Holdning i galop {{forumTopicSubject}}
Hej Hej jeg er lidt nysgerrig på hvordan i lærer eller har lært jeres heste galopere i holdning
Min lille pige kan have smæk på i galop og har svært ved betydning korte galoppen så går hun lidt i stå det skal siges nogle har hun det svært i med balancen i galop og vi har arbejder på det
MEN
NOGLE DAGE er hun meget "ivrig " efter at gå i holdning i galop når jeg får stillet hende ind ad men ligeså hun bøjer sig så kan hun ikke holde galoppen
Så hvordan ville i løse det her
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 23
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Svar: 3
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 263
Det skal lige side at vi forsat arbejde meget med overgange og hvor hun ikke bestemmer om de skal forsætte i skridt eller trav eller et helt stop
Men sidder i og "nuller tøjlen" for at holde holdning ? Selvfølgelig det at have ben og sæde med sig
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
Og så er det op til dig og din træner og vurdere om indspænding, Pessoa eller en chambon kan have gav hos jeres hest.
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Min lærte det under ridning ved at jeg havde en ok tøjlelængde, med et lille "smil" og så fik hun lov til at strække hovedet frem og ned som hun ville. Da hun var klar til mere samling/holdning kortede jeg tøjlerne en smule og så gik det ellers bare derudaf.
Ang. longering ville jeg ikke putte noget på af hjælpetøjler. Går hesten ikke i holdning så har den bare ikke musklerne og styrken til at gå i den holdning du beder den om.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 263
Jeg ikke personlig tilhænger af hjælpe midler eller longering da jeg ganske enkelt synes det er Alt for forvirrende xD
Og jeg bliver simpelhen så rundtosset jeg beundre dem der kan longere men mit balance system bliver rundtosset smiler
Hvis man nu ikke har adgang til bakker dem har vi ingen af
Og der desværre meget sjældent mulighed for at lægge bomme ud da det er stor rideklub jeg rider i
Hvordan kan man ellers træne / styrke deres ryg og bagpart ?
Holdning i galop