{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Kæmpe skridt tilbage {{forumTopicSubject}}

I går kom jeg ud til den røde frans, kun for at finde et kæmpe bidmærke på han højre øre, som var helt hævet og havde en større flænge.
Dr dyr var ude og se i dag, hun siger der ikke er så meget andet at gøre end at passe og pleje det, og hvis der kommer feber eller betændelse så skal han i behandling.

Det ødelagde bare 500 timers træning og tillid mellem hest og jeg, da jeg jo desværre er nødsaget til at være den onde der renser øret og smører jod på - han vil slet ikke lade mig komme i nærheden af øre, og har ikke troen på at jeg kan tage grime af og på uden at han forbinder det med smerte smiley Det lille barn. Han er kun to.

Og jeg er bare den mest frustrerede hesteejer, da det hele kunne have været undgået hvis gårdejeren ikke havde sat Aslan sammen med en hest som gang på gang har bidt ham, jagtet ham, hoppet op på ryggen af ham, og været så strid at du ikke drømmer om det. Men gårdejer vil heller ikke have selv samme hest til at gå med hendes egen, da han også er strid overfor hendes, og derfor vælger hun at lade det gå ud over min lille røde smiley

Nu står jeg og leder efter en halsrem lavet af læder, er der nogle der ved hvor man kan købe sådan en?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæmpe skridt tilbage
  • #2   22. sep 2015 Jeg har på et punkt også bare ondt af den anden hest, da det hele startede efter et sygeforløb hvor den anden hest måtte stå alene i en længere periode, men ligeså snart min hest kom ind i flokken er det bare gået i kludder, især også fordi gårdejer gerne ser at hendes to ungheste får den smule græs der er tilbage i år, så de går stadig på græs som de eneste og alene. Men hendes tredje tør hun ikke lukke ind til min dreng, da hun er bange for at han vil smide min dreng på porten, og derfor er de delt op i 3 hold, hvilket ingen mening giver i sidste ende, da det hele er noget kludder.

• #4   22. sep 2015 ej hvor væmmeligt. smiley Men bare rolig, han skal nok få tillid til dig igen. Havde engang en meget utryg og sky hoppe, som absolut ikke ville lade nogen røre hende i hovede eller på ben, efter 6 mdr træning (og MANGE) timer, blev hun tryg. Desværre fik hun en stor rift på benet, og flippede ud hver gang jeg skulle vaske det, men der gik ikke mere end et par uger før hun var ok igen, og tryg. smiley

Jeg tænker også du skal finde et andet opstaldningsted. Hvor bor du henne i landet?
    Mine to 2-års drenge har vi bygget løsdrift til, hvor de går med to rare hopper, og det fungerer fantastisk godt. Måske du skulle finde et sted med sådan en flok? Altså hvor der både er legekammeret, men også nogle ældre heste, som kan holde styr på rødderne? smiley
    Håber du finder en løsning, Mvh Mia.

• #5   22. sep 2015 ps pas på med halsrem. Har lige læst en artikel om en hest, som skulle klø sig med bagbenet, sad fast i halsremmen og derfor knækkede nakken på sig selv smiley
    Kan du ikke lade ham beholde grimen på?

• #6   22. sep 2015
    Heste kan nu også sidde fast i grimer Mia B - hvis man vil slippe for den risiko, så skal man købe noget med sikkerhedslukning.

Flyt hesten, hvis den skal blive ved med at gå sammen med den anden. Andet er ikke holdbart.
    Min går pt. alene da hun er en pjevs omkring andre, så hun ville ikke ha' en chance sammen med andre heste med mad i nærheden - der er ikke rigtigt nogen heste er matcher hun kan gå sammen med.

• #7   22. sep 2015 Min hest har gået med læderhalsrem det sidste år nærmest. Selvom hun går i løsdrift (og jævnligt klør sig...), har hun ikke siddet fast. Hun har heller ikke sko på, og halsremmen er ret løs.
    Jeg købte min halsrem hos Vedsted-molle.dk, det er en Cheval læderhalsrem. Måske har de den på deres hjemmeside. smiley
    Ellers kan den fås her http://www.heri.dk/product/cheval-halsrem-i-laeder-2748/

• #8   22. sep 2015 ja det ved jeg Krikken, vores har aldrig grimer på af samme årsag. Men tænker det er bedre end halsrem, og hvis Line lige nu bruger mange "kræfter" på at få grime af og på, over et sårbart øre, så kunne det bare være en midlertidig løsning smiley

Google eventuelt de der nye grimer som netop er lavet til at knække hvis hesten sidder fast smiley Mener de er lavet af silikone smiley

• #9   22. sep 2015
    Kender dem godt :o) En halsrem kan åbnes helt - vil mene de er noget lettere og proppe på hesten, fordi man kan åbne den helt og derved helt kan undgå øret ;o).

