{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

"bange" for regn {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu over flere perioder oplevet at min hest mister koncentrationen fulstændig og bliver rigtig forvirret når det regner på ridehus taget. Han "tåger" rundt og glemmer helt hvad dressur er. Han begynder at blive en smule nervøs og spænder i kroppen. Han gør det IKKE når det små regner, blæser eller er godt vejr, dvs KUN når det styrtregner
Er det noget i også har oplevet eller noget man evt kan træne ham ud af? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "bange" for regn
  • #1   2. aug 2016 Nu er det meget sjældent, at jeg rider i styrtende regn. Men det er så også fordi, at min hest patu vil have røven mod regnen, og derfor heller ikke er til at træne med smiley

• #3   3. aug 2016 Du må bare træne videre, og lade være med at kræve for meget af hesten. Lav nogle ting som plejer at få den til at slappe af.

Det kan godt lyde voldsomt, når det regner på taget af ridehuset, og hesten har måske svært ved at forholde sig til lyden, så må DU hjælpe din hest til at det bliver en OK oplevelse, at være I ridehuset også når det regner.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #6   3. aug 2016 Stop godt med pladevat i ørerne på den så skal du se, jeg bruger det til min når den skal kører i trailer da den slet ikke kan klare støjen fra de andre sig selv eller andet og efter vi fik dette fif af dyrlægen ja så står den pivstille smiley

Kommentér på:
"bange" for regn

Annonce