Ride men benene - smask forvirret. {{forumTopicSubject}}
Min part er tilredet meget med ben, hvilket jo betyder jeg skal ride hende med mine ben.. Men jeg er simpelthen blevet så smask forvirret. Hvordan i alverden gør jeg det når hesten stormer afsted
Min ridelære siger jeg skal kunne stoppe hende kun med mine ben... hvordan f.....k gør jeg det?
Jeg ved hvad hun kan og hun kan en hel masse fra ben og skal, efter hvad jeg har hørt, kunne rides med minimalt brug af tøjlen
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal kunne stoppe hesten med mine ben/sædet når hesten bare stræker halsen og sætter farten lidt op.
Jeg er simpelthen så frustreret efterhånden. Jeg fanger ingenting af hvad hun siger efterhånden og det fungere ikke (anden historie)
Jeg har aldrig lært at ride fra ben så har brug for alle de råd jeg kan få med på vejen. Jeg skal lige snakke med hende der har min part, hun rider trods alt nok mere end jeg gør og kender nok også hesten bedre end jeg gør, og min ridelære. PT. jeg har meget få lårmuskler så det er utrolig svært og hårdt for mig at arbejde ordentligt med mine ben (det er en skade jeg har bøvlet med i 2-3 år efterhånden)
Når i 'rider jeres hest med ben' hvordan gør i? hvad skal jeg huske?
Kom med alt omkring ridning med ben. Jeg har brug for motivation og gode råd.
sep 2011
Følger: 88 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 614
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Der er forskel på en hest der er redet for ben og en hest der er ultra sensetiv og din lyder din at være den sidste del.
Når man rider med ben, så giver man signalerne med dem, men kan man ikke en gang ligge ben til uden hesten er smuttet, så er det svært at ride for benene.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
jan 2011
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 1.005
Så prøv at slappe af ben og sæde og følg hesten, og nå du vil stoppe den så sæt dig tungt i sadlen:)
Ved jo ikke om det er tilfældet for dig?:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Men ja, benene skal hænge " slapt " og hesten skal kun have signal til og gå frem hvis det er det man vil dvs. ikke klemme konstant med ben.
mar 2011
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 92 Svar: 579
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Men jeg synes du skal tage fat i din ridelærer, for det kan ikke passe, at vedkommende ikke kan forklare dig det, det er jo det h*n er der for
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 294
mar 2011
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 92 Svar: 579
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
sænker også tempoet på denne måde
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 208
okt 2007
Følger: 348 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.330
Sæt dig godt ned i sadle, sammentidig med du driver med dit sæde, skal du ligge lårene ind til hende, og muligvis give efter på tøjlen!(:
Det er hammer svært, jeg har endnu ikke fundet ud af det helt, men det virker på hende!(:
Har fået enormt meget hjælp af ejeren!(;
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
mar 2008
Det var dog en mærkelig måde at stoppe en hest på, drive med sædet og give tøjle, er typisk tegn på at sætte tempoet op..
Sætte sig godt i sadlen, og klemme med lår er stop..
Så det må være meget forvirrende at være hest med de signaler, min ville ihvertfald blive snot forvirret og ikke ane om du mente gå eller stop
okt 2007
mar 2008
Self. når den bare skal ned i tempo men når den skal stoppe hjælper det ikke at drive videre jo
okt 2007
Kan se jeg har fået misforstået teksten! Havde forstået det sådan den bare skulle sænke tempoet! Sorry my bad
mar 2008
jun 2009
Følger: 54 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 551
Havde aldrig selv tænkt over hvor vigtigt vejrtrækningen var, før en underviser forklaret det for mig. Men nu er min hest efterhånden så lydhør overfor vejrtrækning at alle temposkift, styres via vejrtrækning og den virkning den har på kroppens muskler
okt 2007
Må til at stoppe med at kigge forums om aften xD
God aften til jer alle!(:
sep 2012
Følger: 49 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 148
Har redet mange heste efterhånden og de er ikke alle lige gode på ben:/
Men jeg havde også en part som gjorde det samme.....
Men det var kun når vi red med andre:)
Her er nogle gode tips til at lære ham hvordan du stopper:):
Læg mærke til hvornår han gør det...
Rid ham i MANGE små volter, og bliv ved med at driv - husk altid hvis hesten villøbe så skal den også have lov, MEN SÅ SKAL DET GØRES ORDENLIGT!
Så RIGTIG mange volter sådan så han ikke bare stikker af....
Longer ham Evt. først for at bruge noget af hans energi:)
Og ellers så ja.... Ligesom det andre har skrevet: knæ, lår og mave:)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Min part har rigtig meget energi og vil rigtig gerne lave en hel masse hele tiden. Hun vil rigtig gerne gå meget hurtigt, og går også hurtigere end de andre heste, så min ridelære vil ha hun skal gå i snegle fart. Tulle går gerne lidt hurtigere, men uden at løbe.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan jeg skal få hende til at sænke tempoet for ben. Jeg bruger pt. rigtig rigtig mange halve parader.
maj 2009
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 14
Hun blev super ivrig når man fik sparket lidt til hende i siden og bare løb afsted. Men min underviser har lært mig at jeg skal side dybt i den sadel og hvis du ikke vejer så meget skal du prøve og tænke på at der er 500 kilo på hvert lår.
Når du så sidder dybt i sadlen retter du dig op og får overkroppen på plads og "leger" at du puster dig op som en hane.
Du ved jo at din part vil løbe afsted med dig lige så snart du har sparket til den så nu hvor kender den så holder du på udvendig tøjle så du er klar til at støtte ekstra godt op.
Så når du har prøvet og gi et spark med indvendig ben og støtte op og den forstår at den ikke skal fise afsted.
Så kan du begynde og stille den lidt med tøjle ganske forsigtigt men husk ALTID inden du bruger tøjle skal man altid bruge ben først så du du sparker lidt med indvendig ben og leder lidt og det øver du bare om og om og om og til sidst forstår den at den skal give efter når du sparker med indvendig og leder lidt
HÅBER du forstår det ;o) HELD OG LYKKE
Ride men benene - smask forvirret.