{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

stiv på venstre volte. {{forumTopicSubject}}

jeg har redet en islænder 2x, for evt. køb. MEN den er helt stiv på venstre volte. Den stiller sig til højre på volten og jeg kan ikke få den stillet indad. Hvordan gør jeg, uden at skulle ride den 100x. hesten er flink og skal bruges til skovture, ikke baneridning. Men rider på bane for lige at lære den at kende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stiv på venstre volte.
  • #1   15. jun 2017 Prøv at låne Kyras ABC bog i ridning, hun forklare det rigtig godt. Hvordan man forvandler en stiv hest til en smidig hest. - og metoderne virker, også for os, helt alm. ryttere.

• #2   15. jun 2017 Min hest har faktisk lige haft en periode, hvor han gjorde det samme. Jeg fik kiropraktor ud til ham samt så fik jeg også kiropraktor til mig selv. Jeg var selv stiv og skæv i højre side, hvilket har forsaget, at han nu har sat flere muskler i højre side end i venstre, ved at jeg både har redet ham og sadlen skæv. Det har nu gjort, at vi løbende skal have kiropraktor begge to samt have sadelmager ud hver 3. måned det næste års tid, for at sadlen kan blive rettet til i takt med, at han sætter nogle flere muskler.
    For guds skyld, få den tjekket inden køb! Det kan blive en rigtig dyr omgang (bare se, hvad jeg er endt ud i). smiley

• #3   15. jun 2017 Min har været meget stiv på venstre volte.. Og havde svært ved galoppen.. Han var låst! Nu efter at han er låst op er det meget bedre smiley

Mvh TT

• #4   15. jun 2017 han har haft aj hesteterapi ude og kigge, og der sku ikke være noget låst.

• #5   15. jun 2017 og ja, køber ikke uden handelsundersøgelse. har lige måtte afvise en lækker islænder der ikke bestod på 2 ben i bøjeprøven. og den blev gentaget efter 14 dage med samme resultat. ejer tror ikke den fejler noget...

• #6   15. jun 2017 tvivler på den ikke er stiv når den stiver sig til den ene side.. det behøver ikke være et hals problem det kan lige så vel være skulder, ryg eller bækken den er gal med..

• #7   16. jun 2017 Det lyder som om den er meget låst. Jeg ville få en dygtig kiropraktor ud og løsne hesten godt op og evt supplere med en massør for at løsne musklerne den har gået og spændt ved at gå forkert og låst

• #8   16. jun 2017 De fleste heste har en stiv og blød sige, hvis ikke de er blevet trænet, det er der ikke noget underligt i.

På min rideskole, var der en der red en islænder, som også var meget stiv. hun fortalte, hun havde fået hesten undersøgt i hoved og r... Uden at finde noget. Den næste behandler i rækken var kranio sakral terapi, også var hun ved at løbe tør for behandler typer.

Hvortil jeg spurgte, hvorfor rider du dig ikke ud af det. Jeg underviste hende i en halv times tid. Næste gang jeg mødte hende, fortalte hun, at det gik meget bedre, efter hun havde fået redskaberne til at arbejde med hesten.

Min den nye var total stiv på højre, da jeg købte ham. Men efter små 2 ugers træning (dvs. 7-8 træningspas af 20 min), var han lige smidig på både højre og venstre volte.

Jeg siger ikke, at hesten ikke kan være låst, men nogle gange kan alm. smidighedsridning være løsningen.

• #9   16. jun 2017 Man bør altid lytte til hesten.
    Jeg har lige haft kiropraktor til min hest ikke virkede helt tilpas.
    Den var så god nok. Han havde været styrtet. Venstre skulder, albue, hofte, forknæ, den dybe bøje sene på venstre forben. Samt en masse muskler, der helt tydeligt havde fået et ordentligt slag.

Det opdagede jeg så ved, at hesten 1) ikke ret gerne ville bruge venstre bagben. Det bagben er normalt hestens stærke side, så det undrede mig over 2) så ville han slet ikke bruge venstre hofte og 3) så bed han mig da jeg trykkede ham de rigtige steder.
    Jeg ringede naturligvis efter en kiropraktor - som netop konstaterede et styrt.

Min hest er så rigtig god til at fortælle, hvor det gør ondt.
    Han kommunikerer super meget, når man lige forstår hvordan han kommunikerer. Han synes, at det var så rart at få løsnet kroppen, at slappede fuldstændig af.

Men det kan være svært at vurdere, hvad der er hvad.
    Jeg kender heldigvis min hest ret godt, så jeg var ikke i tvivl. Men nu har jeg også haft hesten i 13 år. Og jeg tillader ham ALTID at sige fra.

• #10   16. jun 2017 Ja, en smidig hest der pludselig bliver stiv, vil jeg da også tilkalde behandling.

Men man kan ikke behandle en stiv hest, der aldrig har været trænet i smidighed til at blive som "smør". Der skal ride kundskaberne også være i orden.

Selvom om det er meget mere behagelig, at finde fejlen hos hesten, kan det bare nogle gange være mere givende, at se på sig selv som rytter, og erkende at der er noget man skal lære.

• #11   16. jun 2017 Jeg siger heller ikke, at jeg ikke laver fejl som rytter.
    Jeg er netop startet op igen og selvom hesten kun er idømt skridt så har jeg tænkt mig at finde en underviser, der kan hjælpe mig med andre aspekter af træningen, der sagtens kan trænes selvom hesten kun må skridte.

I mine 20 år som rytter har jeg lært at den eneste måde at blive dygtigere på er at få undervisning - og masser af den. Og det princip lever jeg stadigvæk efter.

• #12   16. jun 2017 den går og laver ingenting. kun leger som foldbums. så mon ikke den kan trænes med små volter om træer i skoven. og hvis den ikke klarer handelsundersøgelsen, køber jeg den ikke. vil vælge defekte heste fra, når jeg kan. tak for hjælp.

• #13   16. jun 2017 Den er da ikke defekt bare fordi den evt er låst? Det kan netop sagtens være sket på fold og ville du selv have det godt med at gå rundt om et træ hvis du havde vildt ondt et sted i kroppen?

• #14   16. jun 2017 En låsning er meget normalt og er overhovedet intet defekt over..hvis det havde vi alle defekte heste hvert år smiley

Mvh TT der har behandling på sin hest ca 1-2x årligt der skyldes låsning pga leg o l. smiley

• #15   16. jun 2017 med defekt mener jeg noget der skal rettes op på. Tak.

Kommentér på:
stiv på venstre volte.

Annonce