Kæmpe skridt tilbage {{forumTopicSubject}}
I går kom jeg ud til den røde frans, kun for at finde et kæmpe bidmærke på han højre øre, som var helt hævet og havde en større flænge.
Dr dyr var ude og se i dag, hun siger der ikke er så meget andet at gøre end at passe og pleje det, og hvis der kommer feber eller betændelse så skal han i behandling.
Det ødelagde bare 500 timers træning og tillid mellem hest og jeg, da jeg jo desværre er nødsaget til at være den onde der renser øret og smører jod på - han vil slet ikke lade mig komme i nærheden af øre, og har ikke troen på at jeg kan tage grime af og på uden at han forbinder det med smerte Det lille barn. Han er kun to.
Og jeg er bare den mest frustrerede hesteejer, da det hele kunne have været undgået hvis gårdejeren ikke havde sat Aslan sammen med en hest som gang på gang har bidt ham, jagtet ham, hoppet op på ryggen af ham, og været så strid at du ikke drømmer om det. Men gårdejer vil heller ikke have selv samme hest til at gå med hendes egen, da han også er strid overfor hendes, og derfor vælger hun at lade det gå ud over min lille røde
Nu står jeg og leder efter en halsrem lavet af læder, er der nogle der ved hvor man kan købe sådan en?
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 252
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 243
Jeg tænker også du skal finde et andet opstaldningsted. Hvor bor du henne i landet?
Mine to 2-års drenge har vi bygget løsdrift til, hvor de går med to rare hopper, og det fungerer fantastisk godt. Måske du skulle finde et sted med sådan en flok? Altså hvor der både er legekammeret, men også nogle ældre heste, som kan holde styr på rødderne?
Håber du finder en løsning, Mvh Mia.
nov 2013
Kan du ikke lade ham beholde grimen på?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Heste kan nu også sidde fast i grimer Mia B - hvis man vil slippe for den risiko, så skal man købe noget med sikkerhedslukning.
Flyt hesten, hvis den skal blive ved med at gå sammen med den anden. Andet er ikke holdbart.
Min går pt. alene da hun er en pjevs omkring andre, så hun ville ikke ha' en chance sammen med andre heste med mad i nærheden - der er ikke rigtigt nogen heste er matcher hun kan gå sammen med.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Jeg købte min halsrem hos Vedsted-molle.dk, det er en Cheval læderhalsrem. Måske har de den på deres hjemmeside.
Ellers kan den fås her http://www.heri.dk/product/cheval-halsrem-i-laeder-2748/
nov 2013
Google eventuelt de der nye grimer som netop er lavet til at knække hvis hesten sidder fast Mener de er lavet af silikone
sep 2007
Kender dem godt :o) En halsrem kan åbnes helt - vil mene de er noget lettere og proppe på hesten, fordi man kan åbne den helt og derved helt kan undgå øret ;o).
nov 2013
sep 2007
Bare den er med sikkerhedslås, så den går op hvis hesten får benet i - samme med grime. Men fordelen ved halsrem er at man slipper for at hive den over ørene på hesten.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Kan du ikke løsne grimen over nakken så du slipper for at trække den over hans øre?
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Staldejer har ungheste?hvorfor kan din så ikke gå med hendes??
Åh stakkels lille mule, jeg ville være helt ødelagt hvis det var min hest det var gået ud over, så kan sagtens forstå dig.
God bedring og ber til at du og Staldejer finder en fair løsning.
Finder det tarveligt at hun ikke vil have sine egne heste på samme fold, men gladeligt byder sine opstaldere at deres heste skal tyranniseres, med dertil hørende dyrlægeregninger..
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 252
Stedet dækker mine behov, men hvor fedt er det for hesten at blive flyttet igen 2 uger efter den lige er ankommet til dette sted, med mig som ejer?
Kan ikke se hvor din kommentar hører henne i det her indlæg da det jeg har skrevet ikke svarer til noget af det du hentyder til. Det sted han står opstaldet nu, er det mest fantastiske sted, det er bare ærgerligt at det ikke er sådan for hest.
Har ingen intentioner om at starte en debat - og hvis du føler dig stødt over det jeg har skrevet, behøver du heldigvis ikke kommentere, men kan blot gå videre fra det her debat indlæg.
nov 2013
Line havde fået af vide, at den voldsomme hest ikke mere skulle gå med hendes, og alligevel har gårdejer lukket den ind til Lines, uden samtykke fra Line, hvordan kan det være andre end gårdejers ansvar?
Alene, det tabte arbejde i tillid, frustrationerne og dyrlægeregninger burde betyde, at gårdejer med det samme sagde "Hold da op, der dummede jeg mig da! Jeg dækker selvfølgelig alle regninger, og undskylder på det kraftigste"
Jeg har engang stået et sted, hvor gårdejer skiftede hestene rundt på foldene, SÅ ofte at flere valgte at flytte hestene, fordi det skabte uro, og uheld som med Lines hest
Hvis sådanne ting sker, og hvis ikke gårdejer kan se hvor dumt og tarveligt det er, både overfor hest og hestens ejer, så finder man selvfølgelig et nyt opstaldningssted. Men eftersom det gerne skulle være et sted, hvor man så kan regne med, at ens hest kan blive "for good", så kan det jo tage noget tid.
Selvfølgelig skal hesteejere altid vælge et godt sted til deres heste, men med udlejere eller gårdejere, som det viser sig, at man ikke kan stole på, kan selv de steder der virkede perfekte, vise sig at være det modsatte.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 14
Kæmpe skridt tilbage