{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.435 visninger | Oprettet:

Ride men benene - smask forvirret. {{forumTopicSubject}}

Min part er tilredet meget med ben, hvilket jo betyder jeg skal ride hende med mine ben.. Men jeg er simpelthen blevet så smask forvirret. Hvordan i alverden gør jeg det når hesten stormer afsted
Min ridelære siger jeg skal kunne stoppe hende kun med mine ben... hvordan f.....k gør jeg det?
Jeg ved hvad hun kan og hun kan en hel masse fra ben og skal, efter hvad jeg har hørt, kunne rides med minimalt brug af tøjlen

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal kunne stoppe hesten med mine ben/sædet når hesten bare stræker halsen og sætter farten lidt op.

Jeg er simpelthen så frustreret efterhånden. Jeg fanger ingenting af hvad hun siger efterhånden og det fungere ikke (anden historie)

Jeg har aldrig lært at ride fra ben så har brug for alle de råd jeg kan få med på vejen. Jeg skal lige snakke med hende der har min part, hun rider trods alt nok mere end jeg gør og kender nok også hesten bedre end jeg gør, og min ridelære. PT. jeg har meget få lårmuskler så det er utrolig svært og hårdt for mig at arbejde ordentligt med mine ben (det er en skade jeg har bøvlet med i 2-3 år efterhånden)

Når i 'rider jeres hest med ben' hvordan gør i? hvad skal jeg huske?
Kom med alt omkring ridning med ben. Jeg har brug for motivation og gode råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride men benene - smask forvirret.
  • #1   18. apr 2013 Jeg plejer at klemme med lårene og læne mig tilbage smiley

• #2   18. apr 2013
    Der er forskel på en hest der er redet for ben og en hest der er ultra sensetiv og din lyder din at være den sidste del.

Når man rider med ben, så giver man signalerne med dem, men kan man ikke en gang ligge ben til uden hesten er smuttet, så er det svært at ride for benene.

• #3   18. apr 2013 når du rider med benene, så husker du at støtte hesten med dine ben.. når hesten skal dreje, lægger du benene til.. du kan øve dig i at ride med grime og 1 træktov, så er du tvunget til at bruge benene, når hesten skal drejes, da træktovet kun er en støtte.. smiley

• #4   18. apr 2013 Det kan være du klemmer med benene, de fleste lære at klemme med benene konstant nå de rider og så ville det var klart hesten satte farten op.

Så prøv at slappe af ben og sæde og følg hesten, og nå du vil stoppe den så sæt dig tungt i sadlen:)

Ved jo ikke om det er tilfældet for dig?:)

• #5   18. apr 2013
    Men ja, benene skal hænge " slapt " og hesten skal kun have signal til og gå frem hvis det er det man vil dvs. ikke klemme konstant med ben.

• #6   18. apr 2013 Jeg har lært at når jeg skal stoppe min hest klemmer jeg med knæ og lår smiley

• #7   18. apr 2013 Jeg stopper min hest med knæene. smiley

Men jeg synes du skal tage fat i din ridelærer, for det kan ikke passe, at vedkommende ikke kan forklare dig det, det er jo det h*n er der for smiley

• #8   18. apr 2013 Der intet andet for en mave, balder og knæ!

• #9   18. apr 2013 Enig med CTS!

• #10   18. apr 2013 For at give stopsignal, skal du klemme let med knæ og overlår/dog uden at overgøre det. For så du skyder dig selv ud af sadlen og dine schenkler vil kommer til at ligge som fremad drivende. Træk lænden an samtidig så stopper du den fremad drivende bevægelse, du skal ikke bare læne dig tilbage, da hesten så stadig vil søge fremad (o:

• #11   18. apr 2013 Min vallak bliver stoppet ved at jeg klemmer med lår samt knæ og læner mig tilbage..
    sænker også tempoet på denne måde

• #12   18. apr 2013 min har lært, eller er ved at lære at, et signal med sædet/benene så skal han fortsætte til jeg be'r om noget nyt, hvis vi bare rider ligeud skal jeg sidde helt afslappet og kun trykke til ham hvis han går i stå... skal han stoppe eller tage farten af retter jeg mig op, sidder tungt og evt klemmer med knæene

• #13   18. apr 2013 Rider også en hest man skal styrer med ben og sæde!
    Sæt dig godt ned i sadle, sammentidig med du driver med dit sæde, skal du ligge lårene ind til hende, og muligvis give efter på tøjlen!(:

Det er hammer svært, jeg har endnu ikke fundet ud af det helt, men det virker på hende!(:
    Har fået enormt meget hjælp af ejeren!(;

• #14   18. apr 2013 Jeg læner mig lidt tilbage og trykker en smule mere med lårene end normalt, og så ligger jeg et minimalt tryk på tøjlerne samtidigt for og stoppe hende:) Fancy er også en utrolig følsom hoppe hvor det er lige før man bare kan nøjes med og tænke det og så gør hun det:)

• #15   18. apr 2013 Team Birk&Malene..
    Det var dog en mærkelig måde at stoppe en hest på, drive med sædet og give tøjle, er typisk tegn på at sætte tempoet op..
    Sætte sig godt i sadlen, og klemme med lår er stop..

