{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Springryttere, hjælp! :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Jeg springer en gang imellem med ponsen for at få lidt afveksling og fordi jeg elsker at springe.
Normalt spæner han mod springene og kaster sig hovedkulds over enhver forhindring, men i forrige uge (mener jeg) begyndte jeg at lave lidt bomarbejde og spring over kryds osv., og tager man det i hans tempo, går det ganske godt og roligt. Og meget kontrolleret. smiley
Nå, men jeg vil gerne træne lidt galop også, for indtil nu har vi udelukkende fokuseret på trav når vi springer.
Derfor har jeg to spørgsmål:
Når man arbejder med galopbomme, hvor stor skal afstanden mellem dem så være (bare vjeledende)?
Hvis man vil bygge en springkombination som er let og lige til at gå til for en relativt utrænet springhest, hvordan kunne man så lave den?

Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springryttere, hjælp! :-)
  • #1   7. jul 2014 Afstanden mellem bommene eller springene varierer fra hest til hest. Prøv med to-tre bomme på jorden med en afstand på ca. to meter. Få evt. en anden til at se om afstanden passer. Hvis afstanden bliver for stor, vil jeg tro, at det bare opmuntre ham til at løbe stærkere smiley

  • #2   7. jul 2014 Maiken:
    Okay, mange tak for svar smiley

    Ved du også, hvor stor afstanden på en springkombination skal være, hvis jeg sigter efter tre galopsoring?
    Min hest er 148 i stang, men har en ret stor skridtlængde smiley


  • #3   7. jul 2014 Det skal måske tilføjes, at jeg gerne vil trave til første spring i kombinationen, da han er roligst i trav - senere skal vi nok træne noget galop mod spring også, men jeg tager det stille og roligt, ellers kan man lige så godt droppe at træne noget med ham smiley

  • #4   7. jul 2014 Altså jeg er ikke så god til det med gallopspring. Jeg vil skyde på omkring 4 meter. Prøv at start med helt små spring. Så kan du teste afstandene uden at der sker noget, hvis de ikke passer. Prøv at få en til at se om de passer og til at flytte springene efter det smiley det med at trave hen til springene lyder rigtigt fornuftigt hvis han har det med at tinde afsted. Prøv også at stoppe ham helt op after springet, så lærer han at lytte til dig smiley

  • #5   7. jul 2014 Maiken: okay, tak for tipsene! smiley
    Jeg forsøger i morgen så.
    Hvis andre også har nogle tips er I mere end velkomne! smiley


  • #6   7. jul 2014 Det var så lidt. Skiv gerne tilbage hvordan det gik smiley

  • #9   8. jul 2014 Altså i en kombination med 3 galopspring er der omkring 13 meter for 1. pony men så er det i galop og hvor bommene er over jorden, men hvis jeg var dig når du traver hen til første spring og de nok ikke har så høje tage omkring 10-11 meter men så skal den gallopere ind i mellem smiley

  • #12   10. jul 2014 Hej Alle. Tusind tak for jeres gode svar smiley
    Det er skønt med en masse idéer til at bygge videre på springningen!
    Sidst fik vi kun øvet nogle galopbomme, for det var i hvertfald 25 grader, så jeg ville ikke ride ham så længe. Men næste gang forsøger jeg helt klart med en kombination. Tak for advarslerne også. Det er jo vigtigt lige at have sikkerheden i mente, især når man ikke normalt springer så meget smiley


Kommentér på:
Springryttere, hjælp! :-)

Annonce