Hjælp til rideskole {{forumTopicSubject}}
Ja i må lige give jeres besyv med.
Jeg har redet islænder stort set altid, da jeg var mindre red jeg dog ponyer og heste. Jeg har gået til ridning regelmæssigt i 5 år med islandske heste og stævner og hele svineriet og tillykke med det og jo tak men så købte jeg min egen hest og siden er tingene bare gået skævt. Hun var og er en stor mundfuld og udover det har jeg haft 2 grimme styrt, dog ikke på hende men det gør hverken fra eller til. Jeg har ikke modtaget undervisning i et halvt år nu og mit selvværd daler hvad angår ridning. Jeg er blevet mere nervøs og kan få helt ondt i maven ved tanken om alt det som kan ske på en hest. Nu er min hest så oven i købet blevet skadet og skal have ro i lang tid, hvor lang tid afgøres på onsdag men jeg har faktisk næsten mistet lysten til at ride, ikke pga ridningen men pga angsten. Jeg har altid redet meget og været hende som lige tog over hvis veninde blev nervøs og jeg har undervis handicappet børn og undervist en pige og efter de 2 styrt er det bare blevet skidt.
Nu overvejer jeg så at starte til ridning igen for at få nogle succes oplevelser og her har jeg så brug for jeres hjælp.
Jeg kan ikke bestemme mig for om det skal være på islænder eller på heste/ponyer. Er vant til at ride gangart og islænderridning og jeg har svært ved trav da jeg har et piskesmæld som gør livet surt i trav da jeg får rædeslfuldt ondt. Hvor meget af en undervisningstime forgår i trav på ikke-islænder heste? Hvor mange er man på et hold, er det dyrer end islænderridning? Må man selv om hvilken hest man rider, handler det kun om spring og dressur? Rider man også regelmæssigt i skoven som vi gør med islænder?
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.512
Hvor mange er man på et hold, det veksler fra rideskole til rideskole på min har vi været op til 8
er det dyrer end islænderridning? ved ikke hvad islænderridning koster
Må man selv om hvilken hest man rider,nej det kan man sjældent
handler det kun om spring og dressur? ja for det meste
Rider man også regelmæssigt i skoven som vi gør med islænder? nej meget meget sjældent jeg har gjort det en gang i alle de år jeg har gået på rideskole
jeg ville vælge islænderridning på fx. vinkærgaard
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Det er nu alt for langt væk. Bor i tilst ved århus.
Der hvor min hest står er der ingen ridebane så alt ridning har for mig altid forgået i terrænet og i alt slags vejr. Det blev kun aflyst hvis det var disideret farligt at opholde sig udendørs.
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 83 Svar: 662
Også foregår timen 15 min. skridt 20 min. trav (letridning og nedsidning) galop i 10 min. med overgange selvfølgelig, også skridt i 15 min
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.512
ham kiggede jeg faktisk på her for et par dage siden men kan godt se det er lidt langt. hmm. men altså skulle jeg vælge ville jeg ikke gå på alm rideskole da jeg ikke synes man får noget ud af det ved at være 6-8 heste/ponyer proppet ind i en hal.
men det er bare min erfaring
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 83 Svar: 662
Hos os rider vi ikke i skoven, da mange af rytterne er urutineret. Og mange af ponyerne bliver friske/vilde når de er i skoven, så det er kun os rutinerede ryttere der gør det
Jeg ville udfra hvad jeg har læst, nok mene du skulle ride på islændere, men måske du kunne finde en rideskole med islændere??
jul 2005
Følger: 138 Følgere: 134 Heste: 5 Emner: 75 Svar: 602
Hjælp til rideskole