Så det må være meget forvirrende at være hest med de signaler, min ville ihvertfald blive snot forvirret og ikke ane om du mente gå eller stop

• #16   18. apr 2013 Kan se jeg har kludret lidt i min tekst! Dog til dels rigtig skrevet! Hun er meget følsom så hvis du ikke bliver ved med at drive med sædet stopper hun helt!

• #17   18. apr 2013 er det ikke også meningen den skal stoppe :S
    Self. når den bare skal ned i tempo men når den skal stoppe hjælper det ikke at drive videre jo

• #18   18. apr 2013 Ikke stoppe med sænke stempoet!
    Kan se jeg har fået misforstået teksten! Havde forstået det sådan den bare skulle sænke tempoet! Sorry my bad

• #19   18. apr 2013 Tihi gør skam intet, blev bar forvirret så var egentlig bare for at høre om det var rigtigt eller om det var en skrive fejl smiley

• #20   18. apr 2013 En ting der også er super vigtigt at i huske, er noget så banalt som din vejrtrækning. Når man tager en dyb indånding spænder man op i kroppen og når man puster ud slapper kroppens muskler af. Dvs at selv om du giver de rigtige signaler med sæde og ben, men ikke sørger for at have en rolig vejrtrækning, så giver man faktisk hesten dobbelttydige signaler.
    Havde aldrig selv tænkt over hvor vigtigt vejrtrækningen var, før en underviser forklaret det for mig. Men nu er min hest efterhånden så lydhør overfor vejrtrækning at alle temposkift, styres via vejrtrækning og den virkning den har på kroppens muskler smiley

• #21   18. apr 2013 Haha, kan jeg godt forstå! Blev jeg også slev da jeg læste emnet igennem igen og læste hvad jeg havde skrevet!(:

Må til at stoppe med at kigge forums om aften xD

God aften til jer alle!(:

• #22   19. apr 2013 Hej:)
    Har redet mange heste efterhånden og de er ikke alle lige gode på ben:/
    Men jeg havde også en part som gjorde det samme.....
    Men det var kun når vi red med andre:)
    Her er nogle gode tips til at lære ham hvordan du stopper:):
    Læg mærke til hvornår han gør det...
    Rid ham i MANGE små volter, og bliv ved med at driv - husk altid hvis hesten villøbe så skal den også have lov, MEN SÅ SKAL DET GØRES ORDENLIGT!
    Så RIGTIG mange volter sådan så han ikke bare stikker af....
    Longer ham Evt. først for at bruge noget af hans energi:)
    Og ellers så ja.... Ligesom det andre har skrevet: knæ, lår og mave:)

• #23   19. apr 2013 Krikken: hun er ikke senetiv på nogen måde. Hun er redet for ben. Hvis man kan det der med sine ben så kan hun alt hvad man vil ha hende til.

Min part har rigtig meget energi og vil rigtig gerne lave en hel masse hele tiden. Hun vil rigtig gerne gå meget hurtigt, og går også hurtigere end de andre heste, så min ridelære vil ha hun skal gå i snegle fart. Tulle går gerne lidt hurtigere, men uden at løbe.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan jeg skal få hende til at sænke tempoet for ben. Jeg bruger pt. rigtig rigtig mange halve parader.

• #24   20. apr 2013 Jeg har haft det samme problem som dig på min hvide pony.
    Hun blev super ivrig når man fik sparket lidt til hende i siden og bare løb afsted. Men min underviser har lært mig at jeg skal side dybt i den sadel og hvis du ikke vejer så meget skal du prøve og tænke på at der er 500 kilo på hvert lår.
    Når du så sidder dybt i sadlen retter du dig op og får overkroppen på plads og "leger" at du puster dig op som en hane.
    Du ved jo at din part vil løbe afsted med dig lige så snart du har sparket til den så nu hvor kender den så holder du på udvendig tøjle så du er klar til at støtte ekstra godt op.
    Så når du har prøvet og gi et spark med indvendig ben og støtte op og den forstår at den ikke skal fise afsted.
    Så kan du begynde og stille den lidt med tøjle ganske forsigtigt men husk ALTID inden du bruger tøjle skal man altid bruge ben først så du du sparker lidt med indvendig ben og leder lidt og det øver du bare om og om og om og til sidst forstår den at den skal give efter når du sparker med indvendig og leder lidt
    HÅBER du forstår det ;o) HELD OG LYKKE

Kommentér på:
Ride men benene - smask forvirret.

Annonce