{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Knæskade og ridning {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere. smiley

Jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen herinde, der har erfaringer med at have været knæskadet og derefter starte op med ridning igen?

Jeg ødelagde i januar '15 den ene menisk og det forreste korsbånd i højre knæ. Jeg er opereret i menisken, og korsbåndet skal laves til august. Jeg har en stor drøm om, at komme til at ride meget igen, når genoptræningen efter korsbåndet er færdig. Jeg er egentlig kun interesseret i at høre om lignende tilfælde og erfaringer (både gode og dårlige er naturligvis velkomne).

De bedste hilsner,
Johanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knæskade og ridning
  • #1   17. maj 2015 Jeg har en god vendinde som også fik smadret sin yderste minisk samt revet sit ledbånd over.
    Det blev fikset igen, og nu her 1½ år efter rider hun fint, hun LB/LA dressur på klubplan, samt springer en gang om ugen, også div. ture.
    Altså har det ikke været et problem for hende at komme tilbage på det samme hygge niveau som hun var på forinden.
    Men det kræver selvfølgelig en god genoptræning, samt at man lader knæet få lov at komme sig den tid som det nu engang har brug for.

• #2   17. maj 2015 Jeg red i flere år med en støttestrømpe om knæet fordi det var for svagt. Jeg kunne ikke få benet til at slappe af og hvile i stigbøjlen og min fod blev ved at svinge udad. Støttestrømpen gav mig netop så meget mere hold over knæet at jeg kunne genoptræne benets muskler indtil den ikke længere var nødvendig.

• #4   17. maj 2015 Tusind tak skal I have, og især tak for at det var de gode historier I kunne fortælle, indtil videre! smiley

Jeg kan overveje ridningen igen til foråret i 2016, men det er også ok - bare jeg ligesom har noget at se frem til, og at det ikke er totalt urealistisk.

• #5   17. maj 2015 Rosa: Jeg krydser fingre for, at det fortsat kommer til at gå fremad med dig. Det var da også en uheldig skade....

• #7   17. maj 2015 Jeg har Calve Legg perthes - en hoftesygdom/skade i højre hofte. Har altid haft den og den bliver ikke bedre, men værrer. Det vil sige at min højre hoftekugle er slidt flad og går på i hofteskålen, er forberedt på en ny hofte og har været det siden jeg var 8-9 år.. Mange læger sagde jeg nok ikke ville kunne ride men jeg kan 7,9, 13 stadig ride og pt helt uden smerter!

Blev opereret første gang i lysken da jeg var 9/10 år, de skar en muskel eller noget seneværk over i håb om mere bevægelighed, desværre mislykkedes. Men jeg har rigtig mange begrænsninger, men tager en dag af gangen. du kan altid skrive, har en del historie om det, har prøvet diverse situationer, men livet med en dårlig hofte, er ikke altid et "tab" for jeg klarer mig fint smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   17. maj 2015 Jeg Har ekstremt løs knæskAld, så mit knæ har været låst og hoppet af led et par gange, væske i knæet, og senen over knæskallen er for kort.

Men ridning er en kæmpe belastning for dit knæ, så du skal være 100% sikker på at de knæ bliver styrket nok via styrketræning inden at jeg kan anbefale dig at begynde at ride - når du så er begyndt at ride skal du vedligeholde dit knæ meget.

Jeg kan selv ikke ride i mere end max 30 min, for så kan jeg ikke gå bag efter af bare smerter.

Dig vil ortopæd kirurgen ikke operere, da chancerne for forbedring er for små, og chancen for et dårligere knæ er for store i mit tilfælde, så jeg gør hvad jeg kan for at styrke mit knæ bedst muligt med en masse stabiliserede øvelser og styrketræning smiley

Kommentér på:
Knæskade og ridning

Annonce