{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af islænder {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har den her fantastiske ismule hoppe som jeg går og overvejer at køre til. Jeg har taget den beslutning at hun ikke skal være min ridehest og derfor bliver jeg pænt ved siden af hende når vi træner.. Men så tænkte jeg at hun skulle da bare køres til, for jeg vil ikke undvære den glæde jeg har af hende.
Hun er ret spinkel af bygning, meget pony agtig. Hvilke seler anbefaler i? Kvalitet før pris!
Og hvordan har i der selv har kørt til, grebet det an?
Jeg ønsker ikke hun kommer til træner da hun er lidt speciel i hovedet og ikke en hest der skal tvinges ud i noget.
Hun er en skøn men meget legesyg lille pony på 130. Hun minder faktisk mest af alt om en hundehvalp.

Kom endelig med tilkørsels erfaringer og hvad man kan starte med hvis man ikke lige det første stykke tid har sele eller vogn

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel af islænder
  • #1   17. maj 2014 Hvis ikke du har sele eller vogn, kan du bruge noget tid på at træne hesten i at accepterer snore, tøjler eller andet, som glider hen over bagparten. Nogle heste reagerer ret kraftigt på, at tøjlerne hviler på bagarten - andre er ligeglade. Men det kan du let gå igang med. smiley

• #2   17. maj 2014 Ville nok besøge nogle med erfaring, og få taget et par timer, for at undgå at lave diverse fejl smiley som med alt andet der rigtig meget i at køre. Vi tilkørte selv et par ponyer da jeg var barn. Vi havde en fest og det var vildt hyggeligt. Men der var rigtig meget jeg idag ville gøre anderledes. Og ikke mindt søge prof vejledning. Man behøver jo ikke sende hesten afsted smiley de skal jo blot vejlede dig i hvad du skal gøre smiley god tilkørsel og ja klart en mulighed hvis ryggen ikke lige er egnet til at bære.

• #3   17. maj 2014
    Når du ingen erfaring har, så synes jeg det vil være en god idé og få en erfaren ud og hjælpe dig. Det kan hurtigt gå galt.

• #4   18. maj 2014 Hun er helt cool i lange liner.. Hun kan 'køres' for lange liner i alle gangarter og acceptere det fuldt ud.. Ja jeg vil helt klart få nogle brugbare fif fra de erfarne..

Kommentér på:
Tilkørsel af islænder

Annonce