{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

At støtte op om hesten ? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er en skovtur / hygge / springrytter, som ikke er gået så meget op i dressuren, som jeg måske burde have gjort smiley Jeg er begyndt at få noget mere " dybde gående " dressur undervisning, hvor min undervisere siger at jeg skal støtte mere op om hesten, både på tøjlen men også med benene smiley Mit spørgsmål er nu, hvad mener min undervisere egentligt helt konkret med det ? Betyder det at jeg skal samle hesten mere, og have mere ben til ? smiley


Hilsen en lidt forvirret rytter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At støtte op om hesten ?
  • #1   18. feb 2016 Hvis der er noget som din underviser siger som du ikke forstår skal du bare bede hende/ham om at forklare hvad hun/han mener med det, hun/han får jo trods alt penge for det smiley

  • #2   18. feb 2016 Normalvis bruges begrebet "at støtte op om hesten" omkring det at have benene ved og være klar til at give et signal. Hesten skal holdes fremme ved hjælperne, og en del af det indebærer bl.a. at holde benene omkring hesten. Mange kan godt have tendens til at fjerne benene helt fra hesten, når den går, hvor man gerne vil have den. Men det er nødvendigt at have en lille kontakt til hesten hele tiden. Men som Caroline også siger, er du nødt til at snakke med din underviser om det - det kan være en bestemt sammenhæng, som han/hun refererer til, hvor du skal støtte mere op. Din underviser er der for at hjælpe dig og en stor del af den hjælp er også, at du kan stille alle de spørgsmål, du har brug for, for at få bedre kendskab til din ridning smiley

  • #3   18. feb 2016 Mange tak for jeres svar smiley

  • #4   19. feb 2016 Jeg er helt uenig , når hesten går selv mener jeg ikke du skal støtte med benene , du kan ikke bære en hel hest alligevel, og finheden for hjælperne forsvinder,jeg har desværre selv frygtelig svært ved at holde shenklerne væk. Men tøjlen der imod mener jeg skal støtte op og være stabil , så man ikke forstyrrer hesten med uro på tøjlen. Når den er i bæring vil den blive meget let.du bestemmer jo selv hvor meget vægt du vil ha.Jeg red ved mikala gundersen da hun stadig var i Danmark. Hvis du ikke ved hvem hun er er et af hendes ridt måske et kig værd, også selvom du ikke lige stiler efter grandprix. Metoden med kun at bruge schenkel til signal og have stabil kontakt på tøjlen giver meget logik for mig.

Kommentér på:
At støtte op om hesten ?

Annonce