{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Nadia L
Nadia L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Brug benene? {{forumTopicSubject}}

Hvordan skal jeg bruge mine ben for at aktivere bagparten på min hest? Min hest er 12 år og har gået LA. Han kan godt, for jeg har set ham gå så flot under andre mere rutinerede ryttere. De får ham lynhurtig i den rette holdning og så går han bare så smukt. Jeg er imidlertid ikke så rutineret endnu, så når jeg rider ham, strækker han sig frem og bliver hård i munden. " brug benene mere" siger alle, men hvad mener de egentlig. Jeg øver mig i at ride med helt løse tøjler og kun styre ham rundt på benene, men det er svært, synes jeg. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt og konkret, så jeg kan prøve det af. Jeg har lidt ondt af min hest, for han er meget dygtigere end mig, men jeg håber han bærer over med mig, for jeg skal jo lære det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug benene?
  • #1   20. jul 2011 klem med din overschenkel (lår og sæde) for at markere din halveparade (-: , brug dernæst din underschenkel (legmuskler, ikke kun hæl + spore) til at drive frem , husk dog at drive med sæde.. (-: Men vil helt klart anbefale du ikke rider med helt løse tøjler, det er der ingen ide i (-: Men ellers er det vigtigt du åbner din mund og spørg dem der siger noget til dig, det vil du få meget ud af (-:

• #2   20. jul 2011 når du skal bruge benene så er det stykket fra knæene og ned du skal trykke og arbejde med for at ride den pænt samlet samtidig med du rider med røven altså i bund og grund følger hestens bevægelser
    Når den skal stoppe og lave halve parader så er det stykket fra knæene og op der skal arbejdes med...
    Det vigtigste er nok at give efter så snart den gør som du beder den om ;O) og så selvfølgelig undervisning undervisning undervisning...hvor du simpelthen stopper helt op og rider hen til underviseren og siger...du bliver nød til at vise mig hvordan jeg præcis skal gøre for jeg forstår ikke det du siger ;O))

• #3   20. jul 2011 Hov Amalie...du var hurtigere end mig... ;O)) heldigvis var vi helt enige he he

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    nov 2010

#4   20. jul 2011 Tusind tak for svar smiley jeg får rigtig meget undervisning og jeg sørger også, men der er jo så meget jeg skal lære, så det er ikke altid at vi får gået i dybden med enkelte ting. Og så synes jeg det er rart at høre fra flere munde, alle forklarer forskelligt:-) flere spørgsmål ( med fare for at blive stemplet som helt heste-debil) hvordan kan jeg klemme med sædet? De halve parader laves for at markere at vi skal stoppe, og at vi skal til at lave noget andet, ikk'? Og når du siger "røven i sædet" så mener du at "skubbe" let med sædet i takt med hestens gang?

• #5   20. jul 2011 lige præcis....at klemme med sædet til en halv parade er vel lidt ligesom hvis du forestiller dig at du står i et rum med en hel masse mennesker og der er helt stille.....og du skal holde på en prut ;O)))

• #6   20. jul 2011 Prøv at få een til at longere dig, mens du prøver at ride uden bøjlerne. Når du er tryg ved det, så prøv at slippe tøjlerne. Så kommer teknikken hurtugt til dig smiley

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    nov 2010

#7   20. jul 2011 Tak igen smiley jeg rider bedst uden bøjler, for så får jeg bedst "lange" ben. Jeg kan godt selv ride i cirkler uden hjælp og også uden tøjler, så det kan være at jeg skulle prøve det, og så mærke efter hvordan det virker. Tænk at hesten er så følsom at den kan mærke bare man spænder balderne gennem sadle og det hele smiley

• #8   20. jul 2011 En underviser er langt bedre, da personen kan se dig mens du rider, hvor vi kun kan gætte på hvordan din ridning ser ud smiley

Kommentér på:
Brug benene?

Annonce