{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

SLANKEKUR!!! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har et stort problem!
Jeg har fundet ud af at min shetlænder vejer 70 kilo for meget!!!
Han går på løsdrift med adgang til græs.

Har ingen muligheder for at sætte ham på boks.
Har tænkt mig at købe en mundkurv til ham og begynde og løbe ture med ham!
Er der andre ting jeg umiddelbart kan gøre for at hjælpe ham???

På forhånd tusind tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SLANKEKUR!!!
  • #1   4. jul 2016 Hvad får den af foder?

• #3   4. jul 2016 Han får ikke foder og han er virkelig dårlig til at longere smiley

• #5   4. jul 2016 Den skal i hvert fald have nogle vitaminer for at kroppen skal "virke optimal"
    Især nu hvor du vil have den i gang så den kan forbrænde fedtet.

• #7   4. jul 2016 70 kilo er ikke vildt, så rolig nu.

Longer den, løb med den, gå ture, løsspring.
    Hvis ikke du ved hvordan man longere, så spørg en om vedkommende vil hjælpe dig, eller find nogle videoer på yt, som forklarer det.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   5. jul 2016 cecilie: 70 kg er da ret sået på en shetlænder smiley

først skal hesten enten tages af græs eller have mundkurv på. også i gang med en masse lange gå ture smiley

• #9   5. jul 2016 Hvis man tager foderet fra en fed hest, risikerer man den får fedtlever.
    Jeg ville minimere hans tid på græs eller forsøge med mundkurv.
    Derudover ville jeg sørge for at han fik vitaminer så han er dækket ind og en god portion roepiller, for at fylde maven op med fiber uden sukker.
    Og som du selv siger; motion! Stille i gang og optrapning efterhånden. Den skal ikke have skader af at blive sat i gang.

• #10   5. jul 2016 Jeg ville ikke fylde noget i dens mave..for så vender maven sig til at den skal være fyldt op og hesten vil føle sult i længere tid. Lidt ligesom når vi skal gå ned i vægt..så skal vi også spise mindre og anderledes.. Jeg har en alt for tyk miniature som jeg har lånt. Den fik en masse fyld til maven osv. Der hvor den kom fra.. Hos mig får den næringsfattigt hø ad libitum i småmasket hønet og vitaminer/mineraler, og så kommer hun ud med de andre sent om aftenen og igennem natten. Hun får nogle timer i solskin midt på dagen hvor der intet græs er. Hun bliver longeret 3-4 x ugentligt og har tabt sig, men skal tabe mange kilo til..

Mvh TT

profilbillede
  • #11   5. jul 2016 Min dyrlæge har lige skrevet et indlæg på sin hjemmeside omkring emnet som du vil kunne gøre brug af http://dyredoktor-heidinielsen.dk/overvaegtig-hest/

• #12   5. jul 2016 Anette - stiller du dig overhovedet ikke kritisk til at din dyrlæge siger at man skal starte med 30 minutters longering? smiley det er jo alt for meget at starte ud med, også for en hest der intet fejler da longering jo er rigtig hårdt... smiley

Mvh TT

• #13   5. jul 2016 TT:
    Hun skriver: Start langsomt op og træn henimod, at hesten kan longeres 30 minutter i trav i frisk tempo. Det er først ved frisk trav i 30 minutter, at pulsen kommer nok op til, at hesten effektivt forbrænder fedt. smiley
    Det betyder jo ikke at nu går jeg ud og longer min hest fra i dag af i 30 min kun i trav. smiley
    Men at jeg kan starte med 5-10 min longering med skridt og trav og langsomt øge træningen med 5 min. til man er oppe på de 30 min. trav smiley
    Min dyrlæge går en del op i hestens biomekanik så jeg er rimelig sikker på hun havde dette med i sine overvejelser da hun skrev artiklen. smiley
    Men det er jo forskelligt fra hest til hest hvor lang tid der går før man når op på 30 min trav.
    Samtidig så er longering som motion jo bedre end ingen motion tænker jeg smiley

• #14   5. jul 2016 Okay.. Så har jeg ikke lige fået det hele med mig smiley sorry.

Mvh TT

• #15   5. jul 2016 Helt i orden smiley Det kan jo smutte for en hver, når man lige skimter noget igennem hurtigt smiley

• #16   5. jul 2016 Ja.. smiley man skal ikke altid have det så travlt smiley

Mvh TT

Kommentér på:
SLANKEKUR!!!

Annonce