeg måtte starte fra scratch igen. Dvs at jeg måtte nøjes med enkelte trav trin for han smed hovedet op da der var noget der skulle kigges på.. Så ned igen i skridt, afslappenhed og så forsøge igen..
Jeg har jo ingen ridebane her hjemme, og må ride 2km hver vej, og det er næsten altid forfærdeligt for ham.. Men Normalt er banen tryg, og han kan slappe af og arbejde korrekt. Det kunne jeg overhovedet ikke i dag.. Så jeg tænkte om jeg bare skulle ride frem og tilbage på markvejen der ligger nogle hundrede meter fra gården de første gange så han kommer igang igen, men jeg er bange for at det ikke ændrer noget og at jeg bare udsætter tingene..
Min underviser vil jo gerne have kvalitet, kvalitet, kvalitet, og det bliver det ikke pt. På banen..
Grr.. Hvad tænker I?
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Så kan han puste sig op og falde ned mens du går og er reelt skridtet varm når du ankommer.
Evt træk på grusvejen før du går hjemmefra, så du ved han ikke er uhåndterlig pylret når du går ud på vejen??
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Sofie - Det tænker jeg også egentlig.. Men jeg tænker jo kvalitet også
Mvh TT
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
http://sallingefoder.dk/til-hest?catalogue_selected=713445_59042
mar 2011
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.170
Et lille eksempel fra min verden. Har en veninde hvis hest altid spændte, når ejer satte sig op
Jeg mærkede aldrig noget. Hun tænkte ikke selv over at hun kom med et påvirket mindset, så det var helt ubevidst hun påvirkede hesten. Med hjælp fra vores fælles underviser fik hun lært at håndtere det, som hun egentlig ikke var en ubevidst handling fra hendes side.
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
Ting tager tid og det gør genoptræning også på flere forskellige måder. Det er selvfølgelig okay at du efter lidt tid begynder at forlange og forvente mere af ham, men i starten tror jeg bare det handler om at gøre ham tryg igen og kun fokusere på det, istedet for hvor godt du lige rider, og hvor godt du laver øvelserne.
Lav en masse øvelser så kan glemmer de farlige ting og ignorer hvor han går med hovedet og om han stopper op eller hopper til siden. Bare hæng fast og træk vejret. Når du er rolig så bliver han også
dec 2006
Men ellers så få da underviseren ud, hun vil nok kunne hjælpe dig med det
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
En ting som alle de telepatier som jeg har lavet, er at hestene læser os som en åben bog. Og er hesten nervøs, må du være rolig, er er hesten meget nervøs, må du være ekstrem rolig.
I stedet for at overveje hvad der er "i vejen" med Tendur, så overvej hvad der er "i Vejen" med din måde at håndtere dit sind på.
mar 2011
Havde jeg turde, så skulle det være sjovt at se andre på ham i disse situationer (så længe de ikke reagerer med vrede) og se hvad de kunne få til
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
dec 2006
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.170
Min underviser bad mig i en periode om at sige "JA" hver gang jeg synes min hest gik godt - ikke nødvendigvis perfekt, men når jeg var tilfreds. Jeg synes det var vildt fjollet og åndsvagt til at starte med, og mit ja var heller ikke særlig udtryksfuldt. Da jeg ligesom overgav mig til det og virkelig lagde mening og højt og tydeligt sagde "JA!" kunne der faktisk også mærkes en forskel på hesten.
mar 2011
Jeg har dog ikke nået at visualisere dagens træning.. Det har været anderledes.. Så måske derfor..
Mvh TT
jul 2015
som telepartør har jeg haft mange heste igennem, som har været snot forvirret. Da rytterens tanke bare ikke giver mening på nogen måde. Hestene kan læse vores tanker, men IKKE ordret "IKKE".
så når du går med din hest og tænker, du må IKKE være nervøs, der er da IKKE farligt. Læser hesten: du må være nervøs, der er da farligt + at disse tanker giver ubevidst spændinger i din krop, som bare understøtter de tanker som hesten læser. = en nervøs hest, vil blive endnu mere nervøs.
