{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Adfærd :-) {{forumTopicSubject}}

Hej

Der var for nylig en pige som skrev til mig at hun ikke kunne forstå hvorfor hendes hest stejlede, da hun var ude at ride en tur på sin hoppe.
Jeg vil godt dele det med jer andre, hvis i måske har stået i samme situation.
Der kan være rigtig mange grunde til at hesten stejler, og det er ikke altid vi lige kan finde ud af det med samme.

I pigens tilfælde her tænkte hun at det måske kunne være fordi hoppen ville tilbage til sit føl at hun stejlede. Hoppens føl er omkring et år.
Normalt vænner man føllet fra når det er 6 måneder, altså ½ år gammelt.
Hvis man vænner dem fra hindanden senere end det, så kan de godt være endnu mere knyttet til hindanden og vil derfor ikke skilles ad, men det kan trænes væk, ved at man lige så stille føre dem væk fra hindanden ret tit, så de til sidst helt kan undgå at være sammen, uden at de står og vrinsker til hindanden hele tiden.

Nu ved jeg jo ikke om det var derfor hoppen stejlede, da jeg ikke har set det og ikke kender hesten.

Men her er et link til min hjemmeside, hvor jeg har skrevet lidt om hvorfor en hest stejler, selvfølgelig kan der også være mange andre grunde til at hesten stejler, men her står skrevet de typiske.
- http://www.bricksite.com/admin/cms.php

Hvis i også har stået i en ligende situation vil jeg også gerne høre om det, så vi evt. kunne lære lidt af hindanden, hvorfor heste nu opfører sig som de gør

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Adfærd :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce