940 visninger
|
Oprettet:
dårlig oplevelse {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en hest med et problem.
For omkring en måneds tid siden fik jeg lært min hoppe at få grime på da hun før det var meget utilfreds med at få noget over hovedet. Jeg vidste ikke om det var stædighed eller muligvis en dårlig oplevelse men nu har jeg i hvert fald hende lært at få grime på.
Men! Hun er også bange for at få trense på og der er jeg sikker på at det har været en dårlig oplevelse da jeg næsten ikke engang kan røre hende med trensen inden hun går i panik.
Er det noget der kan trænes væk og hvordan vil du træne med det så hesten får en god oplevelse med det?
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Held og lykke med træningen
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 122
Du kan evt. skille hovedtøjet ad, så det ikke er det hele der skal på, men måske kun nakkerem og kæberem, dog uden bid, og stille og roligt sætte pandebånd, næsebånd og bid på.
Nogle heste prøver at dominere ved at virke bange, så det kan også være at hun simpelthen ikke gider at have hovedtøj på. Hver gang man forsøger og giver op, så har hesten vundet..
Held og lykke med det!
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Hun lægger selv hovedet til, og åbne selv munden lidt nu.
Men i hvert fald - giv hende noget lækkert, hver gang den kommer tæt på, så hun lærer at forbinde den med noget lækkert.
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
feb 2013
Følger: 52 Følgere: 40 Emner: 52 Svar: 88
Tak for alle de gode tips og fif. Vil prøve dem på hende
dårlig oplevelse