{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Respekt for pisken? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står og har denne her fine 4 års vallak som jeg er ved at lære at longere. Han er ikke vildt begavet så vi har trænet meget at han skal gå VÆK fra pisken i stedet for MOD pisken når jeg vifter med den eller rør ham. Han kan nu gå rimelig pænt på en volte i skridt men mit problem er at han INGEN respekt har for pisken. Jeg kan gå og smælde den ned i jorden lige bag ham eller vifte den ind på hans bagben/bagpart uden at han reagere. Det er jo et problem da han skal have en hvis respekt for den for at jeg kan få ham til at vågne op (han har tildens til at gå og sløse) eller sætte ham på plads når han skaber sig.

Hvordan får jeg ham til at få respekt for den? Jeg vil ikke slå ham men siden klask på bagbenene og bagparten ikke virker må jeg jo finde på noget andet. Har I nogle ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Respekt for pisken?
  • #1   7. maj 2015 Evt træne den i at gå væk fra pisken.
    Min var vildt bange for piske da jeg fik hende, når er hun helt cool ved dem undtagen i longe der er hun stadig bange.

• #2   7. maj 2015 Jeg tænker umiddelbart, at du kunne sætte et lille klæde for enden af pisken -evt. en kortere pisk, som vil blafre når du bevæger den :-). Ved ikke om det kunne hjælpe.

• #3   7. maj 2015 Virker kropssprog ikke? Det bruger jeg væsentlig mere end pisk, når jeg laver jordarbejde.

• #4   7. maj 2015 Jeg tænker også kropssprog. Jeg har slet ikke pisk med i longeringen

• #5   8. maj 2015 Når du longere skal din krop være ud for hestens bagpart, så du hele tiden lægger pres på bag fra, hvis du forstår hvad jeg mener.
    det er sådan jeg plejer at lære de unge heste at gå i longe.

• #6   8. maj 2015 Kropssprog siger jeg også. Lær hesten at skifte gangart på stemmekommando i stedet for smæld med pisken. Bruger heller ikke pisken til longering smiley

• #7   8. maj 2015
    Lær hesten hvad pisken betyder - det ved den jo ikke var fødsel af :o).
    Kropssprog kan hjælpe, bare ikke altid ved de lidt tungnemme smiley

• #8   8. maj 2015 Jeg tænker også at du gør det forkert, mange gør det forkert, det vil sige at din krop siger et og din mund noget andet, så din hest er forvirret.
    Din hest bør ikke have respekt for pisken, den skal jo være en forlængelse af din arm og du ville da aldrig ønske at din hest skal have respekt for din arm eller hånd.
    Du må lærer at longere det må være din løsning

• #9   8. maj 2015 Hvis du bruger pisken til at sætte ham på plads når han ''skaber sig'', så får han ihvertfald ikke respekt for pisken, så ender han bare med at blive bange for den.

Som en anden er inde på, så skal hesten lære hvad pisken betyder. Så når du giver den normale kommando for at få den til at skidte/trave, så bruger du på samme tid pisken, så hesten lærer at koble kommandoen sammen med pisken.

• #10   8. maj 2015 min var også helt kold i starten. Han var langpelset så man kunne se at han nogle gange blev ramt af pisken og han luntede bare videre fuldstændig kold. han fattede den først da vi mange gange havde løbet efter ham med pisken i hånden i longen og slog den ned i jorden så han fattede at den lyd betød gå frem i longe og nu er der ingen problemer:)
    Nogle af dem er ikke så skarpe..

• #11   8. maj 2015 Jeg er godt klar over det med kropssproget og har både det og stemmekommando rigtig meget med! Miss, jeg har longeret flere heste og også lært andre heste at blive longeret. Så det er vidst ikke noget problem smiley
    Han er utrolig tungnem og er meget ukoncentreret da der er så meget at kigge på. Det med at have respekt for pisken er også rart i andre sammenhænge. Jeg spurgte hvordan han kan få respekt for pisken og ikke hvordan jeg skal longere ham! Det kan jeg sagtens finde ud af, det var bare et eksempel på hvordan han reagere smiley

Kommentér på:
Respekt for pisken?

Annonce