{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Alle springryttere: hjælp mig. {{forumTopicSubject}}

Hvad er det der gør at i tør springe så højt? Altså, 1,20 og opefter, jeg synes det er sygt højt. Og når det så kommer op i den højde, begynder jeg at tøve, hvilket er meget irriterende. Jeg er uden tvivl springrytter, synes bare det er irriterende at jeg begynder at tøve :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alle springryttere: hjælp mig.
  • #1   4. dec 2008 Ved mig var det bare noget der skulle gøres og overståes, efter jeg havde taget springet, var det slet ikke så slemt, jeg opdagede iværtfalder først efter at det ikke være spor slemt. smiley

  • #2   4. dec 2008 springet var 1.10

  • #3   4. dec 2008 Jeg har lidt samme problem... godt nok har jeg ikke sprunget i flere år, så skal lige i gang igen. smiley

    Det er en ny (lille) hest jeg springer på. Nu hvor jeg er begyndt at stole på ham, stole på at han godt kan, kommer vi uden tøven over 120. Har dog ikke prøvet højere endnu smiley


  • #4   4. dec 2008 jeg har ikke selv sprunget så højt men er springrytter og vil op og spinge det engang men ponyen er ved at være gammel så. Men jeg syntes også en LB kan være høj i forehold til mig da jeg ikke er ret høj men når jeg først kommer på ponyen ser dte mega lille ud. Jeg tænker bare Jeg vil, jeg kan og ponyen kan! også køre det smiley Slevtillid og tro :).

  • #6   4. dec 2008 Jeg har aldrig tvivlet på mig selv om min kunnen og heller aldrig tvivlet på hestenes kunnen smiley

  • #7   4. dec 2008 okay (:
    den hest jeg har halvpart i er nemlig også lille (162), og så bliver jeg sådan ret sur når jeg så kommer til stævne og der er en eller anden kæmpe på 180 der nærmest springer babyjump (;


  • #8   4. dec 2008 Jeg vil sige den eneste gang jeg har tænkt over springenes højde var til min første MA for kat 1 (120), der synes jeg de virkede store og brede , mend et var ovre da jeg sad på hesten .. og nåde før og efter det har jeg også sprunget over 120

  • #9   4. dec 2008 Line Lauth Pedersen- LERK. HEST & MASSER SÆLGES! .
    tak - det råd havde jeg helt glemt. Min selvtillid er helller ikke ligefrem den bedste, det er bare begyndt at gå ned af bakke med mit springning s:


  • #10   4. dec 2008 en kæmpehest kan vel være yngre eller mindre rutineret end din måske ?
    det er ikke altid højden der gør det.. jeg har fået flere placeringer, og også vundet hesteklasser selvom jeg har redet på pony. så selvom min pony kun var 148 har jeg redet mod heste også på 180


  • #11   4. dec 2008 En gang red jeg undervisning på en landspony og den skulle jo springe højt så den holdte formen. Så der var det igen udvej,(skulle ride den op til et stævne) bare stol på hesten og føl med den. smiley
    Jeg kender godt problemet. Jeg springer nogen gange på en pony som er en være bisse. Men du skal bare overbevise dig selv om at DU VIL over uanset hvad næsten.. Hvis du ikke er sikker på at hesten vil springe springet så hold ved i manen eller sadlen, det er en rigtig god støtte. Det er også en god ide at snakke eller råbe af hesten smiley Håber det hjalp smiley


  • #13   4. dec 2008 man skal kunne stole på hesten 100% og stole på sig selv. man skal ikke tænke så meget over om det er 1 meter eller om det er 130, men ride hen til det på samme måde så hesten ikke bliver i tvivl.
    men med tiden kommer det nok, det gjorde det i hvert fald ved mig.


  • #14   4. dec 2008 astrid
    jeg er selv styrtet med min pony hvor den landede oven på mig ..

    jeg tror bare du skal tro på dig selv, og ellers så hold dig til de mindre indtil du føler dig klar


  • #15   4. dec 2008 jeg er dressur rytter. men sprang på en hest som var military og fynsmester i spring. ( det var en hest jeg passed) Og jeg var helt oppe og springe 140- 150 til undervisning. Jeg turde fordi at jeg vidste jeg ville være stolt af mig selv og min søster og min far ville være stolt. jeg var så glad når jeg sprang så højt. osse fordi det er at overskride grænser.
    og det var såååå fedt og det giver et sus i maven man ik kan få nok af


  • #16   4. dec 2008 Det kommer af sig selv når du føler du springer 1 meter uden problemer går man lidt op osv. men hvis du ikk tør så lad være

  • #18   4. dec 2008 Det er ikke noget jeg tænker over egentlig. Er ligeglad hvordan springet ser ud og hvor højt det er, ved jo hesten kan. Så er der ikke den store forskel på at springe højt og lavt, andet end at jeg faktisk synes det er behageligere at sidde på hesten ved høje spring, føles mere naturligt fordi de kommer op og springer en mere naturlig kurve og bruger kroppen mere. Tror også det har noget at gøre med, om man er vant til det eller ej. Jeg har personligt sprunget i 16år, og højderne er selvfølgelig kommet gradvist, som jeg blev dygtigere, så mærker man det ikke.

  • #19   4. dec 2008 En masse gode oplevelser, en masse rutine, og er erfaring smiley
    for guds skyld, må du ikke presse dig selv til noget du ikke tør, det skal nok komme, og det kommer helt sikkert med tiden smiley


  • #20   5. dec 2008 jeg har samme problem..

    Jeg er dressur og hygge rytter,,
    Men min nye hest er udpræget springhest.
    Derfor springer vi ved underviser hver tirsdag..'

    Jeg skal ikke vide hvor højt det er ,,
    Så springer jeg det som regel..

    Dog er der nogen jeg siger fra på når jeg kan se de kommer derop af..

    JEg har "kun" springet 105 cm på ham.. Og det var oxer i slutningen af en bane..
    Har ikke sprunget en hel 105 cm bane.. For det tør jeg ikke...

    Skal så lige siges at vi springer i et 20x40 ridehus..
    der er ikke meget plads på e stor hest...


  • #21   5. dec 2008 Jeg har også altid været nervøs for at springe, men efter jeg købte Leann, stoler jeg på den, og så er jeg faktisk ikke bange mere. Det har taget mit ldit tid, men nu tør jeg sådan set springe alt på den. Jeg ved, at hvis jeg rider ordentligt, springer den ordentligt. Det jeg kan blive nervøs for, er så at jeg måske laver en fejl. ;O) Men der er jeg jo også selv blevet dygtigere med tiden, og s¨er springene blevet lidt højere.

    Nu ikke fordi jeg springer sindssygt højt. Har redet en del LAer (120) og et par enkelte MBer (130), og 155 cm, 7 cm fra hendes egen højde, men det tør jeg også kun, fordi jeg ved hun er en god springer. ;D


  • #22   5. dec 2008 Du skal først og fremmest stole på dig selv og give dig selv styrke i at du godt kan.. Og så hjælper det en hel del hvis du også ved hesten/ponyen kan..

    Jeg lærte altid: Kast hjertet over først, hvilket jeg gjorde og det har alligevel fået mig til at hoppe højder jeg aldrig havde drømt om jeg kom til at hoppe.. Både på min egen og på heste som jeg knap nok havde redet på...


  • #23   5. dec 2008 nu er jeg ikke springrytter.
    Men når man har en hest der KAN, så ser det virkelig småt ud.



Kommentér på:
Alle springryttere: hjælp mig.

Annonce