{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Vil ikke gå uden pisken {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde i stalden, som har en dejlig velgående pony på, så vidt jeg husker, 15 år. Ponyen mener jeg hun har haft i 2-3 år, og blev købt som lærepony.

Da jeg lærte hende at kende kunne hun knap nok sidde på en hest i galop, men med en masse kvalificeret undervisning og hjælp fra blandt andet mig rider hun ponyen rigtig flot.

Hun er kun 13 år, og på trods af det rider hun altid koncentreret og ansvarligt og hidser sig sjældent op. Hende og ponyen Melinda er nu mere eller mindre klar til LA1/LA2 men har den dag i dag kun startet LC'erne.

Problemet er at lige så snart hun smider pisken så ændrer den ellers søde og lydige pony sig fuldstændigt. Hun nægter at gå frem for schenklen, og både bukker og sparker efter hendes ben. Det gør den aldrig når hun har pisken. Det er jo et stort problem, som skal løses hvis hun vil videre.

Min teori er at ponyen ingen respekt har for pigen overhovedet, men det har den derimod for pisken. Jeg har forklaret hende at Melinda ikke er fræk, men problemet må bunde i enten en tillært adfærd eller ganske enkelt mangel på respekt og kamp om magten.

Jeg vil nu gerne på vejne af hende, hører om i har et forslag til en begrundelse for problemet, og meget gerne hvad i evt ville gøre for at løse det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke gå uden pisken
Kommentér på:
Vil ikke gå uden pisken

Annonce