{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

træne galop {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har den her dejlige fjord hest som efterhånden begynder at gå pænt og tænker da lidt fremad med hensyn til stævner,men vi kan kun ride ld da galop er noget direkte møg. Han vil meget gerne løbe, og skyder skulder værst på højre volte. Han springer nogenlunde fint and på begge volter hvis jeg har lidt løse tøjler og ikke forlanger nogen form for samling eller prøver på det, hvis jeg gør enden smider han hovedet op og tager bidet eller han går istå. Hvis jeg prøver at få ham i galop, efter en fin stille og rolig trav, med samling på så smider han hovedet op og løber bare endnu stærkere i trav for til sidst at fræse i galop med hovedet oppe og en skulder der bestemt ikke er hvor den skal være, mine ben og pres for at holde ham inde på hovslag og skulder inde er han ret ligeglad med.

Jeg har holdt en længere pause fra galop med rytter for at tage det op igen når vi her den næste mdr skal ride en masse ture, med er det nu også klogt. Hvad kan jeg gøre anderledes, på banen , og hvordan træner jeg det bedst i skoven ? nogen gode ideer ? Det skal lige siges at jeg er gigt patient og ikke ejer af gevaldige kræfter hverken i arme eller ben så at skrive jeg "bare" skal lægge benene mere til ham hjælper ikke det store da jeg gør det i forvejen så godt jeg kan. ???? 1000-tak på forhånd ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træne galop
  • #1   14. jun 2017 Træn galoppen i longe.. Har den svært ved det i longe, vil den have endnu sværere ved det i traven...

Få styr på de halve parader i traven - inden du træner galoppen!

Lad den aldrig løbe igang... Det er bedre at bruge 10 forsøg på ET godt anspring end et forsøg på et lorte anspring - for det lærer i intet af..!

Lad være med at galopere ret længe før du tager ned i trav... stop galoppen inden det går galt og den skyder skylder... Husk at få den til at vente for den halve parade inden anspring, og løsne indvendige tøjle I anspringen så indvendige bagben kan springe ugeneret frem under hesten...

HUSK - galop er ikke hurtigere tempo! det er bare en anden gangart.. Så rolig trav i balance og bæring inden anspringet.. Sætter den farten op - AFBRYD og start forfra..

god arbejdslyst smiley

• #2   14. jun 2017 og så for guds skyld, ikke komme til at sidde og "kramme" den med at holde i tøjlerne og have benene ved.. den skal bære sit hovede selv!

• #3   14. jun 2017 i longe er der intet problem. Der springer han fint and og smider ikke hovedet op, skal dog holdes ude på sporet indimellem. Hvis jeg vil i galop fra samlet galop smider han hovedet op og løber med det samme og skyder skulder så der er ikke mulighed for at galopere lidt også ned i trav inden for han gør det fra starten, hvis jeg forstår din besked ordentligt

• #4   14. jun 2017 fra samlet trav

• #5   14. jun 2017 Har du prøvet at have en kiropraktor, eller andet ude og tjekke om han måske har nogen smerter som gør at han løber og skyder skulder ?

da min hoppe løb med mig i trav og skød skulder og på ingen måder ville give efter der var hun låst i halsen fandt min massør ud af, og senere da hun ikke rigtig kunne få røven med og bar løb var det bæknet der var skævt..

• #6   14. jun 2017 ja han er tjekket 2 gange af Malene maribo . og første gang havde han en enormt låst skulder som virkelig har gjort ondt på ham. fik ham tjekket igen for Ca en måned siden og da var alt som det skulle være kun få steder skulle hun lige rette lidt men ikke meget

• #7   14. jun 2017 Så kan det være den måske stadig er bange for smerterne..

jeg tror jeg ville gøre det at jeg ville sætte i galop og lave en masse halve parader og så snart den reagerede ved at sænke tempoet bar en lille bitte smule så rose, driv den frem igen og sænk tempoet igen sådan at den lærer at det er dig der styre tempoet og ikke den, når først tempoet er på plads kan der arbejdes med skulderen

• #8   14. jun 2017 så ud på lige strækninger på tur i skoven eller lignede ville være en god idé ?

• #9   14. jun 2017 hvis hesten ingen problemer har med ture i skoven osv så ville det bestemt være ideelt at starte der indtil den begynder at forstå du bestemmer tempoet

• #10   14. jun 2017 så en masse galop på lige strækninger, både op og ned i fart.

• #11   14. jun 2017 det ville jeg personligt gøre ja, for det handler om først og fremmest at få styr på tempoet så det er dig der styre det, masser af tempo skift, ned i skridt/trav, op i galop igen, ned i kort galop frem i mere fart ned igen og self. masser af ros..

• #12   14. jun 2017 hvad så med galop i ridehuset / banen udenfor. Skal jeg holde pause med det eller kun tage ham på lang siderne , også prøve igen når han går stabilt i traven igen? men med en skulder der vil ryge sig en tur , højst sandsynligt.

• #13   14. jun 2017 lige nu har jeg så også Martingal på for at holde hans hoved bare lidt nede i anspring , og det vil jeg også have på tur.

• #14   14. jun 2017 Det er nået du skal vurdere hvis du kan styre ham på ridebane osv så gør det..
    Jeg har det sådan skulder skal nok komme når først der er styr på tempoet, han smider højst sandsynligt skulderen af samme årsag som han løber, nemlig manglende ballance, så først styr på tempoet og så masser af masser volter (hvis du kan styre ham kan du starte med 20m. volter med det samme)

• #15   14. jun 2017 jeg kan godt styre ham, de bliver bare nogen gange lidt større da han ikke altid vil dreje pga skulderen er smuttet

• #16   14. jun 2017 det gør heller ikke nået, i forbindelse med han for mere balance burde det hele blive bedre..

men ting tager tid det er ikke nået der bliver bedre henover natten, tålmodighed temposkift, op og ned i tempo og masser af volter har virket når jeg har haft de problemer du har

• #17   14. jun 2017 vi har en hel mdr hvor vi rider tur og hygger udenfor banen så der vil vi kunne få en masse galop i forskellig tempo og underlag

• #18   15. jun 2017 Du kunne også prøve at tænke i andre baner - rid galop i longen... hvis galop i longe ikke er et problem.. så prøv galop i longe med rytter og se hvad der sker...

er ret sikker på at det er fordi den ikke er i ordentlig balance og bæring i og inden anspringet smiley

• #19   15. jun 2017 og i min verden så hjælper det ikke noget at du galopere ligeud... for der går det som sagt ligeud - skulderen kan ikke smutte.. så jo, du får fa galoperet men ikke trænet problemet og det er at få hesten til at spore i kroppen og bære sig selv smiley

• #20   15. jun 2017 Hej Trådstarter.

Folk er på Hestegalleri tænker meget på hestens bidrag.
    Men hvad med rytteren?
    Hvordan reagerer han under andre ryttere?
    Du siger, at du har gigt, hvad gør det ved din balance mv?

Jeg kan ikke helt gennemskue, om du har underviser på? Hvad siger de til rytterens signaler, mv??

Kommentér på:
træne galop

Annonce