641 visninger
|
Oprettet:
Ungheste {{forumTopicSubject}}
Andre en mig der ridder ungheste som har et problem med at de ikke står stille ved opsadling og hvad kan jeg gøre?
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
Tilgengæld er der andre ting han liiiige skal have genopfrisket (; hehe
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 200
1. Sadlen ligger dårligt, eller er stoppet således det giver ondt i ryggen. Så der ved vil hesten undvige presset.
2. Den er utryk i stalden hvis du har taget den ind alene mens de andre heste stadig på ude.
3. Den har bare fundet und af at tage røven på dig.
Unge heste er nemlig super gode til at lære, både de gode ting og dårlige vaner.
Jeg kan nøjes med at hæve stemmen, af mine når de laver noget de ikke må.
Det kommer meget and på situration om hvorfor og hvilken type hest du har. Har man en 'blød' hest er at hæve stemmen nok, eller som tidligere forslået sætte den et sted og hvis den flytter sig sætter du den tilbage igen indtil den bliver stående.
Hvorimod har du en total hormonel hingst kan det godt være du bliver nød til lige at give den et klap for at få opmærksomheden tilbage igen, det afhænger så meget af hvem du er som person og din hests personlighed.
sep 2014
Følger: 16 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 200
Prøv at stik hinde en godbid med den ene hånd og stril hende med den anden, samme med saddel ros med godbidder når hun står stille eller bare lader dig ligge den på.
Og uanset hvad du beslutter at gøre er det vigtigt at du er i kontrol over dig selv både fysik og mentalt, så du ikke bliver frustrere og vred på hesten. For hvis du forbliver rolig og total afslappet viser du hesten at hun han stole og regne med dig, og når hun stoler på dig 100% kan du få lov at udsætte den for en masse mærkelige ting.
Og når du træner at hesten skal stå stille er det vigtigt at du ikke snakker med andre piger i stalden og laver alt muligt andet fx høre musik eller lige tjekker snap eller andet, men at du fokusere på hesten og kun hesten.
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
sep 2014
Følger: 16 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ungheste