{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Støtte sig op af hjælper {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Er igang med tilridningen af min Shagya Araber hoppe. Hun er rigtig sød og cool!
Hun har haft rytter på 6 gange, og allerede nu er der store fremskridt. Hun får slet ingen stop mere, og går fremad. Men når hjælper holder hende i longe, gå hun sådan skråt/efter hjælper.

Er det fordi at hun ikke har balancen eller?
Hvad kan vi øve istedet?

Mvh Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støtte sig op af hjælper
  • #1   18. feb 2011 Hmm..
    Øv evt. rigtig meget, at hun IKKE gør det når I longere smiley
    Min har nogenlunde lært, dengang jeg longerede meget under tilridningen, at når jeg holdt pisken frem mod ham, skulle han søge lidt ud ad i volten smiley Kom han MEGET tæt på, kunne jeg prikke ham lidt med pisken..

    Men ellers så vent lidt, de er som regl ret tætte på en i starten smiley - Indtil de får balanchen og sådan smiley


  • #3   18. feb 2011 min gik i det hele taget bare skævt rundt og var ikke til at holde på hovslaget. det kommer ligeså stille når de får balance

  • #4   19. feb 2011 Longøren skal bare drive hende ud mod skulderen. Hvis hesten går skrådt efter hjælper bagfra, skal hjælper bare længere bagud. Man skal drive fra bagparten. Hvis hesten går ind mod longøren foran, altså med skulderen og dermed gør cirklen mindre, så skal longøren træde lidt i karaktér og få hesten til at respektere det personlige rum.

    her er det godt med en lille hjælpepisk, til at markere på skulderen. Træd frem mod hende (tramp gerne i jorden for at markere, at her står du altså!) og provokér hende på skulderen med pisken, indtil hun giver efter og søger udad og får bøjning på volten. Man behøver ikke slå hesten; så længe man bare stille og roligt markere og irriterer indtil hesten giver efter, så skal den nok fatte det. Hvis hesten begynder at søge indad igen, så må man markere på skulderen igen.



Kommentér på:
Støtte sig op af hjælper

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce