{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd ?!
  • #1   12. maj 2014 Hin hviner ved hilsen fordi hun ikke kender dem så godt, eller er ude på skrammer/er lidt legesyg. Heste der hilser på hinanden de første par gange ør som du beskriver o de kan også godt finde på det hvis de er lidt fjollede. Nogen hopper hviner også når vallakkerne rør dem hvis de er i brunst smiley

• #2   12. maj 2014
    Det er for det meste forvirring når hesten vender fronten mod en :o).

• #3   12. maj 2014 Taaaak, viste ikke om det behøvede at være negativt ... For hun løfter benet højt smiley

• #4   12. maj 2014 Tænkte jeg godt, men hun kan godt nogle gange men så er det som om at hun pludselig ikke kan

• #6   12. maj 2014 ja det er nok forvirring. Eller også kommer du ubevist til at lægge et pres på hendes bagpart. smiley

• #7   12. maj 2014 Må prøve at holde øje med om der er et bestemt tidspunkt hun gør det på smiley

• #8   12. maj 2014 Jeg har dog lært at når hopper (ser de dagligt) hviner og stamper i jorden når de hilser på vallaker så er det fordi de vil have de væk. At de ikke er interesseret. Når vores (stutteriets) hopper er interesseret så står de fredelige og gør sig til og sjatter og vender røven til smiley

• #9   12. maj 2014
    Så er de bare hestegale, når de står og sjatter ;o).

Min hviner og sparker ofte med forben når hun hilser, hun hviner mindst. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor hesten gør det, det er egentligt lidt noget underligt noget selv og forstå en adfærd men ikke kunne forklare den videre.

Man kan vel kalde det.. Ikke helt tilfreds, lidt " hvem er du?! ", lidt " jeg bryder mig ikke helt om dig, jeg er utryg - noget i den stil?

• #10   12. maj 2014 Ja de gør det kun ved de, de ikke så godt kan lide.. Er det nogle de kan lide hilser de bare fredeligt. Og ja de er hestegale og da er alt af modsatte køn i en hvis alder af interesse smiley Sjovt at se smiley I fjor når Tindur kun var 2 år var han ikke interessant selv om de var hingstegale..I år er han den reneste Don Juan smiley

• #11   12. maj 2014 Hopperne kan altså også være ret stride når de er hestegale. Jeg har set et par stykker som prøvede at bakke ind under maven eller forbenene på vallakkerne (som var helt fortabte og ikke anede hvad de skulle gøre) hvis hopperne var rigtig hestegale smiley

• #12   12. maj 2014 smiley smiley

• #13   12. maj 2014 Det var faktisk lidt sjovt for nogle uger siden da floklederen var hestegal og totalt skudt i Tindur. Normalt hviner alle hestene hvis han vil hilse og floklederen jager ham væk. Men ikke denne gang. Hun kom hurtig til hegnet og sjattet og gjorde sig til. Så kom de andre (som ikke var hestegale) og hilste..Jeg regnet med hvin fra de andre som sædvanlig..Men nej smiley Fordi hun accepteret ham gjorde de andre det også smiley smiley Ingen fri vilje smiley

• #14   13. maj 2014 Ja det er lidt anderledes de hopper, har altid kun haft vallakker smiley

10000 tak for jeres svar ??

• #15   3. jun 2014 I longearbejdet skal du sørge for at placere dig ud for hestens bagpart, sådan at du virker lidt drivende fremad, ligesom førerhesten når han driver på flokken. Hvis hun vender front mod dig skal du roligt guide hende med den hånd du har linen i ud og frem mod cirklen igen i den ønskede retning og løfte din modsatte hånd (hvor du eventuelt kan have en lille longepisk) mod bagparten for endnu engang at opmuntre hende til at gå fremad.
    Nogle bruger også enden af tovet, som du har i den modsatte hånd af den som viser hesten den ønskede retning, og svinger den let rundt ud mod hestens bagpart (i stedet for at skulle holde styr på/bruge en pisk). Men effekten og tanken bag er den samme smiley Guide med den hånd du har linen i, som har kontakt til hestens hoved, sådan hesten kan se i hvilken retning du gerne vil have den i og drive med din anden arm (som du kan "forlænge" ved hjælp af en longepisk eller den anden ende af longelinen).
    Så skulle hesten gerne opfatte dit klare signal og ønske og selvfølgelig stopper du med at indvirke med pisk/longeenden når hesten begynder at bevæge sig frem i den ønskede retning igen.
    Husk igen at indtage din placering ud for hestens bagpart, når hesten bevæger sig rundt i longen.
    Det skal siges at når hesten søger ind mod dig og du gerne vil "sende den ud" igen, så skal du ikke placere dig tæt på hestens bagpart. Her kan du med fordel stå ud midt for hesten, sådan at du klart instruere via dit kropsprog hvad du ønsker af hesten: Peger frem med den ene hånd og driver med den anden smiley

Håber det giver lidt inspiration til dit arbejde fra jorden af smiley

Mvh. Betina R.

• #16   3. jun 2014 10000 tak - har nu haft 2 dage med longen hvor hun er super og faktisk reagere på min stemme - for ellers går hun bedre uden

Kommentér på:
Adfærd ?!

Annonce