{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Stoppe for benene? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er ligenu en.tur i ridehallen,med min hest. De sidste 4-5 dage, har vi arbejdet en del med, at hun skal rykke sig for mine ben. En anden ting, er at jeg rigtig gerne vil kunne stoppe hende kun med benene. Det jeg gør, er at klemme knæene ind mod sadlen, læne mig tilbage. Jeg tager også en smule i tøjlerne, bestemt ikke meget, men jeg vil rigtog gerne helt væk fra tøjlerne. Har I nogle gode råd?
Ingen negativitet, tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppe for benene?
  • #1   9. jul 2015 Bliv ved med at øve, overdrivelse af sædet og lår ville ingen ting skade, næremere gavne smiley

Ellers kan man bruge et helt trejde stop signal, jeg bruger for det meste bare at puste ud, så stopper de heste jeg rider på.

Grunden til dette er ganske enkel fordi, når en hest kommer løbene mod en og stopper brat op puster de som regel meget ofte ud smiley

• #2   9. jul 2015 Tak:D Jeg har forsøgt at overdrive en del, ved næsten at ligge mig tilbage mod hendes bagdel

• #3   9. jul 2015 Du skal ikke læne dig sådan tilbage, da du så egentlig skubber sædet frem og derved beder hesten om at gå frem.

• #4   9. jul 2015 Det vidste jeg ikke. Jeg gør det heller ikke mere, da det ingen forskel gjorde.

• #5   9. jul 2015 Prøv at slappe helt af i kroppen og gør dig tung når du vil have din hest skal stoppe, du kan til at starte med også hjælpe blidt med tøjlen og langsomt lave tøjle signalet blidere og blidere til det ikke er nødvendigt mere (-:

• #6   9. jul 2015 Jeg tror simpelthen ikke, at jeg kan bruge tøjlerne blidere, end hvad jeg gør nu. Men det er vel bare træning, træning, træning med at stoppe hende for benene. Det skal nok komme en eller anden dag;)

• #7   9. jul 2015 Jeg starter med at kippe i mit bækken ( det det bliver lidt mere stole/lænestols agtig) Regerer hesten ikke begynder jeg at klemme med knæene og hvis den heller ikke reagerer på det tager jeg i tøjlen.
    Når jeg indlærer starter jeg først i skridt og bruger også stemmen (det har jeg indlært fra jorden)
    Altså når jeg skridter på min hest og vil stoppe bruger jeg først min stemme, som regel stopper min hest (roser hesten når den stopper og giver en godbid) dette gør jeg nogle gange før jeg så bruger bræknet sammen med stemmen.
    Når jeg har stoppet på den måde nogle gange prøver jeg blot alene at stoppe ved brug af bræknet, gør den ikke det bruger jeg igen stemmen.
    Så ligger jeg så knæ på og til tøjle med samme fremgangsmåde

• #9   9. jul 2015 et godt trick er pust ud, vend håndfladerne u vejret og løft armene en smule mens du gør dig tung i sædet. Det virker af en eller anden grund som jeg ikke helt kan huske. I starten skal man gøre det ret meget, men senere er det at puste ud nok smiley

• #10   9. jul 2015 Du skal endelig ikke læne dig tilbage på den måde, men gøre dig "tung".

Du skal faktisk sætte dig tungt ned i sadelen der hvor motoren er på hesten altså bagparten, stå lidt imod med lænden. Håber det er til at forstå smiley

Det kan hjælpe at tage hænderne en del op og med bredde, da man så automatisk kommer tungt ned der hvor man skal, uden rigtig at belaste hesten voldsomt smiley

• #11   9. jul 2015 Som sagt, er det heller ikke noget jeg gør mere. Jeg afprøvede det ved et enkelt par stop, men det havde ingen virkning, så jeg lod være smiley Men tak smiley

• #13   9. jul 2015 Tak for videoen. smiley

Kommentér på:
Stoppe for benene?

Annonce