{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Holdning i galop {{forumTopicSubject}}

Hej Hej jeg er lidt nysgerrig på hvordan i lærer eller har lært jeres heste galopere i holdning

Min lille pige kan have smæk på i galop og har svært ved betydning korte galoppen så går hun lidt i stå det skal siges nogle har hun det svært i med balancen i galop og vi har arbejder på det

MEN

NOGLE DAGE er hun meget "ivrig " efter at gå i holdning i galop når jeg får stillet hende ind ad men ligeså hun bøjer sig så kan hun ikke holde galoppen smiley

Så hvordan ville i løse det her smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdning i galop
  • #1   24. jun 2015 Sørg for at ride en masse volter, hjælper både på balance og på at få sænket tempoet smiley

• #2   24. jun 2015 Sørg for at få hende bøjet godt af til anspringet. Anspring, en halv volte (eller til hun slår fra) og ned i trav igen, bøje ordentligt af, anspring igen. Massere af overgange, det er her galoppen og balancen bliver styrket.

• #3   24. jun 2015 Holdning kommer med balance og styrke. Holdningen skabes bagfra gennem bagbenene og over ryggen, og indtil hun har styrken til at kunne bære det, kan du ikke forlange hende i holdning. Så træn en masse balance og styrke. Rid primært ligeud og i store store bløde buer. Træning med bomme og på bakker er også en rigtig god hjælp.

• #4   24. jun 2015 Okey er jeg ikke helt gal på den for jeg sikre mig rigtig meget at vi prøver så vidt muligt at runde os ind i volte uden at skyde skulderen også går hun i holdning i 5-8 galopskridt også falder hun ned i en parade
    Det skal lige side at vi forsat arbejde meget med overgange og hvor hun ikke bestemmer om de skal forsætte i skridt eller trav eller et helt stop

Men sidder i og "nuller tøjlen" for at holde holdning ? Selvfølgelig det at have ben og sæde med sig

• #5   24. jun 2015 Longshere din hest, så den ikke skal koncentrere sig om din vægt men kun dens egen. Mange små og store volter og overgange og ansporing.
    Og så er det op til dig og din træner og vurdere om indspænding, Pessoa eller en chambon kan have gav hos jeres hest.

• #6   24. jun 2015 Nej jeg piller ikke i tøjlen, det gør jeg aldrig under ridning. Det er ikke nulren på tøjlen som giver holdningen.

Min lærte det under ridning ved at jeg havde en ok tøjlelængde, med et lille "smil" og så fik hun lov til at strække hovedet frem og ned som hun ville. Da hun var klar til mere samling/holdning kortede jeg tøjlerne en smule og så gik det ellers bare derudaf.

Ang. longering ville jeg ikke putte noget på af hjælpetøjler. Går hesten ikke i holdning så har den bare ikke musklerne og styrken til at gå i den holdning du beder den om.

• #7   24. jun 2015 Jeg vil ALDRIG og jeg gentager og understreger aldrig, komme indspændinger på en hest - det er ikke den rette vej frem! Det rette vej er den som Lea beskriver.

• #8   24. jun 2015 Tak for alle jeres gode svar smiley

Jeg ikke personlig tilhænger af hjælpe midler eller longering da jeg ganske enkelt synes det er Alt for forvirrende xD
    Og jeg bliver simpelhen så rundtosset jeg beundre dem der kan longere men mit balance system bliver rundtosset smiley smiler

Hvis man nu ikke har adgang til bakker dem har vi ingen af smiley
    Og der desværre meget sjældent mulighed for at lægge bomme ud da det er stor rideklub jeg rider i
    Hvordan kan man ellers træne / styrke deres ryg og bagpart ? smiley

Kommentér på:
Holdning i galop

Annonce