Helt galt går det når vi blander IKKE-tanker med ønske-tanker. f.eks. Dette er ikke farlig og du skal være rolig. Så siger du til din hest, Dette er farligt og du skal være rolig?????? Farligt=flygt og rolig=bliv. Det giver ingen mening for hesten. Og er det dagligdagskost at rytterne blander IKKE-tanker med ønske-tanker, så lærer nogle hesten at rytteren er ikke til at stole på, så jeg stoler kun på mig selv. Og derved mister rytteren et meget vigtigt redskab i sin guidning af sin hest.
mar 2011
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Men mennesker og dyr kommunikerer på flere planer end vi er bevidste om.
Så, hvis der er bevidst eller ubevidst bekymring over hestens mulige reaktion, kan det påvirke ekvipagen. Jeg kan ikke forestille mig, at hesten ikke har en tydelig ide om rytters stemning. Tænker man på "ikke nervøs, ikke nervøs" så er fokus netop på "er der mon nervøsitet"?
Så, selvom jeg ikke giver 5 potter pis for klassisk telepati, er der noget formidling i at lade somom heste hører tanker og bare ikke hører ordet ikke...
Der findes folk, der er urørlige overfor trippetrap heste. Men den slags ryttere, som er helt urørlige tror jeg er sjælden... Og hvis man var urørlig var det ikke brug for at visualisere, det er en selvmodsigelse.
Men hvis det kommer fra rytter, kan man snyde ved at aflede rytter. Fx ved at rytter skal synge, ja øvelsen, osv.
Hvis det er hesten, der er indebrændt er det bare inderligt urealistisk at den går fint fra starten af. Så er det bare om at komme igang og igennem den indebrændte fase. Sæt målet lidt ned, indtil hesten er klar!
Venlige hilsner herfra.
mar 2011
Han har overhovedet ikke gået fint fra start af.. Trippe trappe og spændt hele vejen.. Han formåede dog at skridte afslappet rundt (for det meste) da ridebanen normalt er det trygge sted for ham. Men han plejer at kunne både trave og galopere roligt også..
Mvh TT
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
Vi galopere ikke før hesten har en fin balanceret trav, vi tilrider ikke før hesten mentalt er klar mv.
Og det lyder til Tindur ikke er helt klar på livet som ridehest igen og skal finde ud af, hvor sjovt det egentlig var før i tiden.
Derfor ville jeg ride, stress, ingen stress stop! Således at han langsomt finder ud af det er bedst ikke at stresse, for alle parter. Også især lave den træning HAN bedst kan lide lige NU. Ikke før i tiden, men NU. Find hans motivation, og langsomt få ham længere og længere
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Gør som du altid har gjort og det du synes virker, det lyder til at det er det du gerne vil.
Om du gør det på ridebanen eller hvor du gør det, gør nok ikke den store foreskel.
jul 2015
Jeg har mere eller mere bevidst telepateret med mine heste hele mit “hesteliv” og brugt mit sind meget i min omgang med heste, da det faldt min intuitivt rigtigt. Og havde nogle sagt til mig før jeg begyndte at telepatere mere bevidst, at jeg ikke brugte mit sind nok/korrekt var jeg nok også blevet fornærmet.
Men efter jeg har haft små 100 heste igennem, er der bare nogle ting som går igen, hos rigtig mange heste, enten fordi det ikke fungere eller fordi det fungere.
Efter jeg har taget disse ting til mig, og har ændret i min måde at bruge mit sind, og andre ting som jeg gjorde i forvejen, gør jeg nu endnu mere. Er der absolut ingen tvivl om, at det har opvirket mine fjollere positivt. Det på trods af jeg i mange år har brugt mit sind. Det er faktisk pisse svært at forsøge at styre sit sind, også selvom jeg har mange års erfaring.
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.623
mar 2011
Mvh TT
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Det kan tage toppen af stress, hos mange heste.
Derudover ville jeg bare bede ham om at bestille noget, hvis det er langs vejen, så må han gå versade, eller let bøjning. På banen, så er det ind på en lille volte evt med lidt overtrædning.
Altså gi ham lidt at tænke på.
Bjørnetjeneste eller ej, bare kaste ham ud i det?