{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Pludselig seperationsangst {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.
Vi fik for cirka 4 dage et MEGET uventet føl, efter hoppen havde været her i 5-7 dage.
Hopper og føllet, står ved siden af min vallak, og da moren er undervægtig, giver hun ikke rigtig noget mælk, så der er larm om natten, når føllet skal fodres.
i går blev hoppen og føllet flyttet til foleboksen, og nu står hoppen og minvallak og kalder på hinanden konstant. Min bukker og stejler i boksen, og når han bliver lukket ud, render hun forvirret rundt i boksen.
Da jeg skulle ride ham, gik de også og kaldte på hinanden.
-Og jeg kan ikke finde ud af hvorfor, sådan rigtigt.
-Min hest kalder aldrig, og jeg mener aldrig på andre heste, og går alene på fold, med heste på begge sider. (Hvilken der ikke skal kommenteres på. smiley )

Nogle der kunne vide hvorfor at de to på 2-3 dage er blevet så "afhængige" af hinanden?
-Der er selvfølgelig meget larm i stalden om natten, når føllet skal fodres, så han er sløv, men har alligevel overskud til at te sig, for at snakke med hoppen... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig seperationsangst
  • #1   14. maj 2014 Mit bud er at han forsøger at beskytte hende smiley
    De fleste heste har et beskytter instinkt. Så hvis hoppen er ret underærnæret kunne jeg godt forstille mig det er det han forsøger på. I naturen ville hun muligvis være den der blev "lukket ude" og "mobbet". Nogle gange er der en hest der vil tage sig af den anden og det er muligvis derfor han reagere som han gør.
    Det er f.eks tit set i naturen med blinde heste smiley

• #2   14. maj 2014 Ja, okay. Altså tager ham hen til hoppen og føllet når jeg er der, og det hjælper lidt.
    Men nu kommer de to også på fold ved siden af ham, når de endelig skal ud smiley

Kommentér på:
Pludselig seperationsangst

Annonce