23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Adfærd {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et par spørgsmål om min plag, hun er 2,5.
Jeg har lagt mærke til at når jeg har haft hende i hænder, og arbejde på den ene eller anden måde, og jeg så slipper hende, så går hun.
Jeg har ingen bane , så det foregår på folden. Og når jeg slipper hende er hun gået ned i løsdriften og står og kigger.
Det er ikke fordi jeg kører hende træt. Sidst hun gjorde det var forleden, hvor jeg havde hende i hænder 10 minutter, hvor hun fik nissehue på og fik taget et par billeder.
Normalt vil hun gerne være sammen med mig, kommer når jeg kalder og sådan. Men jeg føler alligevel, at jeg har været for "hård" ved hende, når hun bare går.
Min pony plejer altid at blive stående og hygge. Men hun går altså.
En anden ting... Hun er begyndt at gå hen til mig blive nusset lidt i hovedet, for derefter at vende røven til, og bare stå.
I dag havde jeg hende inde og tjekke hendes muk og skæl, under samme proces nulrede jeg skorper af hendes yver, og fandt tilsyneladende et rigtig godt sted og hun blev helt salig.
Jeg fik en sms og holdt derfor op for en kort periode og gik mod udgangen, og lænede mig op af væggen - oppe ved hendes hoved.
Der gik et øjeblik, hvorefter hun vendte sig om og næsten maste mig ind i væggen (føltes næsten som et trodsigt mas, selvom jeg godt ved det ikke er), hvorefter hun stillede sig med røven til mig igen, ligesom en hund der gerne vil kløes....
Hvorfor gør hun det? Er det fordi hun gerne vil kløes eller hvad er den adfærd for noget?
feb 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 137
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Mht. at gå ture er det desværre pt ikke en mulighed, medmindre jeg har min pony med. Hvilket jeg også gør lidt i. Men jeg har kun mine 2 gående sammen, og min pony går bananas når jeg tager hende fra, så jeg kan ikke tage hende fra ham, desværre.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Græsset mm. er sikkert mere spændende - havde du godbidder eller mad, var hun jo nok ikke gået ;o)
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 153
Det med hun at vender rumpen til dig, er fordi hun gerne vil kløes.. Min gør det også, og hvis jeg alligevel ikke klør ham, så bakker han ind i mig
jan 2007
jan 2007
Men måske der skulle mere koncentration til nissehuen end jeg regnede med...
Hehe.. Jamen det kan da godt være hun bare gerne vil kløes.. Men synes bare ikke rigtig hun reagerer når jeg klør rumpen. Nu fik jeg så en reaktion da jeg nulrede yveret rent for skidt. Det syntes hun var skøøønt.
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 153
Og nissehuen er der helt sikkert også brugt meget energi på.. Det er jo stadig noget nyt du præsentere for hende
- Når min bakker ind i mig er det haleroden der skal kløes (!!!!)...
Det kan være din hoppes ynglingsted er ved yveret ?
jan 2007
Men hun er sikkert nok bare brugt i sit lille hoved ja Det skal hun også have lov til..
Haha. Jaeh, jeg har bare ikke oplevet en hest der "krævede" at blive nusset på den måde
Adfærd