Springryttere, hjælp! :-) {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle.
Jeg springer en gang imellem med ponsen for at få lidt afveksling og fordi jeg elsker at springe.
Normalt spæner han mod springene og kaster sig hovedkulds over enhver forhindring, men i forrige uge (mener jeg) begyndte jeg at lave lidt bomarbejde og spring over kryds osv., og tager man det i hans tempo, går det ganske godt og roligt. Og meget kontrolleret.
Nå, men jeg vil gerne træne lidt galop også, for indtil nu har vi udelukkende fokuseret på trav når vi springer.
Derfor har jeg to spørgsmål:
Når man arbejder med galopbomme, hvor stor skal afstanden mellem dem så være (bare vjeledende)?
Hvis man vil bygge en springkombination som er let og lige til at gå til for en relativt utrænet springhest, hvordan kunne man så lave den?
Håber I kan hjælpe
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 18 Heste: 3 Svar: 49
jun 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 607
Okay, mange tak for svar
Ved du også, hvor stor afstanden på en springkombination skal være, hvis jeg sigter efter tre galopsoring?
Min hest er 148 i stang, men har en ret stor skridtlængde
jun 2009
jul 2008
jun 2009
Jeg forsøger i morgen så.
Hvis andre også har nogle tips er I mere end velkomne!
jul 2008
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 89 Svar: 1.627
jun 2009
Det er skønt med en masse idéer til at bygge videre på springningen!
Sidst fik vi kun øvet nogle galopbomme, for det var i hvertfald 25 grader, så jeg ville ikke ride ham så længe. Men næste gang forsøger jeg helt klart med en kombination. Tak for advarslerne også. Det er jo vigtigt lige at have sikkerheden i mente, især når man ikke normalt springer så meget
Springryttere, hjælp! :-)