{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

problemer med mit højre ben... {{forumTopicSubject}}

Hej piger... smiley
jeg har et sindsygt irriterende problem..! mit højre ben FØLES kortere end det venstre... taber ofte den højre stigbøjle.. -.-

jeg går til sportsmassør hver 3. uge ca. da mine hofter har det med at låse sig.. -.-
Tror I det kan være pga de gentagende låsning at mit ben "kravler" op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med mit højre ben...
  • #1   29. maj 2014 Jeg tror det er meget naturligt - nu ved jeg så ikke om du altid har haft det sådan eller om det lige er kommet?

Men min ene arm er også en del længere end den anden, det kan jeg f.eks. tydeligt mærke når jeg træner i fitness og når jeg køber langærmet tøj/jakker. smiley

• #2   29. maj 2014 mine ben er lige lange.. smiley har målt.. smiley mit højre ben gider bare ikke være langt =/ det kravler op, så jeg smider bøjlen..

• #3   29. maj 2014 Du vil uden tvivl have en del spændinger i muskulaturen omkring dine hofter og dit bækken - og ja, det trækker i knoglerne. Tænker umiddelbart at låsningerne vender tilbage grundet spændt muskulatur - det tager desværre langt tid at rette op, hvis man har gået med dem længe smiley

Kæmper selv noget så forfærdeligt med mit bækken og mit lændesvej; især under ridning -.-'

• #4   29. maj 2014 Nårh, så er jeg nok bare en smule retarderet smiley

Det kan jeg mindes mit også gjorde en årgang, tror måske det er en vane.. Det var det hvertfald for mig..

Men det kunne da sagtens passe med at det havde noget med din "låsning" at gøre smiley

• #5   29. maj 2014 når problemerne kommer.. så falder jeg helt sammen i højre side.. ser så underligt ud, når jeg sidder på en hest.. bliver vind og skæv, når lortet låser.. =/ og det trækker hesten skæv.. -.-

• #6   29. maj 2014 Missen: Hvilken type undervisning får du?

Red i en periode hos en centreret underviser og er du gal det rykkede mig meget! Hun stoppede mig og hesten flere gange hvor hun lavede afspændende øvelser osv.

En dag red jeg letridning og det fungede bare ikke - hele min højre ride låste og den venstre side føltes fuldkommen ubrugelig. Hun bad min stoppe hesten og lavede så noget øvelser med mine ben hvor jeg selv skulle slappe af mens hun førte dem rundt. Da jeg skulle sætte hesten i gang (en 17 årig dame som jeg har redet i 5 år) slingrede hun som en fuld unghest! Efter en runde (på en meget stor springridebane) fandt hun endelig balancen igen (og gik den bedste skridt nogensinde!). Da hun skulle i trav væltede hun først flere meter til venstre, så til højre og så tilbage igen - så kom hun endelig frem i trav (den langsomste trav nogensinde!) og kæmpede for at gå lige. Da hun havde travet sådan en halv runde kom hun endelig op i tempo og ALDRIG har hun gået så frit og blødt. Jeg DRØMMER om den trav hver eneste dag - det var så fedt at mærke!

Ret tankevækkende hvor lidt der skal til - det var SÅ tydeligt at jeg skubbede hende totalt ud af balance pga. mine skævheder. Da jeg fik mere tyngde i mine hofter og ben fik hun bare så meget mere frihed og skulle bruge ret langt tid på at finde balancen igen. Behøver jeg sige at efter 5 minutters fantastisk trav var mine muskler omkring leddene syret fuldkommen til?

- Så en blanding af behandlinger, som du jo allerede går til, og den rigtige underviser kan altså gøre underværker smiley

• #7   29. maj 2014 blir undervist af partens ejer, som selv bliver undervist af en dygtig beridder.. Claus Erstrup. hesten fejler intet.. det er sku meget..
    han er selv ret god til at fortælle mig, når jeg kommer ud af balance.. enten ved at stoppe op og ellers som du også siger.. snubler.. så ved jeg den er gal..

men lyder som en mega fed oplevelse.. elsker selv at ride lige, når jeg er blevet sat på plads.. det er bare luksus.. smiley

• #8   29. maj 2014 jeg har samme problem, dog med venstre ben. DOG har jeg haft brækket min venstre ankel og kan derfor ikke strække foden lige så meget i venstre som jeg kan i højre, men havde problemet lidt inden da.
    Jeg prøvede at ride med stigbøjle i venstre og uden i højre for at lære mig selv at jeg skulle gøre mig "længere end jeg er".
    Ved det lyder fuldstændig sindsygt, men det kan faktisk være fprdi du sidder skævt på hesten og måske kommer til at fordele vægten mere på den ene side end den anden, dette kan gøre dig lidt skæv og det er bare noget man skal træne op. smiley Håber du forstod mig smiley

Kommentér på:
problemer med mit højre ben...

Annonce