619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bedre sæde Bedre sæde

Hej HG
Har I nogle gode øvelser til at træne ens sæde i trav og galop?
Jeg har en yoga bold, men synes ikke jeg kan google mig frem til nogle specifikke eller gode øvelser.
Jeg har ikke min egen hest længere og det er derfor begrænset hvor meget dressur jeg rider på min part og derfor tænkte jeg, at jeg selv ville gøre noget for det udover.
Træning af hvad der bør ligne mavemuskler er i gang smiley
På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedre sæde
  • #2   26. jan 2022 Du kan stå på det ene ben og bøje det andet.

Også laver du cirkler med den hofte, hvor du har bøjet benet. Frem - ned - tilbage - op, og rundt og rundt, også den anden vej.

Dette træner din bevægelig i dine hofter/bækken, samt din evne til at kontrollere og koordinere disse muskler.

Du styrke træner dine hofte muskler, så du har mere muskelstyke til at bruge dit sæde.

Og lader du være med at holde ved, træner du også din balance, og vil du sætte trumf på din balance træning, så luk øjnene, så det kun er din indre ligevægts sans som balancer dig, det er faktisk ret svært, men ret givende i sadlen, at have en præcis opfattelse af, hvordan ens krop balancer sig.

Derudover køb dig en bold ca ø 20, placere den mellem dine knæ, Og klem på bolden - derved optræner du dine indersmuskler, så ikke bliver så øm, hvis ikke du rider så tit.

Du kan også købe et trænings elestik og sætte det om dine fødder, også trække fødderne fra hinanden, og detved træne udvendig side af dine ben, det giver mere muskeloverskud i dine ben, til at holde dem i ro.

Både øvelsen med bold og elestik kan foretages i sofaen, eller foran pc’en mens du arbejder.

• #3   26. jan 2022 Prøv at google rytterpilates - der ligger en del på YouTube, som du kan lade dig inspirere af smiley

• #5   5. feb 2022 Jeg kan se RidBedreTV har lavet 2 videoserier om emnet, men har ikke selv erfaring med dem. Jeg ved ikke om det er sådan noget du søger? smiley

https://ridbedre.tv/ryttertraening-hvorfor/

https://ridbedre.tv/bevaegelighed-lunges/

• #6   10. feb 2022 Ida og Sunday
    Jo, tak! Det var netop det jeg søgte smiley

• #7   11. feb 2022 Velbekomme! smiley

Kommentér på:
Bedre sæde

Annonce