Respekt for pisken? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg står og har denne her fine 4 års vallak som jeg er ved at lære at longere. Han er ikke vildt begavet så vi har trænet meget at han skal gå VÆK fra pisken i stedet for MOD pisken når jeg vifter med den eller rør ham. Han kan nu gå rimelig pænt på en volte i skridt men mit problem er at han INGEN respekt har for pisken. Jeg kan gå og smælde den ned i jorden lige bag ham eller vifte den ind på hans bagben/bagpart uden at han reagere. Det er jo et problem da han skal have en hvis respekt for den for at jeg kan få ham til at vågne op (han har tildens til at gå og sløse) eller sætte ham på plads når han skaber sig.
Hvordan får jeg ham til at få respekt for den? Jeg vil ikke slå ham men siden klask på bagbenene og bagparten ikke virker må jeg jo finde på noget andet. Har I nogle ideer?
feb 2010
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 55
Min var vildt bange for piske da jeg fik hende, når er hun helt cool ved dem undtagen i longe der er hun stadig bange.
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 9
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
det er sådan jeg plejer at lære de unge heste at gå i longe.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Lær hesten hvad pisken betyder - det ved den jo ikke var fødsel af :o).
Kropssprog kan hjælpe, bare ikke altid ved de lidt tungnemme
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
Din hest bør ikke have respekt for pisken, den skal jo være en forlængelse af din arm og du ville da aldrig ønske at din hest skal have respekt for din arm eller hånd.
Du må lærer at longere det må være din løsning
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Som en anden er inde på, så skal hesten lære hvad pisken betyder. Så når du giver den normale kommando for at få den til at skidte/trave, så bruger du på samme tid pisken, så hesten lærer at koble kommandoen sammen med pisken.
jul 2010
Følger: 95 Følgere: 95 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 656
Nogle af dem er ikke så skarpe..
apr 2014
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 37
Han er utrolig tungnem og er meget ukoncentreret da der er så meget at kigge på. Det med at have respekt for pisken er også rart i andre sammenhænge. Jeg spurgte hvordan han kan få respekt for pisken og ikke hvordan jeg skal longere ham! Det kan jeg sagtens finde ud af, det var bare et eksempel på hvordan han reagere
Respekt for pisken?