{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Ridning efter knæskade {{forumTopicSubject}}

I starten af marts faldt jeg på ski (jeg er ret nybegynder på ski), tog i akutmodtagelsen næste morgen og blev henvist til mr scanning.

Mr scanning viste et delvist overrevet ledbånd, et delvist overrevet korsbånd og en knæskal der har været slemt af led (men selv er hoppet på plads). 3 forskellige læger har dog sagt 3 forskellige ting ifht. hvad der har været værst og forudsaget den store hævelse, og det at jeg ikke kunne støtte på benet.

Anyway! Nu er der snart gået 4 måneder - jeg kan stadig ikke gå ned ad trapper, men kan mere eller mindre strække knæet/benet helt, og jeg har fuldt bøj. Derudover fungerer min hverdag ret normalt, jeg kan så småt løbe agility med hunden igen (skal dog stadig passe lidt på). Jeg kan godt mærke lidt til mit knæ i hverdagen, men ikke noget alvorligt.

Jeg var oppe for første gang på hest i torsdags, og det gik fint. Jeg lavede en masse skridtøvelser, knæet gjorde ikke ondt. Tøltede lidt, gjorde ikke ondt. Travede en lille bitte smule, gjorde ikke ondt, men jeg lavede IKKE letridning!

Min fornemmelse er, at jeg ikke kan lave letridning endnu - men er der ellers nogen, der har erfaringer? Kan det måske endda være godt at få redet lidt, som hjælp til at opbygge musklerne i knæet igen?

Jeg var noget øm i knæet dagen efter, men det gjorde ikke decideret ondt, og gik over i løbet af dagen.

Det er måske også værd at nævne, at det er 1-2 år siden jeg sidst red før min ulykke, men da jeg er begyndt at fotografere islænderstævner, har jeg bare fået vildt meget lyst til at ride igen! Jeg er så, så heldig at kunne låne min mosters dejlige islænder, som jeg har kendt fra føl (men ikke redet på super meget) smiley