947 visninger
|
Oprettet:
Stiv på venstre volte! {{forumTopicSubject}}
Min nye part Pallino, er meget stiv på venstre volte - og desværre er venstre volte min "dårlige" volte - dvs. jeg har bedst balance på højre og og kan bedst ride på højre volte...
Har i nogle løsgørende øvelser som jeg kan træne med?
Han går rigtig fint og stabilt til bidet på højre volte - bare ikke på venstre .. Også selvom vi rider meget på venstre...
apr 2008
Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 1.712
Tror ligeså meget du skal gå hjem og træne din venstre arm. så den bliver stærkere
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
dec 2006
Følger: 196 Følgere: 186 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.558
jeg har haft en meget hård højre hånd... så kom en skulder skade og en operation i den skulder... så cirka et år var den arm ikke i brug.
så blev den jo svag og venstre stærkere.
En god løsning for hesten er at lave versader og bøje stille og roligt til venstre.
sørg for at du ikke kun får hovedet til at bøje men hele hestens krop rundt om dit venstre ben..
Men det er ikke sikkert det er hesten som er stiv.. men faktisk bare kun desværre en "rytterfejl" som du skal få rettet op på.
Versader hjalp mig rigtig meget...
men nu kender jeg hverken dig eller hesten... så jeg vil ikke gøre mig helt vildt klog på jer to.
Jeg underviser selv, men jeg kender jer ikke..
Men mange gange held og lykke med det og træn din venstre arm (ikke på hesten) så du har nogenlunde samme styrke i begge arm.
Et anden god ting er at ride for sæde og ben i stedet.
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
dec 2006
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 3 Emner: 250 Svar: 803
okt 2007
Følger: 127 Følgere: 127 Heste: 5 Svar: 12
Stiv på venstre volte!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside