{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål om min plag, hun er 2,5.

Jeg har lagt mærke til at når jeg har haft hende i hænder, og arbejde på den ene eller anden måde, og jeg så slipper hende, så går hun.
Jeg har ingen bane , så det foregår på folden. Og når jeg slipper hende er hun gået ned i løsdriften og står og kigger.
Det er ikke fordi jeg kører hende træt. Sidst hun gjorde det var forleden, hvor jeg havde hende i hænder 10 minutter, hvor hun fik nissehue på og fik taget et par billeder.
Normalt vil hun gerne være sammen med mig, kommer når jeg kalder og sådan. Men jeg føler alligevel, at jeg har været for "hård" ved hende, når hun bare går.
Min pony plejer altid at blive stående og hygge. Men hun går altså.

En anden ting... Hun er begyndt at gå hen til mig blive nusset lidt i hovedet, for derefter at vende røven til, og bare stå.
I dag havde jeg hende inde og tjekke hendes muk og skæl, under samme proces nulrede jeg skorper af hendes yver, og fandt tilsyneladende et rigtig godt sted og hun blev helt salig.
Jeg fik en sms og holdt derfor op for en kort periode og gik mod udgangen, og lænede mig op af væggen - oppe ved hendes hoved.
Der gik et øjeblik, hvorefter hun vendte sig om og næsten maste mig ind i væggen (føltes næsten som et trodsigt mas, selvom jeg godt ved det ikke er), hvorefter hun stillede sig med røven til mig igen, ligesom en hund der gerne vil kløes....

Hvorfor gør hun det? Er det fordi hun gerne vil kløes eller hvad er den adfærd for noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd
  • #1   4. dec 2013 Altså, det med at hun vender røven til, det gør min part også, men det er kun fordi hun gerne vil kløes mellem ballerne, og for to dage siden klemte hun mig op mod boksmuren.. men jeg tror hun bare godt kunne lide det, og ville have dig til at blive ved smiley

• #3   4. dec 2013 Hoppedullen: Hun følger mig generelt på folden medmindre der er mad, kommer når jeg kalder, nusser gerne osv. Så tror simpelthen ikke på at det er fordi hun ikke gider mig.

Mht. at gå ture er det desværre pt ikke en mulighed, medmindre jeg har min pony med. Hvilket jeg også gør lidt i. Men jeg har kun mine 2 gående sammen, og min pony går bananas når jeg tager hende fra, så jeg kan ikke tage hende fra ham, desværre.

• #4   4. dec 2013
    Græsset mm. er sikkert mere spændende - havde du godbidder eller mad, var hun jo nok ikke gået ;o)

• #5   4. dec 2013 Hun går nok fordi hun enten kede sig, eller har brug for ro.. 10 min. kan godt være lang tid for en 2 års...

Det med hun at vender rumpen til dig, er fordi hun gerne vil kløes.. Min gør det også, og hvis jeg alligevel ikke klør ham, så bakker han ind i mig smiley

• #6   4. dec 2013 Krikken: Hun stiller sig bare ned i boksene og glor.. Hun går ikke ned for at spise eller noget. Stiller sig bare og glor, hænger næsten med mulen og ser meeeget træt ud. Kan bare ikke forstå hvis hun skulle blive træt af at have en nissehue på i 10 minutter fx.

• #7   4. dec 2013 Tine: Jeg ved godt at 10 minutter kan være lang tid for en 2 års. Men her tænker jeg bare at det er hvis man beder dem koncentrere sig?
    Men måske der skulle mere koncentration til nissehuen end jeg regnede med...

Hehe.. Jamen det kan da godt være hun bare gerne vil kløes.. Men synes bare ikke rigtig hun reagerer når jeg klør rumpen. Nu fik jeg så en reaktion da jeg nulrede yveret rent for skidt. Det syntes hun var skøøønt.

• #8   4. dec 2013 Hun lærer/koncentrere sig stadig meget selvom du bare står ved hende, bl.a. personlig rum, dine reaktioner og meget mere..

Og nissehuen er der helt sikkert også brugt meget energi på.. Det er jo stadig noget nyt du præsentere for hende smiley

- Når min bakker ind i mig er det haleroden der skal kløes (!!!!)... smiley
    Det kan være din hoppes ynglingsted er ved yveret ? smiley

• #9   4. dec 2013 Personligt rum... Det begreb kender hun ikke smiley
    Men hun er sikkert nok bare brugt i sit lille hoved ja smiley Det skal hun også have lov til..

Haha. Jaeh, jeg har bare ikke oplevet en hest der "krævede" at blive nusset på den måde smiley

Kommentér på:
Adfærd

Annonce