{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Utryg ved springning - Rytter {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Nu har jeg i nogen tid gået rundt og haft lyst til at oprette dette forum...

Jeg har en fabtastisk dejlig hest ved navn fighter! Som alle andre springryttere har jeg selvfølgelig haft nogle fald osv...

Men jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg er liiige lidt ekstra nervøs inden springtræningen, og jeg følger mig næsten lidt utryg!

Små kryds og spring på omkring de 60-70 er intet problem, men så snart springene bliver 80 kan jeg mærke at jeg bliver usikker... er der nogle øvelser eller lign. man kan lave derhjemme for at 'komme over det'

jeg har lavet en masse træning med ham, og det er vi stadig i gang med, jeg tænker mere øvelser til Rytteren UDEN hesten?

andre der har samme problem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utryg ved springning - Rytter
  • #1   5. jan 2016 Hvis det er nogle ting som du gerne vil kunne træne derhjemme kan du eventuelt se mentaltræner Rasmus Baggers videoblogs på youtube, hvor han giver en masse gode tips og råd til hvordan man blandt andet håndtere sin nervøsitet. Du kan eventuelt også se hans dvd 'Power Riders', som også er super inspirerende.
    For husk nu, at ridning jo består af 80% mentaltræning og 20% fysisk træning.

Link til Rasmus' videoblog på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=BYmwAoUtx2E
    Held og lykke med det smiley

• #2   5. jan 2016 Har samme problem.. For 4 år siden sprang jeg baner på 110 cm uden problemer.. Og nu efter 4 års "pause", tør jeg kun at springe små 30-40 cm.. Så følger lige med!

• #3   5. jan 2016 Kan det passe der ikke er lyd på videoen?/:

• #4   5. jan 2016 Nej, det kan det ikke. Jeg har tidligere set alle de 12 videoer om mentaltræning han har på Youtube, og der var fin lyd - hvilket der også er nu smiley

Har du prøvet en af de andre af hans videoer?

• #5   6. jan 2016 havde det samme problem det kom af jeg styrtede med en hest og den blev liggende helt stille og ville ikke rejse sig igen.. intet skete med hesten udover en mini ridse på mulen jeg kunne derimod ikke gå ordenligt pga men hofte kom til skade og forstuvede min arm... efter det turde jeg maks springe 60 så kom jeg i en god periode på en hest og sprang 105 den døde så og så røg jeg helt tilbage og tuder ikke engang ride over bom på jord... så købte jeg min egen hest hun tog meget af min nervøsitet i min rigtig gode periode sprang vi 115 i bane nu holder vi os lige på maks 90 til jeg er ovre med nogle andre ting at slås med smiley jeg finder en spring øvelse jeg er meget tryg ved i mit tilfælde en serie der består af 3 tempo spring derefter en lodret og derefter en oxer starter lavt og hæver derefter springene der kom jeg op på 125 og stoppede kun der pga jeg havde min underarm i gips men hesten kunne og ville mere og det ville jeg egentlig også da jeg synes lige den øvelse var sjov.. der er også det jeg kalder cirkelvolte spring fx en 20 meter volte og så ca så det passer i en volte fra A sætter jeg et kryds på midt linje der kan man vælge at hæve krydset eller lodret og man kan lade det forblive lavt og træne at blive helt tryg teknisk så man er helt klar til bane træning smiley

• #6   6. jan 2016 Start forfra! Spring kun de 60-70 til du føler dig sikker på at gå videre! Det har i hvert fald hjulpet på andre!

Kommentér på:
Utryg ved springning - Rytter

Annonce