{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Delle er bange for REGN.. :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min hest. Han er simpelhent vildt bange for regn, vand, vandpytter osv..
Når vi rider på banen og der er mange vandpytter springer han over dem, og nogle gange springer han altså bare til. Pænt sygt.

Når det begynder at regne flippe han fuldstændig, hvis han står på folden, løber han rastløs rundt, vrinsker og sparker ud efter regnen. Hvis jeg rider, stejler han.
Hvad skal jeg gøre?? Jeg har ikke rigtig nogle chance for at vaske ham med en vandslange, så han langsomt kan vende sig til det. Jeg synes virkelig det er træls.. Især det når han vil springe over vandpytten, for s*tan da, det er skida bare en vandpyt Hest! xD...
Nogle der har nogle råd til hvad jeg kan gøre få at han lader være med at springe over de vandpytter ? - for det er rimmelig træls, når man er ved at trænne dressur og det går super godt, og så lige pludselig springer hesten bare.

- Nanna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Delle er bange for REGN.. :/
  • #1   19. aug 2008 tag ham i en snor, og tag ham ud på banen en dag hvor der er pytter, og så ellers brug lang tid på at lokke ham bare en lille smule ud i vandpytten, og hvis han så bare træder med en hov i vandpytten, roser du rigtig meget, og giver rigtig mange godbidder..
    det kan nok godt tage lidt tid før han træder ud i den, men til sidst skal han nok komme, han skal bare tættere og tættere på den hver gang =)

• #2   19. aug 2008 Stop op foran vandpytten og lad ham kigge og snuse lidt til den.. En hest kan nemlig godt tro at det er et mega dybt hul som de falder ned i hvis de går i den det er nok derfor han springer til siden. Men prøv at gå langsomt frem. Vis ham vandpytten og så prøve og lade ham gå lidt ind i den..

• #3   19. aug 2008 Heste vil fra naturens side, langt hellere gå flere mil uden om et vandsted istedet for at gå igennem det.. Vandpytter kan derfor virke skræmmende, da hestene ikke kan se hvor dybt det egentlig er.

Der er det selvfølgelig vigtig at være tålmodig, men du må endelig ikke presse ham eller blive sur, da det øger hans angst for det..

Ellers forsøg som de andre har skrevet smiley

Kommentér på:
Delle er bange for REGN.. :/

Annonce