{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Pasning og tilridning af unghest {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg håber, at nogen kan svare på mine følgende spørgsmål, og jeg derved kan blive klogere på ungheste og alt der medfølger.

Jeg har siden, jeg var lille altid redet (sammenlagt 8 år, hvor 5 af årenes foregik på egen pony), men har holdt en lang pause på 5 år pga. Uddannelse og andre interesser. Dette betød, at jeg valgte at sælge min pony til en lille pige, som kunne få lige så meget glæde af den, som jeg selv havde.

Min interesse for heste er begyndt at blomster igen, og jeg er derfor begyndt at lege med tanken om at købe en unghest i stedet for en alm. Hest. Jeg er klar over, at en unghest kræver erfaring, tålmodighed og viden, og selvom det er nogle år siden, at jeg sidst havde en hest mellem hænderne hver dag, mener jeg ikke, at min viden samt erfaring er blevet mindre - jeg ved stadig hvordan man håndtere, passer og ridder en hest i både dressur, spring og til stævner.
En unghest er et stort ansvar, og jeg vil derfor ikke kaste mig ud i det helt på egen hånd. Mit gamle ridecenter har nogle rigtig dygtige ryttere, som jeg helt sikkert vil benytte mig af, da de pga. Deres alder, har mere erfaring end jeg.

Mit sprøgsmål er nu: er min tanke helt hen i vejret? Er det helt utænkeligt og synd for hesten, at jeg forsøger mig med pasning, plejning, tilridning og alt der medfølger?

Mit sidste spørgsmål: jeg vil gerne udvidede min viden om ungheste og hvordan man håndtere en unghest. Kender i nogle gode, brugbare bøger?

På forhånd tak.

Hilsen Sara R.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning og tilridning af unghest