566 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Lære hesten at ligge ned? Lære hesten at ligge ned?

Hej folkens smiley Jeg går og tænker lidt på at lære Carry at lægge sig ned på kommando. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg griber det an. Det skal være tvangsfrit og ikke noget med at "vælte" hesten, som jeg har set at nogen gør. Nogen gode ideer til hvordan man bedst indlærer dette?
Håber på nogle gode svar smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære hesten at ligge ned?
  • #1   26. sep 2015 Synes Josies video er super god! Den virkede på min araber, det tog ham dog et års tid at føle sig tryg nok til faktisk at ligge sig ned, selvom han forstod hvad han skulle længe før. Det er ikke sikkert at det er tilfældet med din, men husk at være MEGET tålmodig! smiley Det er for øvrigt slet ikke sikkert den metode virker for jer, men du må jo prøve dig frem smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=F9iUsohw3d8

• #2   26. sep 2015 Team cox: Det virker meget sympatisk og roligt smiley Det tror jeg at vi skal prøve smiley Tak!

• #3   26. sep 2015 Josies video er super god!
    Men hvis din hest ikke reagerer på den metode, så kan du prøve at gøre hesten våd også gå rundt sammen med hesten. Mange heste vil naturligt begynde at søge efter et sted at rulle sig. Du kan så begynde at rose når hesten skraber i jorden, lægger sig osv.
    Efter lidt tid, når hesten er tryg ved det hele, kan du begynde at lægge en kommando på, som hesten til sidst vil kunne lægge sig på.

• #4   26. sep 2015 Natural Horse games: jeg er ikke så meget for at gøre ham våd når nu det er så koldt smiley Men hvis det ikke virker kan jeg prøve det til foråret smiley

• #5   27. sep 2015 Min lærte det ved at han fik et bad - jeg ventede hele sidste vinter på at kunne lære ham det da han virkelig ikke fattede nogen andre metoder og først sent på efteråret blev tryg ved at lægge sig når jeg var i nærheden (Hård træning giver rulletrængen hest xD ) så da vejret begyndte at være godt nok startede træningen smiley
    Og stille og roligt blev der sat signal på osv, han kunne det på ca halvanden uge smiley
    Han har dog fortrængt det lidt igen da jeg ikke har haft overskuddet til træningen den sidste måneds tid, men det er jo selvfølgelig min fejl smiley

• #6   27. sep 2015 Jeg tænkte skam heller ikke nu hvor det er så koldt, men til sommer/sidst på foråret smiley
    Derfor kan du jo prøve med Josies metode i nogle mdr. og se hvad der sker (;

• #7   27. sep 2015 Han plejer heldigvis at være ret lærenem, så håber at Josies metode virker smiley Ellers må vi finde vandslangen frem til sommer smiley

Kommentér på:
Lære hesten at ligge ned?

Annonce