Modvillig når hesten skal drives op i fart :( {{forumTopicSubject}}
Hej, min hest er begyndt at virke meget modvillig når jeg ber den gå op i fart, både trav og galop. Dette er både når jeg rider og longchere, dog ikke når jeg løber ved siden af ham. Han bliver irriteret når jeg driver på ham.
Han er ikke altid så glad for at få spændt gjord og har på det sidste virkede ret irriteret over at jeg rør ham bagerest på maven/ryggen.
Det skal så siges at vi lige er flyttet til et nyt opstaldningssted og han er begyndt at skifte over til hans nye foder. Dog har det med han er modvillig til at gå op i fart, stået på et godt stykke tid.
Han er dog bedre på tur, hvor det virker som om han ikke tænker ligeså meget over det.
Mit spørgsmål er så bare, kan han have ondt? Burde jeg få tjekket hans sadel eller have fat i en kiropraktor? eller en helt anden?
Jeg er bare bange for at tvinge ham, hvis han rent faktisk har ondt, men vil jo heller ikke have at han løber om hjørnerne med mig!
Tak på forhånd og skriv endelig hvis i vil vide mere
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Start med en behandler og tjek af sadel, forsætter det så anbefaler jeg et tjek for mavesår.
Min var eddike sur på ben under ridning, lagde jeg dem til så gik hun i vejret, sparkede eller bukkede. Hun var møg sur hvis jeg rørte hende ved bugen og sur på gjorden.
Hun havde mavesår i grad 4 - men ingen troede hun havde mavesår fordi hun havde fin pels, fin huld, fine klatter og have aldrig haft kolik.
Men forhåbentligt, så er det ved at brede sig at mavesårs heste OGSÅ kan være heste der er sure - både under ridning men også generelt.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
Modvillig når hesten skal drives op i fart :(