665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Øvelser til bedre opstilling Øvelser til bedre opstilling

Hej alle hestemennesker...

Jeg har i lang, lang tid haft en rigtig grim opstilling når jeg rider. Jeg har en tendens til at strække armene frem, læne og frem og krumme lidt sammen i ryggen. Har ikke brug for at få at vide at jeg bare skal læne mig tilbage, for det er ikke nok.

Så er der nogen der kender nogle øvelser til at blive bedre til de ting? Altså albuerne mere tilbage, rette mig op og læne mig tilbage.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øvelser til bedre opstilling
  • #1   11. maj 2014 Få en til at longere dig og din hest, slip tøjlerne og fokuser på at strække i din overkrop og sidde ret. Træd godt ned i bøjlerne, stræk og slap af i benene. Hold albueben ind mod siden. Find balancen.

• #2   11. maj 2014 ER det fordi du ikke har styre nok i ryggen til at rette dig op? Hvi ja, så prøvb med rygbøjninger, en 5-10 stk hver aften, så bliver det med styrken nok bedre (så mangler man bare at rette sig op).
    Prøv at forestille sig at du har en snor siddende fas i hovede som hele tiden trækker dig op at og at du samtidig har magneter i fødderne som holder dem nede. Det med armene er svært at rette - jeg er selv igang, fordi jeg i mange år har redet med hænderne fremme (dog uden at bukke i ryggen).
    Tænk på det som at når noget bliver tungt, så kan noget andet blive let (som hvis du sætter dig på en vippe, så ryger den anden side op).
    Dine albuer skal så blive helt tunge og bløde og bare falde ind til kroppen. På den måde bliver dine hænder mere afspændt og bløde (og derved lettere). Det er det som hjælper for mig smiley

• #3   11. maj 2014 Da jeg var elev rytter fik jeg en lang pisk/ kæp bag ryggen og ind i mellem albuerne også var det ellers bare at rette sig op!!! smiley

• #4   11. maj 2014 Tak for svar. Vil prøve det når jeg skal ride igen smiley

• #5   11. maj 2014 Have evt en med ved sidelinien (fx en af de andre fra stalden) som siger: ret dig op, bøj i knæene, ret dig op, hælene ned, ret dig op, kig op, bøj albuerne osv hver gang du sidder forkert. Så bliver du mindet om det og det kommer til at sidde på rygraden

• #6   11. maj 2014 Jeg tænker på at jeg har kæmpe kasser jeg skal holde med armene, også lange ben, så har man perfekt dressur opstilling.

• #7   11. maj 2014 Eventuelt have en avis under hver arm smiley

• #8   11. maj 2014 Jeg vil også tilslutte mig Sandras forslag. Jeg rider selv sådan et par gange i måneden, det er helt vildt som det ændrer opstillingen til det bedre. Man får en bedre balance og fornemmelse af hesten.

Kommentér på:
Øvelser til bedre opstilling

Annonce