{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Springryttere KIG HER :) {{forumTopicSubject}}

Ja.. jeg tænker..
Hvad er jeres udgangspunkt til springning..

Jeg vil gerne have min hest tænker selv, dvs styre jeg derhen, skal den selv springe.. jeg kigger ikke rigtig afstand, det skal hun selv lære at få hen, (hun springer ca 70-80 cm pt, er under indspringning) senere når det bliver lidt højere og hår brug for hjælp, så er jeg der for hende, men synes som udgangspunkt at hun skal klare den selv for at få en selvstændig og modig hest, der kan/tør springe sig ud af næsten umulige situationer.

Ydermere... er simpelthen træt af at være ude til stævner og se folk springe LC, og ride som død og djævel i omspringning på en 4, eller 5 års, hvorfor gør man det, er det SÅ fedt at vinde en LC, eller være LB-konge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springryttere KIG HER :)
  • #1   2. dec 2010 har samme ''taktik'' som dig, men min hyp ville det lidt anderledes,
    Den skulle holdes meget på spændingen, og man skulle ikke sove, på den anden side blev jeg også straffet når jeg ''sov'', og belønnet når jeg var koncentreret.
    Men som udgangspunkt, især i terrænet, ingen hjælp eller træk i tøjlen når det var mellem spingene, og hen til springene, korter lidt op, benene på, afstand, og så spring, og det samme igen (:

    Men ellers skal hesten lære selv at tænke, og helst ikke kikke for meget ... (:


  • #2   2. dec 2010 Må indrømme jeg har det ligesom dig! smiley
    men det er også fordi jeg ikke er den største springrytter, og derfor jeg ønsker min hest skal være selv gående sådan så at hun kan springe selvom jeg er nervøs smiley

    Det med stævnerne vil give dig ret s:
    Folk i LD-LC klasserne rider altid omspringningen med hovedet under armen smiley
    stakkels pony! smiley


  • #3   2. dec 2010 Min pony havde udklasset LA inden jeg fik ham, og da jeg ikke havde den store spring-erfaring, lod jeg bare ham styrer showet.
    Jeg aner intet om hvordan man tilpasser afstand, osv, det ordner hyppen smiley
    Dog skal jeg være "med ham", hvis han kan mærke jeg er usikker, så springer han ikke. Men hvis jeg er med ham, så springer han alt! smiley

    - Du har ret, jeg har selv set nogen der laver hårnålesving, så hesten drejer allerede en halv meter inden et spring osv.


  • #4   3. dec 2010 Det er en udemærket taktik hvis man har en god hest -problemet opstår hvis du har en hest der ikke er super forsigtig. For så vil den ganske enkelt bare pille en bom, fremfor lære at tilpasse sin galop.

    Så er hesten god, ja så er jeg enig i din taktik -er den ikke må den have lidt hjælp.


  • #5   6. dec 2010 (Min gamle pony - jackpot)

    Ham kunne man ikke sidde og korrigere på en spring bane, så gik ALT bare galt... Han var typen der selv skulle finde sin vej, man skulle bare sidde fast & følge ham... Så sprang han FANTASTISK !!

    (min nuværnede 4 års - Gaston)

    Han skulle støttes meget fortil først... han kikker dog ikke & har aldrig rigtig gjort det... Efter en del løsspring begynder han selv at kunne "finde sin vej" hvilket er fantastisk... Nogle gange "over-tænker" han, så man skal også selv lige være med hehe, men ellers skal bare helst pille så lidt som muligt... & så eftersom han er western redet, kan jeg ride ham for en løs tøjle og sådan set styre ham rundt kun ved hjælp af sæde & ben så det er fantastisk...

    NEJ fatter ikke de ryttere der giver det fuld gas & slet ikke på en urutineret unghest !!!
    Og udover det, så skal det jo helst være så let som overhovedet muligt for hestene & det bliver det bestemt ikke hvis rytteren sidder og hiver, sparker osv...
    Kan blive noget så gal over at kikke på det & har faktisk måtte lægge stævne ridningen på hylden i omkring 4 års tid da jeg har svært ved at holde min kæft hehehe


  • #6   6. dec 2010 vil meget gerne starte konkurrence igen & når min hest bliver mere rutineret inden for både spring & western tager vi vores hemmelige våben i brug HAHAHA smiley

    Ej... Men Jacki var os rigtig godt western redet, hans stærke side var Cow working, spring & Barrel race... Han kunne for en løstøjle, på sæde & mine ben, lave en halv parade - lave et halvt spin & videre ud i galop , så vi var rimelig hurtige i omspringningen - UDEN at sidde og ride med hovedet under armen, da det tekniske var western, så han vidste hvad han skulle hahah Det var lidt sejt at høre folk "Wooooo" da de troede han stoppede op & lavede sådan et små stejl, 2 galop spring & så over springet hehehe FED FØLELSE ! & han var SÅ glad når vi havde 0 runder for han var virkelig en fighter pony, trods mine lange ben Hehe

    (( se billeder af ham og min søster under min gamle dreng: Jackpot ))

    smid gerne en kommentar smiley


Kommentér på:
Springryttere KIG HER :)

Annonce