Delle er bange for REGN.. :/ {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min hest. Han er simpelhent vildt bange for regn, vand, vandpytter osv..
Når vi rider på banen og der er mange vandpytter springer han over dem, og nogle gange springer han altså bare til. Pænt sygt.
Når det begynder at regne flippe han fuldstændig, hvis han står på folden, løber han rastløs rundt, vrinsker og sparker ud efter regnen. Hvis jeg rider, stejler han.
Hvad skal jeg gøre?? Jeg har ikke rigtig nogle chance for at vaske ham med en vandslange, så han langsomt kan vende sig til det. Jeg synes virkelig det er træls.. Især det når han vil springe over vandpytten, for s*tan da, det er skida bare en vandpyt Hest! xD...
Nogle der har nogle råd til hvad jeg kan gøre få at han lader være med at springe over de vandpytter ? - for det er rimmelig træls, når man er ved at trænne dressur og det går super godt, og så lige pludselig springer hesten bare.
- Nanna
sep 2006
Følger: 204 Følgere: 181 Heste: 3 Emner: 307 Svar: 3.512
det kan nok godt tage lidt tid før han træder ud i den, men til sidst skal han nok komme, han skal bare tættere og tættere på den hver gang =)
jul 2007
Følger: 69 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 392 Svar: 1.255
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 149 Svar: 2.938
Der er det selvfølgelig vigtig at være tålmodig, men du må endelig ikke presse ham eller blive sur, da det øger hans angst for det..
Ellers forsøg som de andre har skrevet
Delle er bange for REGN.. :/