{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ungheste
  • #1   13. nov 2015 Hver gang den rykker sig, så sæt den hvor du mener den skal stå. Det gjorde jeg med min, nu står hun helt stille når hun bliver sadlet op.

• #2   13. nov 2015 Jeg står med store ungheste helt palle alene, der er langt op på halvløse mælkekasser, så jeg tyr til den nemme metode. Jeg stikker dem en godbid når jeg kommer op (det eneste tidspunkt jeg bruger godbidder), de lærer lynhurtigt at de skal stå stille til jeg er kommet op for så for de en godbid. Enten kan man jo så blive ved med at give dem en godbid eller også kan med tiden vænne dem fra det igen.

• #4   13. nov 2015 Jeg har lært min 'stå' - kan endda bede ham om at stå, midt på ridebanen og lave andre ting, fx. Sætte et spring op (; utrolig praktisk :b

Tilgengæld er der andre ting han liiiige skal have genopfrisket (; hehe

• #5   13. nov 2015 Der kan være flere grunde til den vimser rundt.
    1. Sadlen ligger dårligt, eller er stoppet således det giver ondt i ryggen. Så der ved vil hesten undvige presset.
    2. Den er utryk i stalden hvis du har taget den ind alene mens de andre heste stadig på ude.
    3. Den har bare fundet und af at tage røven på dig.
    Unge heste er nemlig super gode til at lære, både de gode ting og dårlige vaner.

Jeg kan nøjes med at hæve stemmen, af mine når de laver noget de ikke må.
    Det kommer meget and på situration om hvorfor og hvilken type hest du har. Har man en 'blød' hest er at hæve stemmen nok, eller som tidligere forslået sætte den et sted og hvis den flytter sig sætter du den tilbage igen indtil den bliver stående.
    Hvorimod har du en total hormonel hingst kan det godt være du bliver nød til lige at give den et klap for at få opmærksomheden tilbage igen, det afhænger så meget af hvem du er som person og din hests personlighed.

• #6   13. nov 2015 Min pony gør således at jeg stillet hende ved bommen eller på staldgangen og tager en strigle og går hen mod hende og med det samme jeg rører hende flytter hun sig og det er ligemeget om det er sadel strigle om der er andre heste eller hun står alene

• #7   14. nov 2015 Men kan du stå og røre hende uden at at hun vimser? Det kan også være at hun er utryk ved mennesker. Og derfor ikke kan lide det.
    Prøv at stik hinde en godbid med den ene hånd og stril hende med den anden, samme med saddel ros med godbidder når hun står stille eller bare lader dig ligge den på.
    Og uanset hvad du beslutter at gøre er det vigtigt at du er i kontrol over dig selv både fysik og mentalt, så du ikke bliver frustrere og vred på hesten. For hvis du forbliver rolig og total afslappet viser du hesten at hun han stole og regne med dig, og når hun stoler på dig 100% kan du få lov at udsætte den for en masse mærkelige ting.
    Og når du træner at hesten skal stå stille er det vigtigt at du ikke snakker med andre piger i stalden og laver alt muligt andet fx høre musik eller lige tjekker snap eller andet, men at du fokusere på hesten og kun hesten. smiley

• #8   14. nov 2015 Alt efter energiniveau, står min rimelig fint. Hun kan finde på at bakke eller gå frem, men så retter jeg hende stille på plads igen. Jeg har givet min det ansvar, at hun skal stå på staldgangen uden at være bundet. Hun får derfor bare svunget torvet om halsen, og bliver 8/10 gange stående smiley

• #9   17. nov 2015 Mange tak for alle de svar dem vil jeg bruge og ha med mig vidrer

Kommentér på:
Ungheste

Annonce