{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

Hjælp til Rideskole undervisning {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er begyndt som rideskole underviser, og synes egentlig det går meget godt. Dog underviser jeg babyhold, nybegyndere, rutinerede og voksne så niveauerne er meget forskellige. Jeg mangler idéer til hvad jeg kan lave med de forskellige hold så det ikke bare bliver hård dressur hver gang (som selvfølgelig er tilpasset deres niveau)
Med babyholdene laver jeg noget med at røre hestens ører osv, det synes de er hyggeligt.

Men nogen idéer???
Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Rideskole undervisning
  • #1   13. jan 2015 På den rideskole hvor jeg hjælper med de små børn plejer vi at lave noget hvor at i trav skal de tage armen op og svinge den rundt og så hånden på hovedet osv.. smiley smiley og trave over bumme smiley

• #2   13. jan 2015 vi red uden stigbøjler(både nedsidning og letridning(den første på holdet der satte sig ned, så fik hele holdet en ekstra runde)), kavdrile(der lære en godt samarbejde) turridning. vi sprang også.. nu var jeg så heldig at vi havde militarybane på den rideskole, så der var vi også ude..

• #3   13. jan 2015 samt travbomme og ponygames plejer også at være sjovt

• #4   13. jan 2015 Jeg vil gå ud fra, hvad de vil opnå. Hvis du fx. Underviste mig vil jeg blive så sur, hvis du kom med ringridning en dag. Har så en veninde, der ville elske lidt afveksling. smiley

Så på de nivoer hvor man stadig ikke helt ved hvad man vil, syntes jeg at man kan lave en afvekslende undervisning. Så man fx bruger den sidste undervisning i ugen på kvadrille, ringridning, ponygames, mini spring, program ridning osv.?

For den der satser på dressuren, kunne man evt. bruge kegler til hjælp med hjørner, og volter. smiley

Jeg rider selv dressur, og har gjort det i snart 6 år. Det mest kreative undervisning jeg har modtaget er kegler^^ Ellers har det været konstruktiv hård undervisning. Jeg begynde selv min ridning som 10 årig der fik jeg muligheden for og lave en masse sjove ting, men dette gør jeg ikke mere. Da jeg satser konkurrencer. Dermed bliver man nød til og tage forbehold for hvilken type elever man har og arbejde med. smiley

• #5   13. jan 2015 Longering kun med sadel også med massere af øvelser som ud med armene, svinge rundt osv. Ride uden sadler, Ride øvelser evt. ryttermærke 4 øvelserne igennem.

• #6   14. jan 2015 Når jeg tænker tilbage så havde vi som børn en underviser som gjorde meget i at vi skulle træne vores balance (uden vi vidste det :D) - vi skulle bokse fremad, til siderne og opad, læne os til siden og holde om vores ene fod mens en voksen trak med hesten, sidde baglæns og i damesadel. Når jeg tænker tilbage til rideundervisningen som barn er det det eneste jeg kan huske - vi lavede uden tvivl meget andet men denne del var bare helt vildt <b>sjov</b> som barn smiley

Og til de som rent faktisk kan ride bruger jeg meget bomme og kegler - bommene til at ride over i forskellige afskygninger og keglerne til at træne præcision (lave overgange lige mellem to kegler) - portene kan variere i bredde (på den måde kan man også gøre det sværere). Øgning mellem to overgange, parader eller overgange. Jeg bruger kegler rigtig, rigtigt meget smiley

Vi har også haft ridetimer hvor vi har skullet ride hele timen med én hånd. Det brugte min tidligere, traditionelle underviser til de rutinerede.

Held og lykke med programmerne smiley !

• #7   14. jan 2015 De kan prøve at blive trukket baglæns smiley

• #8   14. jan 2015 Ride uden sadel
    sidde flere på 1 hest
    ride uden hænder (evt i longe)
    ride tur
    sidde baglæns og i damesadel
    ride trav letridning uden stigebøjler/sadel.. smiley

• #9   14. jan 2015 Balanceøvelser ponygames kvadrille bomme og spring og self tur når vejret er til det. Jeg plejer at gå efter 2 gange dressur og 1 gang spring og en gang tur/balance/lege. Om sommeren evt den ene dressurte til skov vis der er stemning for det.

Kommentér på:
Hjælp til Rideskole undervisning

Annonce