Bange for klikkeren Bange for klikkeren
hejsa dejlige hestefolk! Jeg lavede idag noget jordarbejde med min nye pony. Jeg brugte klikker og da det er første gang jeg brugte klikker fik jeg en dårlig førstehåndsindtryk hvis man kan kalde det det. Jeg brugte klikkeren efter hun gjorde noget godt og da jeg klikkede fløj hun tilbage og var rædselslagen for lyden! (jeg dramatisere ikke, dette er rigtigt) Samt hun begyndte at blive agressiv imod mig.
Hun er en meget bestemt dame er derved skal der intet til før der flyver nogle ben. hun er også en del nervøs anlagt og derfor trænede vi alt muligt farligt idag for at gøre hende cool, hvilket hjalp en del!! Men jeg er godt nok helt forbavset over hendes reaktion overfor klikkeren.. hun var helt rædselslagen hver gang jeg klikkede, så droppede det hurtigt og gjorde det som jeg altid har gjort (bruge rosende stemme --> godbid)
Nogen der ved hvorfor hendes reaktion er så voldsom?
Kan da sige min klikker gir et højlydt klik.. ved ikke om det er normalt ved klikkere eller om der er forskel?
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.994
Tag et gammelt halstørklæde eller andet stof og pak klikkeren ind i det - det dæmper lyden. Det har jeg gjort med min kat, for min klikker er også meget højlydt
Så er det bare at gå rundt i stalden og folden og klikke konstant med den klikker, til hun har vændet sig til lyden. Godbidder kan du sætte på, når hun ikke længere er bange for lyden
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 636
Skriv evt til Camilla Stormont. Hun har en del forskellige, så mon ikke hun kan anbefale en stille en og fortælle hvor den er købt.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 750
Min hvalp reagerede også på klikkeren med at være anspændt de første par klik, men da han ligesom fandt ud af at klik=godbid, så var den langt sjovere
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Bange for klikkeren