641 visninger
|
Oprettet:
Hest stopper {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg rider denne islænder hoppe som har det med at stoppe når man rider. Når man prøver at få hende frem igen så reagere hun ikke ( hun er døv for pisken ). Det er fuldkommen ligemeget hvilken gangart det er. Hun stopper bare:/
Hvad kan jeg gøre ?
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.587
For det første fandt vi ud af at rytteren havde for meget fat i tøjlerne, altså havde stramme tøjler så hesten hele tiden gik med et lille stop signal.
Derudover red rytteren heller ikke for negativ forstærkning men var hele tiden urolig med benene for at holde hesten igang, så presset aldrig forsvandt. Lidt undervisning i de to ting også var der ingen problemer
Held og lykke med arbejdet.
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Øh har du overvejet måske at bruge benene måske???
jul 2012
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 248
Kunne ikke lade vær med at grine af det du skrev xD
Tænker, du først og fremmest dropper pisk og spore =)
Så skal du bruge ben og sæde rigtig meget og rose når hun kommer i gang, og evt. som Camilla skrev, om du har for meget fat på tøjlerne?:)
Held & lykke
PS. hvis du rider med godbidder i lommen og hesten tager hovedt ned er det fordi du taber dem, har prøvet det xD
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 112 Svar: 632
Julie: tro mig , bruger skam benene
Mille : bruger ikke spore :). Hun har bare at stoppe op uanset om jeg har fat i tøjterne eller ej
Da hun var ny havde hun det med at stoppe da der kom heste trællende forbi. I dag kom der ingen heste trællende forbi, hun stoppede bare
dec 2009
dec 2009
Hest stopper