• #10   22. sep 2015 ja hvis man kan finde en halsrem i silikone ville det da være det bedste smiley

• #11   22. sep 2015
    Bare den er med sikkerhedslås, så den går op hvis hesten får benet i - samme med grime. Men fordelen ved halsrem er at man slipper for at hive den over ørene på hesten.

• #12   22. sep 2015 Øv hvor ser det træls ud smiley
    Kan du ikke løsne grimen over nakken så du slipper for at trække den over hans øre?

• #13   22. sep 2015 Åh stakkels mule.jeg ville lukke grimen op ved den rem der ellers skal over ørene inden han fik den på.så man ikke skal mase den hen over hans øre.

Staldejer har ungheste?hvorfor kan din så ikke gå med hendes?? smiley

Åh stakkels lille mule, jeg ville være helt ødelagt hvis det var min hest det var gået ud over, så kan sagtens forstå dig.
    God bedring og ber til at du og Staldejer finder en fair løsning.

Finder det tarveligt at hun ikke vil have sine egne heste på samme fold, men gladeligt byder sine opstaldere at deres heste skal tyranniseres, med dertil hørende dyrlægeregninger..

• #15   23. sep 2015 Jeg smider ikke ansvaret fra mig eller over på andre, eller hænger nogen ud på nogen måde. Det er ikke ment som en besked om at gårdejer er en idiot fordi hun gør sådan og sådan, det er udelukkende ment som at jeg lige nu er en frustreret ejer der står med en unghest der ikke vil have grime på eller af, da gårdejer lukkede en hest ind til min, som hun ellers havde sagt ikke skulle stå sammen med min mere, da han ikke er sød mod min. Så jo på et eller andet punkt er det at ligge ansvaret over på gårdejer - da hun siger noget hun tydeligvis ikke kan overholde - ville du da ikke også blive sur hvis din opstalder sagde et (i samtykke med mig - vi blev enige om at det var bedst ikke at lukke de to sammen, jeg sagde mere eller mindre at jeg ikke ville have at det skete) men gjorde noget andet, der resulterede i en mistroisk hest og dyrlægeregninger der kunne have været undgået?

Stedet dækker mine behov, men hvor fedt er det for hesten at blive flyttet igen 2 uger efter den lige er ankommet til dette sted, med mig som ejer?

Kan ikke se hvor din kommentar hører henne i det her indlæg da det jeg har skrevet ikke svarer til noget af det du hentyder til. Det sted han står opstaldet nu, er det mest fantastiske sted, det er bare ærgerligt at det ikke er sådan for hest.

Har ingen intentioner om at starte en debat - og hvis du føler dig stødt over det jeg har skrevet, behøver du heldigvis ikke kommentere, men kan blot gå videre fra det her debat indlæg.

• #16   23. sep 2015 Charlotte A, som lejer hos en opstalder står man ind imellem i en situation, hvor man ikke kan gøre til eller fra, hvis man ikke kan stole på opstalder/gårdejer!
    Line havde fået af vide, at den voldsomme hest ikke mere skulle gå med hendes, og alligevel har gårdejer lukket den ind til Lines, uden samtykke fra Line, hvordan kan det være andre end gårdejers ansvar? smiley
    Alene, det tabte arbejde i tillid, frustrationerne og dyrlægeregninger burde betyde, at gårdejer med det samme sagde "Hold da op, der dummede jeg mig da! Jeg dækker selvfølgelig alle regninger, og undskylder på det kraftigste"

Jeg har engang stået et sted, hvor gårdejer skiftede hestene rundt på foldene, SÅ ofte at flere valgte at flytte hestene, fordi det skabte uro, og uheld som med Lines hest smiley
    Hvis sådanne ting sker, og hvis ikke gårdejer kan se hvor dumt og tarveligt det er, både overfor hest og hestens ejer, så finder man selvfølgelig et nyt opstaldningssted. Men eftersom det gerne skulle være et sted, hvor man så kan regne med, at ens hest kan blive "for good", så kan det jo tage noget tid.

Selvfølgelig skal hesteejere altid vælge et godt sted til deres heste, men med udlejere eller gårdejere, som det viser sig, at man ikke kan stole på, kan selv de steder der virkede perfekte, vise sig at være det modsatte.
    smiley

• #17   24. sep 2015 Årh Line... Hvor er jeg ked af at høre med Aslan?? Har han da været strid overfor de andre siden hun lige pludselig vælger bag din ryg at sætte ham sammen med den anden? Ellers vil det ingen mening give!! og tvivler nu på at Aslan er blevet strid?? Han var jo underhesten herude. Kan du evt bare lade ham gå uden grime på folden?

Kommentér på:
Kæmpe skridt tilbage

Annonce