Træne galop? {{forumTopicSubject}}
Vil lige starte med at sige, at jeg har en smadder dygtig underviser, så han skal nok hjælpe mig med galop, når det skal til at trænes for alvor
Men hvordan har i træner galoppen med jeres heste?
Jeg har galoperet på Akando nogle gange, for at lær ham signalet til anspring, og så en gang på tur.
Han galop er meget flad og meget energisk! Og udover det, meget typisk utrænet "haflinger-galop" så at sige!
Og vil gerne kunne gallopere lidt på tur for hyggens skyld, men stadig med kontrol, og vil gerne kunne tage en enkelt tur rundt på banen i ny og næ for afveksling (da det fungere SÅ godt med en kort galop, for at afveksle!), men uden at frygte at skride i hvert hjørne!
Så bare for at få lidt midlertidigt ro på - hvad har i så gjort?
Longeret og satset på den ikke skrider og ventet på den selv slapper af? Eller galop, overgang til trav, galop, overgang til trav osv?
Bah, er lidt lost... Han skal ikke indtrænes til at gå korrekt og i korrekt bæring osv (det vil jeg have undervisning i, inden jeg selv forsøger mig på kryds og tværs med råd), men kan virkelig godt bruge lidt råd til at få ro på som det første.
Hvis jeg prøver at sænke tempoet i galop, går han i trav, men det er selvfølgelig en blanding af, at han ikke helt er med på signalerne + han ikke har balancen og nadar bæring endnu..
Jeg har prøvet den ene af gangene på tur, bare at lade ham galopere nok ca 100 meter, og så faldt han lidt til ro derefter, men ikke nok til at det var "sikkert" på en volte evt..
Nogle råd?
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Men du kan hjælp den med at få ballace, muskler og kontrol over sig selv i en longe. Husk at de først par gange er en volte eller to nok så han ikke bliver for træt og synes det er træls når han ikke kan finde ud af det... Trap det roligt op og hav tålmodighed.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Stald h: Jeg vil prøve at træne stille og roligt i longe nogle gange
Freja: Hvor er det dejligt at høre Så godt dit indlæg, men fik aldrig svaret, desværre...
Og tak skal du have
maj 2011
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
aug 2008
stald højager: Jeg prøver med longen 1-2 gange om ugen, og så smutter jeg op på vores store mark og galopere lidt rundt til han slapper af 1 gang om ugen tror jeg (der er masser af plads i hvert fald). Og han vil meget gerne galopere, men tåger afsted. Tak for rådene!
maj 2011
aug 2008
Han slår næsten i galop på stemmekommando, når jeg rider ham, så tror ike det bliver svært i longen
Tak for det!
mar 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 46
LIgesom Camilla har jeg redet langs barrieren for den udvendige støtte, har holdt meget let på tøjlen og bare haft fokus på takt. Har den erfaring at balancen kommer med takten. Føler dog jeg bliver slynget af i longe, og der går ofte for meget leg i den når de bliver longeret uden rytter
Træne galop?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside